Gå til innhold

Barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks har meldt meg til barnevernet. Han mener da jeg ikke er i stand til å ta vare på barnet vårt som bor hos meg, pga mine tidligere (10 år ++) depresjoner og angst. Jeg og barnet har det mye bedre nå når vi bor alene uten han, men han er sint for jeg valgte å flytte fra han, og selvfølgelig tok med barnet. Jeg kunne ikke leve i ett forhold der han hele tiden rakket ned på meg, kjeftet, klaget på middagslagingen, brukte meg som husmor og elskerinne. Jeg syns jeg fortjener bedre enn som så... 
Han har altså valgt å melde meg til barnevernet fordi han er forbannet. 

Så... Kan noen fortelle meg litt hva barnevernet gjør? Jeg har gitt de full tilgang til alle mine legejournaler, jeg har forklart de situasjonen som gjor jeg flyttet fra han, men han bruker gammel dritt mot meg. Ja, jeg hadde fødselsangst, men fikk god hjelp med lege og jordmor, og det har overhode ikke gått utover barnet i ettertid. Hva skjer videre? Barnevernet kommer på hjemmebesøk, men hva skjer der? Og hva kan jeg forvente av den videre prosessen? Hvor lang tid vil dette ta? Jeg hadde akkurat samlet energi til å søke jobber, barnehageplass til tulla og nesten kjøpt ett lite hus (bor i leid bolig nå), så dette var ikke det jeg trengte oppi alt annet... *sukk*

Anonymous poster hash: c2abb...e47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å tippe hva som vil skje, men jeg tipper de vil fortsette med hjemmebesøk et par ganger i uka, der de vil ha mest mulig opplysninger om deg og ditt nettverk.

Deretter skal undersøkelsen avsluttes etter 3 mnd, og de skal underrette deg om en konklusjon. Du vil bli innkalt til et møte. De vil ikke gi deg noe svar over telefonen, så du må vente i spenning på møtet. På møtet vil de antageligvis tilby deg "frivillige hjelpetiltak".

Så må du avgjøre om du vil si ja til disse hjelpetiltakene, eller om du ikke ønsker dem, om du tør å si nei.

Anonymous poster hash: bbfd7...4e3
Skrevet

De kan også avslutte saken uten hjelpetiltak om de ser at du og barnet har det bra nå. De er ikke farlige, og i og med at du har gitt tillatelse til innsyn i journaler har du vist at du ikke har noe å skjule. Lykke til, går bra dette :-)

Skrevet

Det eneste barnevernet er opptatt av er om barnet ditt har det bra og om du yter god nok omsorg.

Gjør du det har du ingenting og frykte :)

Anonymous poster hash: 44556...a87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...