Gå til innhold

Noen tanker om utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange tråder her inne om utroskap og disse trådene har fått mange forskjellige reaksjoner. Det fikk meg til å lure på;

1. Hva skal til for at det er greit å være utro en gang og holde det skjult for partner?

2. Hvor enkelt er det egentlig å være utro? Hva er motivasjonen? Var man drita, hadde man vært betatt lenge osv..

Fyr løs!

Anonymous poster hash: 924b4...d83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Postet litt for raskt.

3. Hva er utroskap for deg? Kyss, sex, meldinger.

4. Når skal man fortelle det til partneren? iforhold til punkt 3.

Skrevet

1. Synes aldri det er greit å være utro.

2. Da jeg var utro mot min eks. var det rimelig enkelt. Jeg var ung, dum og forholdet skrantet. Viste vel ikke konsekvensene av det jeg gjorde. Isteden for å tak i problemene tok jeg enkleste utvei ut. Søkte spenning, og brukte utroskap som en unnsgkyldning for å avslutte forholdet. Feigt.

3. Utroskap for meg er noe jeg ikke kan vise for min mann. Kyss, meldinger, sex...

4. Jeg hadde aldri klart å holde utroskap skjult. Har man "tråkket i salaten" så får man stå for det man har gjort. Da får det være opp til den andre parten om de vil gi deg en ny sjanse. Tenker det er noe grunnleggende galt i forholdet om man er utro.

Skrevet

1. Om man er gift med en psykopat f.eks, og blir mishandlet fysisk og psykisk. Og denne andre personen gir en en godhet man sårt trenger og er sulteforet på, men man tør ikke å gå ut av forholdet. Da mener jeg man ikke har gjort noe galt, for den andre personen har allerede brutt premissene for å ha et forhold.

Ut over det er det aldri greit å være utro en gang, men det kan være det beste å holde det skjult hvis det likevel først er gjort. Det må være hvis det er det beste for partneren, ikke for en selv. Men den vurderingen er for vanskelig og kompleks til at jeg skal begi meg ut på den på generelt grunnlag.

2. Jeg tror det kan være veldig enkelt, gitt de rette omstendighetene. F.eks. om man har lav selvtillit, aldri har opplevd å bli "jaktet på" av det motsatte kjønn, også skjer det plutselig, man blir smigret osv... Jeg tror ikke det MÅ være noe galt i forholdet, men det kan også være en faktor som gjør det enkelt å være utro. Uten at det er greit av den grunn.

3. Seksuelle handlinger er utroskap. Kyss, meldinger du ikke kunne vist partneren osv er heller ikke greit i mine øyne, men jeg vil ikke kalle det utroskap.

4. Alltid, med mindre man er 100% sikker på at det er det beste for partneren å ikke vite, OG at partneren ikke vil få vite det fra noen andre. Dette forutsetter at det ikke er følelser i bildet, at det er en engangshendelse, at man angrer dypt og oppriktig og at man elsker partneren sin.

Jeg personlig ville aldri klart å holde noe sånt skjult, mannen min ville merket at det var noe, og da er det bedre at han hadde fått vite hva det var og kunne ta stilling til det selv.

Anonymous poster hash: 03f1f...b02
Skrevet

Jeg er veldig enig i svarene deres. Grunnen til at jeg startet denne tråden var fordi det er kommet forskjellige svar i "jeg har vært utro/mannen var utro" trådene. Det fikk meg til å lure på hva vi legger i begrepet utroskap og tanker vi har rundt dette.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...