Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg fikk beskjed av jordmor om å ikke gå opp mer i vekt allerede i uke 26 av svangerskapet. Ble paff og stresset, dette er tre uker siden. Nå kan jeg med stolthet melde at jeg ikke har gått opp noen verdens ting disse tre ukene, men faktisk gått ned en kilo. Er veldig fornøyd med det, og håper det holder seg slik de siste 11 ukene også... Føltes helt uoverkommelig for tre uker siden, men nå har jeg troen på at det kan gå. Jeg spiser veldig sunt og fokuserer på lav GI. Koser meg når jeg er på besøk/i helgen, ellers er det kun vann å drikke og fokus på sunn mat. Spiser meg god og mett, sulter meg ikke! Merker at jeg har mindre vann i kroppen nå også, er nok derfor jeg har mistet en kilo i vekt. Føler meg mye bedre nå. Er faktisk glad jordmor var streng med meg. Anonymous poster hash: 2f112...5e3
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Så bra! Og så godt at du kjenner at det fungerer og gjør bra for kroppen Fortsett på samme måten. Bra for både deg og mini i magen det, når du holder blodsukkeret ditt stabilt. Lykke til med innspurten! Anonymous poster hash: 2d0d5...7b2
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Hi her Tusen takk!:-) Føles godt å gi babyen best mulig næring. Har ikke tenkt over hvor mye raske karbohydrater jeg har fått i meg gjennom jus, ris, pasta, ferdigmat, sjokolade osv. Har bare spist/drukket det jeg har følt for, uten å tenke så mye... Anonymous poster hash: 2f112...5e3
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Hi her Tusen takk!:-) Føles godt å gi babyen best mulig næring. Har ikke tenkt over hvor mye raske karbohydrater jeg har fått i meg gjennom jus, ris, pasta, ferdigmat, sjokolade osv. Har bare spist/drukket det jeg har følt for, uten å tenke så mye... Anonymous poster hash: 2f112...5e3 Nei, man tenker ikke over det når man er vant med å spise mye karbohydrater. Spiser man f.eks. brød/frokostblanding og drikker juice til frokost, spiser brødskiver til lunsj, pasta/ris/poteter/ferdigmat til middag og så brød til kvelds igjen så er man jo på en evig berg- og dalbane hva blodsukkeret angår. Hvis man da spiser snop, sjokolade, potetgull, brus, frukt i tillegg, så får man i seg store mengder karbohydrater daglig! Nok karbohydrater til å storme inn i en diabetes om få år....! Det er egentlig ganske skremmende at slik mat anses som "normal" kost! I slike "doser" så er det sykdomsfremmende, ikke bare vektmessig, men på mange måter. Det du har vært gjennom er en kjempebra bevisstgjøring! Det er en ordentlig aha-opplevelse, ikke sant? Hadde ikke jeg lagt om kosten for noen år siden så hadde jeg garantert hatt diabetes i dag. Best av alt er at også mini i magen drar nytte av å normalisere kostholdet, og barna vil dra nytte av den kunnskapen i sin oppvekst også Anonymous poster hash: 2d0d5...7b2
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Det er så sant! Skikkelig aha-opplevelse har det vært. Og jeg skal ikke si jeg ikke har vært fristet til å kjøpe masse snop og hive i meg, men jeg har klart å la være, nettopp fordi jeg har noen jeg skal stå til rette for, og fordi jeg kjenner det er bedre å spise som jeg gjør nå. Tusen takk for oppmuntrende ord:-) Hi Anonymous poster hash: 2f112...5e3
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har gått opp 26 kilo i svangerskapet og hverken jm eller lege har sagt noe om vekt. Anonymous poster hash: 14ea2...0f1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har gått opp 26 kilo i svangerskapet og hverken jm eller lege har sagt noe om vekt. Anonymous poster hash: 14ea2...0f1 Du er kanskje normalvektig i utgangspunktet? Jeg hadde BMI over 27 da jeg ble gravid, og hadde i uke 26 gått opp 12 kilo.... Hi Anonymous poster hash: 2f112...5e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå