Gå til innhold

Rutiner 6 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er deres rutiner på 6 mnd gammel baby?
Når spiser de og hva spiser de når?

Gutten min får:
Morgen: Pupp og 2,5 ss med grøt
Lunsj: Pupp og frukt(noen ganger bare pupp)
Middag: Pupp og noen terninger med grønnsaker
(broccoli,søtpotet,gulrot,pastinakk++++)
Kveld: Pupp og 2,5 ss med grøt

Lar dere det gå 3 timer mellom hver måltid?Gutten min har alltid kunne gått 3,5-5 timer i mellom måltidene.Men nå er det kanskje greit å ha litt mer rutiner?
Har dere faste klokkeslett på når de spiser?
Om de sover lenge, vekker du de?

Hva med dupper?Hvor mange dupper har de?
Han har 2-3 stk, alt fra 30 min - 2 timer.

Etter at vi var syke en uke, så har han gjerne sovnet i det han egentlig skal spise og da blir jo klokka dratt ut langt på kveld...MÅ jeg bare legge han når han bør sove?Eller?

Klokka blir fort 21/22 på kvelden før det blir stille.

Takk for svar :)
Hilsen meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ser det ut som dette ca

Kl 7.30 brødskive(kvart-halv brødskive)

Kl 8.00 flaske

Sover en dupp fra ca 9.00 til 10.00

Kl 11.00 Grøt blandet med melk og vann på tutekopp

Sover en dupp fra ca 12.00 til 13.00

Kl 14.30 flaske og fruktmos

En liten dupp før kl 17 om vi får det til. Ikke alltid det går.

Kl 17.00 middag og vann på tutekopp

Begynner med kveldstell ca 18.30

Rett før kl 19.00 blir det tilbudt brødskive igjen, men ikke alltid det blir tatt i mot.

Kl 19.00 flaske og tannpuss og i seng. Sover hele natten igjennom.

Hender ting ikke blir sånn som dette, spesielt om vi har Vært ute og fartet litt

Skal sies at hun ikke har lagt på seg tilstrekkelig fram til nå når det ble så mye fast føde. Og gröten blandes derfor med melk. Hun er egentlig ikke så begeistret for gröt. Men pærer og tomat er en sikker vinner :-)

Dagen kan nesten se litt taket ut, men hun trives best med faste rutiner, og om kl skulle passer 19 før hun har lagt seg blir det ett såre helvete. Grining og klarer ikke sovne før langt på kvelden med mange oppvåkninger før roen senker seg.

Anonymous poster hash: 5bcce...f17

Skrevet

Glemte å svare på noen av spørsmålene dine :-P

Om hun skulle sove over mattid, vekker jeg henne. Ikke om hun er syk og sovet dårlig på natten. Da får det bare bli som det blir.

Heldigvis har hun tydlige tegn på når hun begynner å bli trøtt. Gnir seg på nesen og i øynene. Da er det bare å slippe det jeg har i hendene å legge henne. Blir som regel trøtt til de samme tidene hver dag.

Eneste gangen jeg ikke legger henne ved disse tegnene er etter kl 17. Da går det som regel greit om vi koser litt og leker.

Anonymous poster hash: 5bcce...f17

Skrevet

Nå er min bare 5 mnd da, så har bare så vidt begynt å la han smake på litt poteter, bananer og slikt. 

Min får mat hver fjerde time, dette har vi alltid innarbeidet på alle ungene så kjapt som mulig. (senest innen en mnd eller så)

Han får mat litt etter han våkner (må få de andre ungene avsted i barnehage/skole) og legger seg og sover igjen ca 2 timer etter han våknet.

Om han sover over den tiden han normalt sett skulle spist, vekker jeg han selvsagt ikke (så sant han ikke har sovet over tre timer, noe som aldri har skjedd).

Pleier legge han mellom syv og åtte på kvelden. Han viser tydelige tegn til når han er trøtt, og legges våken i senga.

Anonymous poster hash: ea099...e1d
Skrevet

Her ser dagen ca slik ut:

Pupp og en liten dupp kl 08 (til ca 09)

Grøt av 50 ml vann med litt fruktmos i kl 9.30. Tilbyr vann på tutkopp til, men han er ikke veldig begeistret.

Dupp fra 10/11-12/13 ute i vogna

Fruktmos kl 13

Pupp og liten dupp kl 14/15 (til ca 15.30)

1/3 til 1/2 middagsglass kl 17 (vann til)

Pupp og i seng kl 18.30

Ammer alt fra 2-3 ganger om natta. Siste gang rundt 04-05.

Har prøvd å tilby mer pupp på dagtid, evt større porsjoner med fast føde, men småen er småspist. Var en skikkelig storspiser frem til 3 mnd da, så han er heldigvis ikke liten for alderen. Han vil forøvrig også bare ha pupp i søvne. Hadde helt nekt på fast føde i 14 dager og da la han ikke på seg mer enn 10 g. Ser ut som det har snudd igjen nå da. Har spist som vanlig de siste 3 dagene :)

Dette er ca-tider. Noen ganger blir den lange duppen kortere, spesielt hvis vi er på farten. Da blir det ofte en liten dupp og amming ekstra i forhold til ellers. Jeg vekker han ikke når han sover. Har prøvd og det blir bare tull for oss da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...