Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i går og tok den blodprøven som skulle tas på dag 3 i syklusen. Jeg sa til gynekologen på forhånd at jeg ble nødt til å ta den på dag 2, da jeg ikke hadde mulighet til å komme fra jobb i dag. Han sa det skulle gå greit. Jeg tok den ganske tidlig på dagen i går, og følte også at mensen ikke kom skikkelig i gang før i går, så det kan i realiteten ha vært å regne som dag 1.... 

Jeg skal jo ta den neste på dag 21.

Hvis det skulle vise seg at denne prøven i går blir helt feil - kan jeg da ta den ene på nytt på dag 3 neste syklus, uten å måtte ta dag 21 på nytt neste syklus? Da blir det jo så lang tid for meg å vente.... Eller må de sees opp mot hverandre innenfor samme syklus?

Noen som vet? 

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan kun svare for meg selv, og hos meg ble prøvene tatt med flere mnd mellomrom siden vi ikke gjennomgikk noen utredning, men likevel måtte ha med alt av prøver for å komme videre i systemet. Men så skal det være sagt at det aldri har vært mistanke om at jeg har noe kluss med syklusen, siden vårt problem er habituell abort med kjent årsak. Mulig det stiller seg annerledes dersom de mistenker at man mangler eggløsning og slikt, det vet jeg ikke. 

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta mine i forskjellig syklus. Var hos gyn på dag 15, så jeg tok prøve på dag 21. Dag 3-prøven fikk jeg ikke tatt før to mnd etterpå. Ingen som har sagt at det kunne være et problem.

Ang at du er usikker på dag 1-3: det var jeg også. Jeg spotter mye før mens, og var redd for at det skulle være feil dag. Men gyn sa at hvis det var velig feil, ville de kunne se det på prøven, og man ville da ta en ny prøve.

Lykke til :-)

Skrevet

Ok, tusen takk! Da kan jeg sikkert ta den neste syklus på dag 3 hvis det blir nødvendig :) Da blir det ikke like lenge å vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...