Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 En venninnegjeng jeg møter jevnlig kom inn på barneoppdragelse i dag. Da snur hun ene seg mot meg og sier "men du xxx. Du er jo det strengeste jeg vet om, så du har vel barn som har en nazi-oppvekst" hva svarer man da liksom? Aldri sett på meg selv som steng jeg.. Bestemt-ja, men ikke streng. Men det kom frem der at alle synes jeg er fryktelig streng.. De synes det var i overkant når jeg ble lei av smelling i dører og valgte å fjerne dørhåndtaket på dørene. De synes det er tragisk at jeg la meg ned og skrek i butikken fordi et av barna gjorde det. De mente at det er bortkastet å dra på kino når barna bare får vann og en pakke rosiner å spise der (det var en søndag), og mye mer. Men jeg forsøker å lære barna mine at om du smeller i dører, og ikke gir deg ved advarsler, så må jeg gjøre noe med det. Skal love at det ble slutt på smellk gen i dørene når ingen stod inne på rommet sitt og spalt måtte banke på for å komme seg ut. Håndtakene var på igjen etter et døgn og ikke en eneste dør er smelt i på 4 år.. Jeg la meg ned og skrek i butikken slik at barnet kunne se hvor dumt det var. Barnet ble flau over meg og har ikke gjort det igjen på 10 år. Jeg mener at en kinotur handler om kosen ved å gjøre noe sammen, ikke hvilken film det er eller hva man spiser til den. Jeg er stolt av å ha en tenåring som jubler ved å få et nytt penal og som synes teltferiei Norge er supert. Jeg er stolt av å ha to småbarn som ikke forventer å få noe mer enn det jeg foreslår. Aldri er det spørsmål som starter med "kan jeg få" når vi er ute og handler. Men jeg har da ikke barn som ikke tør noe som helst og er uke nazi. Alle 3 krangler med meg og alle 3 er vrange til tider. Ingen av de er redde for meg på noen måte. Jeg er nok litt striks, for jeg vet hvordan jeg vil ha det og slår kreativt (?) ned på uønsket adferd. Jeg handler ofte før jeg tenker og mulig handler jeg litt annerledes enn først tenkt, men så lenge det funker....? Ble litt lei meg jeg. Og etterpå sint. Er vel ikke unormalt å ha et ønsker om at barna skal sette pris på alt de får og at man gir barna en konsekvens når de ikke hører eller viser dårlig adferd? Anonymous poster hash: d1a95...203
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Det er de som har problemer, ikke du Høres ut som du gjør en flott jobb Anonymous poster hash: b851d...7a2
<3 2G <3 Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Syntes du kom med gode måter å gjøre ting på jeg. Men jeg er og en av de strenge mødrene skjønner du ble både trist og lei! Drøyt å kalle deg nazi synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Det finnes mange måter å oppdra barn på, og jeg synes det høres ut som din måte er helt normal. Å kalle andres oppdragelse for nazi synes jeg er veldig frekt. Anonymous poster hash: f38c5...dc9
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har det med å handle og å snakke før jeg tenker veldig ofte og en gang har jeg viss sagt til tenåringen "det her diskuterer vi ikke. Jeg har bestemt meg og du har tapt diskusjonen" Dette er visst slemt gjort. Kan ikke huske at jeg har sagt dette, men det er meget mulig. De dro frem et hav av ting jeg har sagt og gjort og jeg forstår fortsatt ikke st jeg skal være så forb... Streng... Anonymous poster hash: d1a95...203
HvittHus Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Jaja da er vi vel to som er nazimammaer. Her måtte ungene åpne og lukke døren forsiktig 10 ganger når den ble smelt igjen. Neste gang utvidet jeg til 20. Ble fort slutt på smellingen. Ungene her måtte i tillegg smøre matpakkene selv fra førsteklasse, så her var det ille. Bare hev deg over det og vit at du får fornuftige unge mennesker ut av jobben du gjør.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Du må rett og slett tåle at andre gjør ting annerledes enn deg og dermed vil mene at du gjør ting feil (og dermed at de gjør ting 'rett'.) Blås en lang marsj i hva de mener! Anonymous poster hash: a37f7...346
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Du må rett og slett tåle at andre gjør ting annerledes enn deg og dermed vil mene at du gjør ting feil (og dermed at de gjør ting 'rett'.) Blås en lang marsj i hva de mener! Anonymous poster hash: a37f7...346 At de velger å gjøre det annerledes er en ting. Helt greit for meg, deres valg det, men å kalle meg nazi fordi jeg velger å gjøre ting på min måte... Er ikke kult å sitte med hele venninnegjengen og så få dette slengt ut.. Anonymous poster hash: d1a95...203
Gjest Morn du Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Tipper at det er du som har de ungene som skjønner at handlinger får konsekvenser. Så kan de andre sitte der med svarteper og klage på unger som ikke gidder å høre etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå