mars :-) Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Hei Kan se ut som at det går mot forsøk i Danmark for oss, etter 7 forsøk her i det offentlige.... I den forbindelse lurer jeg bare på om noen har gått på korte forsøk der? Får man dekket noe av medisinene, eller kommer dissei tillegg til prisen for forsøkene? Klinikker å anbefale? Får man sykemelding derifra, eller tok dere fri/ferie fra jobb bare? Håper noen orker å svare....
nelliej Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg. Har hat 2førsok på Stork Ivf ruger på nr 2 Har funnet ut at du kan få dekket alt etter 15000 Det gjelder og ha en ok gyn som kan scanne deg og oversette reseptene til norsk Min har gitt meg sykemelding Stork har en veldig fin og ikke klinisk atmosfære
Fighter`n Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Heisann! Jeg hadde et ferskforsøk i begynnelsen av august. Hører til på København fertilitetsklinikk (CFC). De dyrker eggene til blastocyster - om du får ut tilstrekkelig med egg såklart.Satt inn to egg, og fikk 4 på frys (2 på hvert strå). Dessverre endte forsøket negativt. Men jeg startet opp igjen samme mnd. Så i begynnelsen av september, satt jeg inn to nye egg fra fryseren . Har ingen flere egg igjen....jeg ville nemlig ha to egg inn. De tinte opp første strået, men kun 1 egg overlevde. Så da måtte de tine opp siste strået også. Begge overlevde der. 2 egg inn, 1 friskt egg i søppelet Ble gravid med tvillinger, men mistet den ene i uke 6 (5+?). Er ennå gravid...håper jeg...ul i morgen (8+3). Siden dette er privat, får man vel ikke dekket medisinutgiftene. Iallefall ikke om du har kjøpt medisinene i DK. Alle ul-undersøkelsene i forkant av egguthenting/innsett, har blitt gjort i Bergen hor en privat gynokolog. Det er han som sykemeldte meg, og skrev ut de medisinene klinikken i DK ville at jeg skulle bruke. Jeg anbefaler virkelig CFC. De brydde seg om meg, ringte for å høre hvordan formen min var etter egguttaket. Tilbød med å komme til gratis sjekk om jeg fikk ubehag osv.Veldig koselige folk . Og det beste var at jeg elsker kort regime, så å slippe nesesprayen, var helt fantastisk disse to gangene. Lykke til!!!
Tidenerinne Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har hatt 3 ivf forsøk ved stork. Mange gode ting ved stork. Men det er vel den dyreste klinikken. God atmosfære der. Jeg kommer til å kjøpe en ny tre-pakning, og kommer nå til å bytte til Maigaard i Århus, som jeg har hørt veldig mye bra om. Reseptene får du fra klininken, de trenger ikke oversettes, du kan fint hente ut medisiner på de i Norge eller Sverige sånn som de er. Men en gynekolog som scanner deg her hjemme er en fordel, så slipper du å reise til danmark for det.
Tidenerinne Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Private klinikker bruker mer kort regime enn i det offentlige. Klinikken sykemelder deg ikke. Gynekologen i norge kan gjøre det, men gynekologen jeg har brukt har ikke vært villig til det, så jeg har brukt avspasering og fridager. Det er nok forskjellig fra gynekolog til gynekolog.
mars :-) Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg. Har hat 2førsok på Stork Ivf ruger på nr 2 Har funnet ut at du kan få dekket alt etter 15000 Det gjelder og ha en ok gyn som kan scanne deg og oversette reseptene til norsk Min har gitt meg sykemelding Stork har en veldig fin og ikke klinisk atmosfære Tusen takk for svar, ser fler er fornøyd med Stork. Når de dekker over 15000, så er det fra start i Danmark? Eller får man dekket om man er over 15000 etter forsøk i Norge?
mars :-) Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2013 Heisann! Jeg hadde et ferskforsøk i begynnelsen av august. Hører til på København fertilitetsklinikk (CFC). De dyrker eggene til blastocyster - om du får ut tilstrekkelig med egg såklart.Satt inn to egg, og fikk 4 på frys (2 på hvert strå). Dessverre endte forsøket negativt. Men jeg startet opp igjen samme mnd. Så i begynnelsen av september, satt jeg inn to nye egg fra fryseren . Har ingen flere egg igjen....jeg ville nemlig ha to egg inn. De tinte opp første strået, men kun 1 egg overlevde. Så da måtte de tine opp siste strået også. Begge overlevde der. 2 egg inn, 1 friskt egg i søppelet Ble gravid med tvillinger, men mistet den ene i uke 6 (5+?). Er ennå gravid...håper jeg...ul i morgen (8+3). Siden dette er privat, får man vel ikke dekket medisinutgiftene. Iallefall ikke om du har kjøpt medisinene i DK. Alle ul-undersøkelsene i forkant av egguthenting/innsett, har blitt gjort i Bergen hor en privat gynokolog. Det er han som sykemeldte meg, og skrev ut de medisinene klinikken i DK ville at jeg skulle bruke. Jeg anbefaler virkelig CFC. De brydde seg om meg, ringte for å høre hvordan formen min var etter egguttaket. Tilbød med å komme til gratis sjekk om jeg fikk ubehag osv.Veldig koselige folk . Og det beste var at jeg elsker kort regime, så å slippe nesesprayen, var helt fantastisk disse to gangene. Lykke til!!! Hei:) Tusen takk for svar! Høres ut som denne klinikken er et godt valg!! Jeg har de siste gangene i Norge hatt kort regime, og vil ikke ha noe annet!!! Langt er helt pyton.....Er det de i Danmark som velger gyn, eller kan du velge? så lenge de vet hva de gjør? hvem holder kontakten med klinikken i fht størrelse og doser, ev når egguttak skal være? Spennende å være gravid da!!! Håper Ul i morgen går bra!!! masse lykke til Ang innsetting, gjør de sånn at de skraper litt av egget for at det skal feste seg lettere?"hatcing" eller noe? samt babyklister? Hvordan foregår uttaket der? Klem
mars :-) Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 10. oktober 2013 Private klinikker bruker mer kort regime enn i det offentlige. Klinikken sykemelder deg ikke. Gynekologen i norge kan gjøre det, men gynekologen jeg har brukt har ikke vært villig til det, så jeg har brukt avspasering og fridager. Det er nok forskjellig fra gynekolog til gynekolog. Tusen takk for svar Hvordan foregår egguttaket ved Stork ivf?
Stjernemagnolia Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 Hei Mars Du får dekket opptil tre forsøk med innsett per barn. Etter disse tre forsøkene må du betale alle medisin og behandlingskostnader selv. Det er mest vanlig å ha en egen gynekolog i Norge som følger deg opp underveis før du reiser ned til klinikken for uttak. Denne gynekologen eller du videresender info til den klinikken du har valgt. Har du ikke en egen gynekolog har de Danske klinikkene en liste over samarbeidende gynekologer i Norge som du kan bruke. Kostnaden for gynekologen i Norge kommer i tillegg til alle andre kostnader. Det er legen eller gynekologen i Norge som evt sykemelder pasienten. Uttak er som i Norge. De gir lokal bedøvelse i skjedeveggene og henter ut folliklene for videre behandling. Jeg har hatt 7 fulle stimuleringsforsøk hos CFC i København. Har valgt klinikken fordi jeg er enkel å stimulere og fordi min mann jobber mye og reiser mye så det er mest praktisk. I tilllegg bor jeg i Oslo så det er enkelt å komme. seg dit. Synes det er en ok klinikk men vær klar over de er en effektiv klinikk så det kan føles litt upersonlig. I tillegg bør du vite en del for de kan til tider rote med informasjon om pasienter. Ville valgt Maigaard klinikken om du har mulighet til det for de er kjent som en hyggelig klinikk med svært gode resultater.
mars :-) Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 10. oktober 2013 Hei Mars Du får dekket opptil tre forsøk med innsett per barn. Etter disse tre forsøkene må du betale alle medisin og behandlingskostnader selv. Det er mest vanlig å ha en egen gynekolog i Norge som følger deg opp underveis før du reiser ned til klinikken for uttak. Denne gynekologen eller du videresender info til den klinikken du har valgt. Har du ikke en egen gynekolog har de Danske klinikkene en liste over samarbeidende gynekologer i Norge som du kan bruke. Kostnaden for gynekologen i Norge kommer i tillegg til alle andre kostnader. Det er legen eller gynekologen i Norge som evt sykemelder pasienten. Uttak er som i Norge. De gir lokal bedøvelse i skjedeveggene og henter ut folliklene for videre behandling. Jeg har hatt 7 fulle stimuleringsforsøk hos CFC i København. Har valgt klinikken fordi jeg er enkel å stimulere og fordi min mann jobber mye og reiser mye så det er mest praktisk. I tilllegg bor jeg i Oslo så det er enkelt å komme. seg dit. Synes det er en ok klinikk men vær klar over de er en effektiv klinikk så det kan føles litt upersonlig. I tillegg bør du vite en del for de kan til tider rote med informasjon om pasienter. Ville valgt Maigaard klinikken om du har mulighet til det for de er kjent som en hyggelig klinikk med svært gode resultater. Hei Stjernemagnolia Tusen takk for svar!!! Veldig greit å høre, en vil jo gjerne ikke føle seg som en av tusen.... som på riksen, hvor ul sjekkene er satt opp til 8 min pr. pasient..... ikke mye tid til spørsmål ol der.... Har hørt mye bra om Maigaard, skal sjekke ut det litt nærmere... Greit å få litt info, før en bestemmer seg Har du hatt noen forsøk i Norge?
Stjernemagnolia Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Hei igjen Mars Har hatt forsøk på Rikshospitalet. Har hatt tre korte stimuleringsforsøk der med innsett av to embryoer hver gang som har vært negative alle tre gangene. To frys/tin forsøk i tillegg hvorav ett endte med graviditet men endte i abort. Har også 3 embryoer på frys som en ekstra bonus til senere en gang. Helt ok sykehus til å være gratis men føltes mange ganger litt upersonlig for alt gikk litt fort og det var stadig forskjellige leger som undersøkte enn. I tillegg synes jeg det ble litt mye samlebånd og lite vurdering utenom standardopplegget på sykehuset.
mars :-) Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #12 Skrevet 10. oktober 2013 Hei igjen Mars Har hatt forsøk på Rikshospitalet. Har hatt tre korte stimuleringsforsøk der med innsett av to embryoer hver gang som har vært negative alle tre gangene. To frys/tin forsøk i tillegg hvorav ett endte med graviditet men endte i abort. Har også 3 embryoer på frys som en ekstra bonus til senere en gang. Helt ok sykehus til å være gratis men føltes mange ganger litt upersonlig for alt gikk litt fort og det var stadig forskjellige leger som undersøkte enn. I tillegg synes jeg det ble litt mye samlebånd og lite vurdering utenom standardopplegget på sykehuset. Vet du, det er jeg helt enig med deg i... Har selv hatt tot 7 forsøk på riksen nå... sist i disse dager, hvor det ble satt inn to perfekte egg, som i utg punktet burde blitt noe av... tidligere ganger har jeg blitt gravid, men mistet, når eggene har vært så bra.... Lurer nå på om hun ikke fikk satt de riktig inn jeg??? var liksom gjort på 30 sek..... det har aldri skjedd før....... så er litt irritert kjenner jeg.... de siste to gangene har jeg ikke fått befruktet noen egg, men denne to perfekte, som ikke ble noe av.... vel, vel... litt frustrasjon måtte ut .. sorry..
Fighter`n Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg fikk ikke Assisted Hatching. Det er fordi de ikke utfører det på blastocyster (5 dagers gamle egg). Ellers ville jeg ha fått det! Jeg valgte min egen gynokolog. Han sendte all info etter legebesøket på mail til meg, så videresendte jeg den til CFC Uttaket kjente jeg ingenting av. Var full av morfin, så da er man ganske nummen. Og selvfølgelig kjenner man ingenting ved innsett heller.
Tidenerinne Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Private klinikker bruker mer kort regime enn i det offentlige. Klinikken sykemelder deg ikke. Gynekologen i norge kan gjøre det, men gynekologen jeg har brukt har ikke vært villig til det, så jeg har brukt avspasering og fridager. Det er nok forskjellig fra gynekolog til gynekolog. Tusen takk for svar Hvordan foregår egguttaket ved Stork ivf? Nå har ikke jeg noen andre klinikker å sammenligne med, men jeg har iallefall vært veldig fornøyd. De informerer hele tiden. Smertestillende får du først 1g paracet. Lokalbedøvelse såklart og morfin rett i åra. Laben sier høyt ifra hver gang de finner et egg i væsken som er sugd ut, og legen forklarer underveis. Jeg føler de har god tid og på ingen måte noen samlebåndsfølelse.
nelliej Skrevet 11. oktober 2013 #15 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg. Har hat 2førsok på Stork Ivf ruger på nr 2 Har funnet ut at du kan få dekket alt etter 15000 Det gjelder og ha en ok gyn som kan scanne deg og oversette reseptene til norsk Min har gitt meg sykemelding Stork har en veldig fin og ikke klinisk atmosfære Tusen takk for svar, ser fler er fornøyd med Stork. Når de dekker over 15000, så er det fra start i Danmark? Eller får man dekket om man er over 15000 etter forsøk i Norge? Jeg. Har hat 2førsok på Stork Ivf ruger på nr 2 Har funnet ut at du kan få dekket alt etter 15000 Det gjelder og ha en ok gyn som kan scanne deg og oversette reseptene til norsk Min har gitt meg sykemelding Stork har en veldig fin og ikke klinisk atmosfære Tusen takk for svar, ser fler er fornøyd med Stork. Når de dekker over 15000, så er det fra start i Danmark? Eller får man dekket om man er over 15000 etter forsøk i Norge? Utaket var helt greit jeg får ikke hjelp i norge av div årsaker mannen min har ikke svømmere så derfor med donor vi ha fått en ved aid fra for og nå prøver vi med nr 2
nelliej Skrevet 11. oktober 2013 #16 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har hatt 3 ivf forsøk ved stork. Mange gode ting ved stork. Men det er vel den dyreste klinikken. God atmosfære der. Jeg kommer til å kjøpe en ny tre-pakning, og kommer nå til å bytte til Maigaard i Århus, som jeg har hørt veldig mye bra om. Reseptene får du fra klininken, de trenger ikke oversettes, du kan fint hente ut medisiner på de i Norge eller Sverige sånn som de er. Men en gynekolog som scanner deg her hjemme er en fordel, så slipper du å reise til danmark for det. Jeg har hatt 3 ivf forsøk ved stork. Mange gode ting ved stork. Men det er vel den dyreste klinikken. God atmosfære der. Jeg kommer til å kjøpe en ny tre-pakning, og kommer nå til å bytte til Maigaard i Århus, som jeg har hørt veldig mye bra om. Reseptene får du fra klininken, de trenger ikke oversettes, du kan fint hente ut medisiner på de i Norge eller Sverige sånn som de er. Men en gynekolog som scanner deg her hjemme er en fordel, så slipper du å reise til danmark for det. Jeg har hatt 3 ivf forsøk ved stork. Mange gode ting ved stork. Men det er vel den dyreste klinikken. God atmosfære der. Jeg kommer til å kjøpe en ny tre-pakning, og kommer nå til å bytte til Maigaard i Århus, som jeg har hørt veldig mye bra om. Reseptene får du fra klininken, de trenger ikke oversettes, du kan fint hente ut medisiner på de i Norge eller Sverige sånn som de er. Men en gynekolog som scanner deg her hjemme er en fordel, så slipper du å reise til danmark for det. jeg fikk beskjed om å oversette det til norsk mmen men
mars :-) Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #17 Skrevet 12. oktober 2013 Takk for svar Blitt litt klokere nå?? Bryker de sånn babyklister(eller hva det heter) i Danmark?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #18 Skrevet 12. oktober 2013 Er det sånn at det vitkelig lønner seg å ta private forsøk i Danmark til tross for fly og hotellutgufter? Anonymous poster hash: 4bfca...fbc
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #19 Skrevet 12. oktober 2013 Er det sånn at det vitkelig lønner seg å ta private forsøk i Danmark til tross for fly og hotellutgufter? Anonymous poster hash: 4bfca...fbc Mange som reiser til Danmark gjør det fordi de ikke kan få behandling i Norge. Det kan nok lett bli billigere også, det kommer an på hvilke måter man har mulighet til å reise ned, og hvor stort krav man stiller til hvordan man bor når man er der. Danmark bruker også noen metoder som ikke brukes i Norge, feks assisted hatching. Anonymous poster hash: c2336...bee
Vizzy Skrevet 15. oktober 2013 #20 Skrevet 15. oktober 2013 Er det sånn at det vitkelig lønner seg å ta private forsøk i Danmark til tross for fly og hotellutgufter? Anonymous poster hash: 4bfca...fbc Du trenger ikke a fly til Danmark. Vi tar Larvikbåten. Det går veldig radig. Vi bruker Maigaard Klinikken i Århus. Jeg ville heller satset på privat i Danmark enn Norge. Jeg kjenner noen som har blitt gitt opp av det private i Norge hvor man har fått resultater i Danmark. Derfor valgte jeg Danmark.
mars :-) Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #21 Skrevet 16. oktober 2013 Er det sånn at det vitkelig lønner seg å ta private forsøk i Danmark til tross for fly og hotellutgufter? Anonymous poster hash: 4bfca...fbc Du trenger ikke a fly til Danmark. Vi tar Larvikbåten. Det går veldig radig. Vi bruker Maigaard Klinikken i Århus. Jeg ville heller satset på privat i Danmark enn Norge. Jeg kjenner noen som har blitt gitt opp av det private i Norge hvor man har fått resultater i Danmark. Derfor valgte jeg Danmark. Hei Vizzy Vi lurer på å gå for Maigaard etter jul... Hva er dine erfaringer der? Er dere fornøyde? Hilsen Mars
Vizzy Skrevet 18. oktober 2013 #22 Skrevet 18. oktober 2013 Er det sånn at det vitkelig lønner seg å ta private forsøk i Danmark til tross for fly og hotellutgufter? Anonymous poster hash: 4bfca...fbc Du trenger ikke a fly til Danmark. Vi tar Larvikbåten. Det går veldig radig. Vi bruker Maigaard Klinikken i Århus. Jeg ville heller satset på privat i Danmark enn Norge. Jeg kjenner noen som har blitt gitt opp av det private i Norge hvor man har fått resultater i Danmark. Derfor valgte jeg Danmark. Hei Vizzy Vi lurer på å gå for Maigaard etter jul... Hva er dine erfaringer der? Er dere fornøyde? Hilsen Mars HAr sendt deg svar på personlige medlingen du sendte.-)
Begemotik Skrevet 22. oktober 2013 #23 Skrevet 22. oktober 2013 Vi har kjøpt andre 3 pk-kontrakt hos Maigaard. Har vurderte litt å bytte etter første kontrakten var ferdig men så ikke noe alternativ egentlig. Selv om vi har ikke lykkes enda er vi stor fornøyde med dem. Bruker dere sykemeldinger for å dra til Danmark?
Vizzy Skrevet 22. oktober 2013 #24 Skrevet 22. oktober 2013 Vi har kjøpt andre 3 pk-kontrakt hos Maigaard. Har vurderte litt å bytte etter første kontrakten var ferdig men så ikke noe alternativ egentlig. Selv om vi har ikke lykkes enda er vi stor fornøyde med dem. Bruker dere sykemeldinger for å dra til Danmark? Ja, jeg sykmeldt mens jeg er i Danmark og ut rugeperioden.
mars :-) Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #25 Skrevet 23. oktober 2013 Vi har kjøpt andre 3 pk-kontrakt hos Maigaard. Har vurderte litt å bytte etter første kontrakten var ferdig men så ikke noe alternativ egentlig. Selv om vi har ikke lykkes enda er vi stor fornøyde med dem. Bruker dere sykemeldinger for å dra til Danmark? Ja, jeg sykmeldt mens jeg er i Danmark og ut rugeperioden. er det lege eller gyn som sykmelder deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå