Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Da barnet kommer til oss har det så godt som alltid for små, hullete, gamle, godt brukte klær... Og får barnet nye klær hos oss, og har det på seg da det skal til mor ser vi aldri klærne igjen... Så jeg begynte vaske klærne barnet blir levert i og leverer det tilbake i samme klær. Da sambo skulle levere barnet ene gangen så beklaget han at han ikke hadde funnet genseren barnet kom i, da mor svarer at det ikke var noe problem for de kunne vel ha rullasjon i klærne. Mor er godt gift og både hun og mannen har bra betalte jobber. De har 50/50, så ingen plikter her til å forsørge barnet hos den andre part.. Er det bare jeg som synest det er rart at alle de nye fine klærne bare forsvinner? Anonymous poster hash: 4ec8d...d37
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Høres ut som om hun er på fretex og finner noe å slenge på gutten før hun sender han til dere. Selv om gutten bare er barnet så får han jo med seg at ting skjer. Jeg tviler på at han har godt av å bli behandlet på den måten. Spørre moren hvis du våger? Og ta opp at det ikke er godt for gutten at det blir gjort slik. Og spør om moren har skikkelige klær, hvis du våger? Anonymous poster hash: 55382...4f1
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Har mor flere barn? Anonymous poster hash: ac300...95b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Kan ikke far ta opp med mor at gutten trenger nye klær. Dere får være nøye med å holde klærne som han har på seg når han kommer samlet og at han har de på seg når han reiser tilbake, slik at dere slipper og holde han med klær hos mor. Anonymous poster hash: edf41...78d
*Teoline* Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Kan ikke far ta opp med mor at gutten trenger nye klær. Dere får være nøye med å holde klærne som han har på seg når han kommer samlet og at han har de på seg når han reiser tilbake, slik at dere slipper og holde han med klær hos mor. Anonymous poster hash: edf41...78d Ja, det er tross alt bedre at barnet går i hullete og stygge klær enn at far passer på at det er ordentlig kledd! Her må det da mangle det mest elementære av kommunikasjon?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Vi opplever nesten det samme. Jeg har en kurv som vi legger 'mammaklærne' i etter skolen så skifter de før de rekker å skitne de til. Evt så vasker vi dem å legger i kurven så de er klar til han skal dit igjen. En gang i halvåret ca sender vi en sms om at vi ønsker at hun går gjennom klærne og sender med hit det som vi har kjøpt. Funker greit. Anonymous poster hash: f1721...30c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Kan ikke far ta opp med mor at gutten trenger nye klær. Dere får være nøye med å holde klærne som han har på seg når han kommer samlet og at han har de på seg når han reiser tilbake, slik at dere slipper og holde han med klær hos mor. Anonymous poster hash: edf41...78d Ja, det er tross alt bedre at barnet går i hullete og stygge klær enn at far passer på at det er ordentlig kledd! Her må det da mangle det mest elementære av kommunikasjon? Er det riktig at mor skal snike seg unna å ta vare på barnet sitt da? Kansje far bør kreve hele omsorgen og at mor blir samværsforelder hvis hun ikke klarer dekke de daglige behovene. Anonymous poster hash: edf41...78d
*Teoline* Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Kan ikke far ta opp med mor at gutten trenger nye klær. Dere får være nøye med å holde klærne som han har på seg når han kommer samlet og at han har de på seg når han reiser tilbake, slik at dere slipper og holde han med klær hos mor. Anonymous poster hash: edf41...78d Ja, det er tross alt bedre at barnet går i hullete og stygge klær enn at far passer på at det er ordentlig kledd! Her må det da mangle det mest elementære av kommunikasjon? Er det riktig at mor skal snike seg unna å ta vare på barnet sitt da? Kansje far bør kreve hele omsorgen og at mor blir samværsforelder hvis hun ikke klarer dekke de daglige behovene. Anonymous poster hash: edf41...78d Selvsagt er ikke det greit. Men noen ganger må man la prinsippene fare for å sette barnet først. Om det er sånn at mor ikke evner/har råd til å sørge for at barnet er ordentlig kledd er det fars ansvar å ordne opp i det. Barnet skal ikke lide fordi foreldrene ikke bor sammen.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 Akkurat slik har vi det også. For i følge moren blir jo alt borte hos oss. Men nå har barnet begynt å nekte å ta på seg de samme klærne som han kom med. Og vi tvinger han selvsagt ikke til å gå med noe han ikke er vel i. I tillegg så har han gym den dagen han skal tilbake til mor, og hver gang kommer han hit med en tom gymbag med kun joggesko i. Så det betyr at moren må jo ha store mengder med gymklær, håndklær, såpe + deo hjemme seg. Mannen min har såklart nevnt dette for moren, men som han selv sier, så må man velge sine kamper. Anonymous poster hash: 18521...004
soleia Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 De har nok ulikt syn på kva klede de synes det er ok at barnet går med. Så lenge barnet ikkje reagerar på påkledninga si, så kan de vel gjere det slik de gjer no, å legge til side kleda han kom med.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Det samme skjer hos oss.. Gutten kom i og hadde med seg hullete og for små klær. Til og med skoene hadde så slitte såler at det var hull i dem!! Når mor har ham, så har han fine klær... Men tydeligvis så vil hun ikke sende meg disse, på tross av at det er hun som har hovedomsorgen og vi betaler bidrag.. Hun moren her kutta plutselig ut SFO også i høst, så det skaper jo også utfordringer (nei, det er ingen som helst samarbeid eller informasjon i forkant av forandringer her..). Jeg dro til klesbutikken etter han hadde vært her 1 gang med de stygge klærne, og fylte opp klesskapet og sa; "fra nå av er han ingen koffertbarn". Så nå har han kun med to bamser som også pendeler mellom mor og far Tror egentlig det er bedre for gutten også. Vite at han har alt han trenger i begge sine hjem. Og så får jo moren kose seg med bidragspengene.......................... Anonymous poster hash: 580c5...eed
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Kjenner til det der hos far. I tillegg forsyner de seg av klærne våre, og gir videre til sine barn når de er for små til vårt felles. Spesielt kult når Bergansjakka var borte og jeg så den på datteren dems. At den var vår, og dyr, det var jo ikke noe problem....!
*Teoline* Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Stakkars små barn som lever midt oppi en konflikt de ikke har noen forutsetninger for å skjønne. Hvordan kan foreldre få seg til å behandle det kjæreste de har sånn?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Er det mor som kjøper alt ? Anonymous poster hash: 1c3c0...fab
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 her er dere grensetafatte. la gutten hoppe i dusjen når han kommer. hiv på han nye klær å før han drar hopper han i dusjen igjen å tar på seg morens klær. han ville nok blitt gla for og ha egne klær hos far å egne hos mor. send med gutten de klerne han kom med. nothing more nothing less. hun utnytter dere... Anonymous poster hash: 6ef23...f65
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Her må vi ha egne klær til barna hos oss selv om far betaler bidrag så det holder. De er her annen hver helg. Var først når mor skjønte at de samme fillene kom hjem igjen og vi ikke kledde de opp i nye fine klær vi kjøpte før levering at ho begynte sende barna i finere og hele klær. Men vi har fortsatt våre klær her og tar på klærne fra mor tilbake på søndagene. Sektetøsa, når det gjelder at fars nye barn arver for små klær etter særkullbarna skjønner jeg ikke problemet, så lenge far betaler bidrag har han like store rettigheter på klær kjøpt hos mor som det mor har. Anonymous poster hash: b0b29...cac
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg regnes nok som vanskelig, for de fillete klærne som far sender barnet i blir hun sendt tilbake i. Jeg liker at datteren min har gode klær, men syntes ikke det var ok at jeg skulle holde klærne begge plasser, og på toppen av det hele fikk ikke mine mindre barn arve klærne jeg hadde kjøpt siden de aldri kom hjem igjen men endte opp hos eksens nye barn. Anonymous poster hash: edf41...78d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg regnes nok som vanskelig, for de fillete klærne som far sender barnet i blir hun sendt tilbake i. Jeg liker at datteren min har gode klær, men syntes ikke det var ok at jeg skulle holde klærne begge plasser, og på toppen av det hele fikk ikke mine mindre barn arve klærne jeg hadde kjøpt siden de aldri kom hjem igjen men endte opp hos eksens nye barn. Anonymous poster hash: edf41...78d Men så lenge far betaler deg bidrag dekker han klær via det og du skal i teorien holde barnet med klær i begge hjem. Men ofte fungere ikke det og far ender opp med å måtte kjøpe klær utenom bidraget også. Anonymous poster hash: b0b29...cac
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #19 Skrevet 10. oktober 2013 Men om HI's mann har barna 50% så har vel barna klær begge steder? Da sender dere bare ungen hjem i den h*n kom i, og har skikkelige klær hos dere i den perioden h*n er der. Regner med mor har "bedre" klær hjemme enn det som blir sendt. Anonymous poster hash: 74344...9b1
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #20 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg regnes nok som vanskelig, for de fillete klærne som far sender barnet i blir hun sendt tilbake i. Jeg liker at datteren min har gode klær, men syntes ikke det var ok at jeg skulle holde klærne begge plasser, og på toppen av det hele fikk ikke mine mindre barn arve klærne jeg hadde kjøpt siden de aldri kom hjem igjen men endte opp hos eksens nye barn. Anonymous poster hash: edf41...78d Men så lenge far betaler deg bidrag dekker han klær via det og du skal i teorien holde barnet med klær i begge hjem. Men ofte fungere ikke det og far ender opp med å måtte kjøpe klær utenom bidraget også. Anonymous poster hash: b0b29...cac Far betaler ikke bidrag, for han har nå fått så mange barn han ikke har bidragsevne. Anonymous poster hash: edf41...78d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #21 Skrevet 10. oktober 2013 Men om HI's mann har barna 50% så har vel barna klær begge steder? Da sender dere bare ungen hjem i den h*n kom i, og har skikkelige klær hos dere i den perioden h*n er der. Regner med mor har "bedre" klær hjemme enn det som blir sendt. Anonymous poster hash: 74344...9b1 Hi her, stemmer det.. Etter en stund der var det såvidt vi hadde pene klær til barnet.. Det blir forferdelig dyrt skal vi kjøpe nye klær hver gang vi har samvær. Barnemoren har 3 barn etter dette barnet, så hun lagrer vel det pene tøyet til dem. Mannen min har spurt men da har vi fått svar at de forsvinner i SFO og skole. Vi snakker sko, jakker, luer, vintertøy vanlige klær. Når barnet er hos oss går det i klærne som hører til her, da er det aldri noe som forsvinner... Rart de der. Jeg har til og med vert så frekk i starten av forholdet, barnet kom i noen filler av noen vintersko, hull i dem og barnet var konstant vått på bena. Da kasta jeg skoene og kjøpte nye, har heldigvis ikke fått noen kommentar på det, men det er ille at barnet skal gå vått på bena støtt... Anonymous poster hash: 4ec8d...d37
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #22 Skrevet 10. oktober 2013 Kjenner til det der hos far. I tillegg forsyner de seg av klærne våre, og gir videre til sine barn når de er for små til vårt felles. Spesielt kult når Bergansjakka var borte og jeg så den på datteren dems. At den var vår, og dyr, det var jo ikke noe problem....! Guri, så frekt!! Noen eier ikke skam! Sa dere noe om dette?? Anonymous poster hash: ac300...95b
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. oktober 2013 #23 Skrevet 10. oktober 2013 Kjenner til det der hos far. I tillegg forsyner de seg av klærne våre, og gir videre til sine barn når de er for små til vårt felles. Spesielt kult når Bergansjakka var borte og jeg så den på datteren dems. At den var vår, og dyr, det var jo ikke noe problem....! Guri, så frekt!! Noen eier ikke skam! Sa dere noe om dette?? Anonymous poster hash: ac300...95b "De passer jo ikke lenger" var beskjeden jeg fikk...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #24 Skrevet 10. oktober 2013 Kjenner til det der hos far. I tillegg forsyner de seg av klærne våre, og gir videre til sine barn når de er for små til vårt felles. Spesielt kult når Bergansjakka var borte og jeg så den på datteren dems. At den var vår, og dyr, det var jo ikke noe problem....! Guri, så frekt!! Noen eier ikke skam! Sa dere noe om dette?? Anonymous poster hash: ac300...95b "De passer jo ikke lenger" var beskjeden jeg fikk... Knurr og fres! Da hadde jeg blitt sint!! Så frekk! Anonymous poster hash: ac300...95b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #25 Skrevet 10. oktober 2013 Huff, vi har akkurat samme situasjon med barnets far her.....ALLE de fine klærene, samt ulltøy, designmatboks mm "forsvinner" etter samvær med far. Derfor sender jeg ALLTID barnet i de mindre pene klærene (og ofte ikke ulltøy, men superundertøy) det har når det skal på samvær med faren, som for øvrig ikke betaler bidrag eller deler på regningene som telefon busskort o.l, men mottar gladelig en av de to barnetrygdene vi får....(!) Jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe så mange dyre klær..... Har hatt utallige samtaler om dette med far, men han trekker bare på skuldrene og sier at det jeg sier ikke stemmer...... Anonymous poster hash: a5cb4...7f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå