Gå til innhold

Noen som kan hjelpe en førstegangsfødenede?

Anbefalte innlegg

Hei!

Inatt våknet jeg rundt klokka 3 med ekstremt vondt i magen. Etter en stund satt smerten seg bak i korsryggen ogi hoftene. Hadde kynnere som gjorde smerten enda sterkere. Fikk ikke sove, bare låg og vrei meg i smerte. Er dette normalt? Er snart i uke 29, og kommer det til å vedvare? Varte noen timer før det sluttet. 

Og et annet spørsmål, har fått sinnsykt mye utflod. Er det normalt? Har ikke brukt truseinnlegg før, pga har ikke hatt, men nå kan jeg ikke være foruten. Blir helt blaut.

Beklager ekkle detaljer!

Håper på svar.

Er helt ny i dette, og lurer på hva som er normalt og ikke.

Vært gravid, men mistet i uke 10, så er sp redd disse magesmertene skal være fare på ferde.

Anonymous poster hash: 84d59...8a9

Fortsetter under...

Er selv førstegangsfødende og har hatt noen lignende runder som deg.. Varer en stund så går det over. Opplevd det to-3 ganger totalt kanskje.. Hos meg har alt vært fint mår jeg har vært hos legen og eneste forklaringen jeg. Og legen kom frem til er at det er voksesmerter i livmoren kombinert med luftsmerter fordi det går litt tregere i fordøyelsessystemet.

Men smerter i magen under graviditet skal alltid sjekkes ut sier legen min, så kom deg av gårde å få sjeket det ut om du ikke allerede har gjort det nå :)

Utfloden synes jeg høres helt normalt ut. Utifra egen erfaring og info jeg har fått. Blir det misfarget eller lukter rart så er det jo kjekt å sjekke mot infeksjon.

Jeg har hatt noe lignende det du beskriver flere ganger, og i alle svangerskapene.

Ta det opp på neste kontroll om det er rolig nå. Tar det seg opp igjen kan det være lurt å ta en tlf.

Endret av Dailis

Annonse

Hei!

Inatt våknet jeg rundt klokka 3 med ekstremt vondt i magen. Etter en stund satt smerten seg bak i korsryggen ogi hoftene. Hadde kynnere som gjorde smerten enda sterkere. Fikk ikke sove, bare låg og vrei meg i smerte. Er dette normalt? Er snart i uke 29, og kommer det til å vedvare? Varte noen timer før det sluttet. 

Og et annet spørsmål, har fått sinnsykt mye utflod. Er det normalt? Har ikke brukt truseinnlegg før, pga har ikke hatt, men nå kan jeg ikke være foruten. Blir helt blaut.

Beklager ekkle detaljer!

Håper på svar.

Er helt ny i dette, og lurer på hva som er normalt og ikke.

Vært gravid, men mistet i uke 10, så er sp redd disse magesmertene skal være fare på ferde.

Anonymous poster hash: 84d59...8a9

Høres ut som modningsrier (kalles også maserier). Det er normalt å få dette noen uker før fødsel, ofte om natten. Det er tegn på at kroppen gjør seg klar og at noe er på gang, men kan altså komme noen uker før faktisk fødsel. Hvis du googler får du flere som beskriver liknende symptomer som deg selv. Men ta det opp med jordmor/føden dersom du er bekymret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...