Kliko Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Inspirert av tråden om skitne klær, skitne hender osv. Hvor ofte dusjer barna? Og er foreldrene dårlige fordi barnet en gang kommer til bhg/skole med skitt under negler? Er det glansbilder som skal ut å leke?
Musemorbr / Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Han bader i balje en til to ganger i uken, dusjer en gang i blant, og klutvaskes morgen og kveld. Og han dro i barnehagen med flekk på ulltrøya på tirsdag.
☆☆☆ Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Ho badar 1-2 gongar i veka, oftare ved behov (les pannekaker med blåbær). Ho har antydning til eksem som enn så lenge ikkje treng noko form for behandling, er ikkhe interessert i at den skal utvikle seg vidare. Så difor er vi litt restriktive, sjølv om ho elskar badekaret.
MJ<3 Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Dusjer hver kveld, er en del av kveldsrutinen her i gården. Da han var mindre badet han i balje hver kveld. Veldig aktiv og blir møkkete på skolen hver dag, så her må det til
☆☆☆ Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Han bader i balje en til to ganger i uken, dusjer en gang i blant, og klutvaskes morgen og kveld. Og han dro i barnehagen med flekk på ulltrøya på tirsdag. Trur eg må få tak i IP-adressa di og melde til bv. Ein flekk, faktisk!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Bader 2-3 ganger i uka, oftere ved behov. Han er 3 år Anonymous poster hash: 532dd...114
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Dusjer hverdag ettermiddag/kveld etter en dag i barnehagen, om ikke barnet ønsker det, blir det om morgenen... Om ikke dusjing om morgen vasker vi uansett ansiktet og hender! Det samme gjelder i helgene... Barnet er 2.år gammelt! Anonymous poster hash: 5fef3...806
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Dusjer hverdag ettermiddag/kveld etter en dag i barnehagen, om ikke barnet ønsker det, blir det om morgenen... Om ikke dusjing om morgen vasker vi uansett ansiktet og hender! Det samme gjelder i helgene... Barnet er 2.år gammelt! Anonymous poster hash: 5fef3...806 Dette er ingen tvang, om barnet ikke vil, så greit. Men vi foreldre dusjer hverdag! Anonymous poster hash: 5fef3...806
Musemorbr / Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 Han bader i balje en til to ganger i uken, dusjer en gang i blant, og klutvaskes morgen og kveld. Og han dro i barnehagen med flekk på ulltrøya på tirsdag. Trur eg må få tak i IP-adressa di og melde til bv. Ein flekk, faktisk! Jepp. En forholdsvis stor en også. Alt anna ull hang til tørk, og hadde gjort det over natta. I regnet. Så da ble det flekk heller enn bomull. Jeg skjemmes ikke engang.
Gjest Julia1984 Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Bader en gang i uken, rask dusj hver kveld. De to yngste går i naturbarnehage og er som små "jordrotter" når jeg henter de... Eldste på 6 år har denne rutinen innarbeidet siden han gikk i barnehagen og synes selv det er deilig med en rask og varm dusj hver kveld før han legger seg i sengen sin.
