Gå til innhold

Noen som har gått i minus etter skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Jeg har måttet skille meg pga vold i forholdet. Endelig tok jeg mot til meg og gjennomførte det. Problemet er at vi ikke har fått opparbeidet noe kapital på huset pg siden vi har så mye gjeld, så kommer jeg til å måtte betale kanskje 100 000 på noe jeg ikke har. Han skal ha huset videre. Hvordan kan jeg få betalt dette ned? Vil banken gå med på låneavtale på 1000 kr mnd i 100 år? Jeg kommer til å slite noe sinnsykt:(

Anonymous poster hash: 1b797...bb1

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke om du skrev feil, men 1000 kroner i måneden blir 8,3 år. Regnestykket blir litt feil da det ikke er tatt hensyn til renter, men uansett er du nok ferdig lenge før hundre år. Men hva har dere brukt pengene på da ettersom dere går i minus? Er det f.eks forbruk som sofa mm så skal jo du ha halvparten av det, og kan jo selge det og få inn litt penger hvis du ikke har bruk for det.

Anonymous poster hash: ad504...b8d

Mamma gikk ut med minus da hun ble skilt fra pappa for noen år siden, hun fikk låne penger i banken med faren sin som kausjonist.

Mamma og pappa er helt elendig med penger begge to, alt var belånt til pipekanten og høyere, i tillegg til kredittgjeld o.l. Men nå er hun ferdig med å betale ned på det.

Hun fant seg en ny partner som også hadde med seg gjeld fra forrige ekteskap da, så de startet med en skikkelig minus begge to. 

Anonymous poster hash: d5f9e...d4c

Nå vet jeg ikke om du skrev feil, men 1000 kroner i måneden blir 8,3 år. Regnestykket blir litt feil da det ikke er tatt hensyn til renter, men uansett er du nok ferdig lenge før hundre år. Men hva har dere brukt pengene på da ettersom dere går i minus? Er det f.eks forbruk som sofa mm så skal jo du ha halvparten av det, og kan jo selge det og få inn litt penger hvis du ikke har bruk for det.

Ja, det er f.eks en båt som er umulig å få solgt nå og i isåfall til under låneverdien. Jeg har vært så blind og godtatt så mye:( og noe kreditt.

Hi

Ja, det er f.eks en båt som er umulig å få solgt nå og i isåfall til under låneverdien. Jeg har vært så blind og godtatt så mye:( og noe kreditt.

Hi

Men da må du iallefall kreve at båten forsøkes solgt, eller at han kjøper din del så får du dekket noe av det. Men det kan jo være at du allerede har gjort det og sitter igjen med restgjeld på 100 000 kr etter at alt salg/overtakelse er gjort. 

Men snakk med banken din. Banken er ofte veldig velvillig i en slik livssituasjon og strekker seg langt for at du skal få en løsning som gjør at du klarer å oppfylle alle dine økonomiske forpliktelser i daglig livet samt betale noe til lånet hver måned.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...