Fullrulle86 Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Spyler de med dusjen nedentil hver kveld bader og vasker hår en dag i uka! Fjes og håndvask er en selvfølge etter tannpussen dattera mi hadde flekkete bukse i dag! Den er nyvasket men har et par kirsebæflekker som ikke går bort! Kaster den ikke for det. God nok i bhg!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Bad i badekar 2 gang i uka, dusjer nedentil om morgenen ved tiss i bleien, har en 5åring som av og til tisser i bleien om natta(nekter å slutte med bleie om natta) og da syns jeg det ikke blir tilfredsstillende å vaske med klut før trusa kommer på, det går raskere med dusj og tisselukta blir borte. 2åringen får av og til dusje på morgenen hun og, men hun bruker jo bleie likevel så tisselukta blir d liksom uansett:/ Anonymous poster hash: c24a2...fb5
*Lissi* Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Har ikke noe fast regel her i huset. Sommer/vår blir det som regel i dusjen hver kveld, for da ser de ikke ut etter en dag ute. Litt sjeldnere om høst/vinteren.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Eldste som går i 7.klasse og på full fart inn i puberteten dusjer stort sett hver dag, kan trener mye også så det blir naturlig å dusje pga det. Blir kanskje en dag i uka han ikke dusjer, men ellers daglig. Nest eldste som går i 4.klasse dusjer vel 4-5 ganger i uken i snitt tenker jeg, litt etter behov. Minste som går i barnehagen dusjer minst 2 ganger i uken, oftere ved behov. Har atopisk hud så skal ikke bades oftere enn nødvendig, men blir selvfølgelig vasket hver dag (hender, ansikt og mellom bena). Anonymous poster hash: cd458...5b5
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 1-2 ganger i uken. skifter stort sett ren truse hver dag. og vasker ansikt og hender morgen og kveld. jeg mener at ikke barn skal vasket så mye, jeg bruker bare å "såpe" han inn 1 gang i uken max. Anonymous poster hash: f5d17...0b6
Stella&My+2 Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Min 1 åring dusjer hver kveld, og det er en koselig start på kveldsrutinen:)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 1-2 ganger i uken. skifter stort sett ren truse hver dag. og vasker ansikt og hender morgen og kveld. jeg mener at ikke barn skal vasket så mye, jeg bruker bare å "såpe" han inn 1 gang i uken max. Anonymous poster hash: f5d17...0b6 også vasker han jo selvsagt hendene til hvert måltid somregel.. og etter toalett besøk.. Anonymous poster hash: f5d17...0b6
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 Etter behov. Er 3år. Har sart hud som ikke liker å dusjes/bades så ofte. Men minst 1 gang i uka + klutvask hver morgen/kveld. Anonymous poster hash: b0c3d...b7c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #19 Skrevet 10. oktober 2013 Bader 1 til 2 ganger + klut vask daglig. Vatten turker ut huden og eksem er min familie ganske utsatt for. Anonymous poster hash: 050d2...4f8
Gjest ronja røverdatter Skrevet 10. oktober 2013 #20 Skrevet 10. oktober 2013 Kommer an på alderen. Som veldig små ble de badet hver dag som en del av kveldsstellet, så kommer det en periode hvor dusj/bad blir litt mer sjeldent, 1 gang eller 2 i uka kanskje, eller mer alt etter aktiviteter. Så øker hyppigheten når de blir større og så går det fra "Nå MÅ du dusje" til "NÅ må du komme deg ut av dusjen før det er tomt for vann" - og om et år eller to regner jeg med at vi er på "Nei, du har dusjet tre ganger før i dag" Håndvask før mat, etter dobesøk etc er en selvfølge, det samme med vask av ansikt og underliv og etterhvert under armene hver morgen og kanskje kveld hører med.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #21 Skrevet 10. oktober 2013 Har 3 barn på 8 mnd, 3 og 6 år. De bader hver søndag plus rask dusj 1-2 ggr etter behov. Yngste og mellomste blir i tillegg vasket med klut morgen og kveld. Eldste styrer dette selv. Anonymous poster hash: b3b6e...3f3
Cat_Woman Skrevet 10. oktober 2013 #23 Skrevet 10. oktober 2013 Det varierer jo både med alder, årstid og aktivitet, men nå bades han som regel 2-3 ganger i uka, og vaskes ellers med klut (morgen og kveld). Han er 1,5 år, og går i barnehage. Da han var baby badet vi ham bare 1 gang i uka.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #24 Skrevet 10. oktober 2013 Han dusjer hver mrg og smøres med olje etterpå. Bruker bare såpe på hender og ved styret Anonymous poster hash: 387bd...ac0
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #25 Skrevet 10. oktober 2013 Min elsker å bade, og sitter der gjerne minst en halvtime- time, så blir vel tre-fire ganger iløpet av en uke. Genialt for å bli ordentlig ren under neglene! Klipper de før han begynner badet hvis det behøvs, så er de rene og pene innen han er ferdig. Ville nok vært en ren gutt mye mer sjeldent hvis han ikke likte den badingen, for dusjing er han lite glad i. Og hårvasker ren tortur ifølge han. Så det blir veldig mye sjeldnere. Vasker bare med shampoo hvis jeg ser det er skittent, ellers bare spyling. Dropper såpe (han får leke litt da, for elsker boblene) for har hørt det er dårlig for huden. Anonymous poster hash: 78c05...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå