Gå til innhold

Tett tårekanal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt dette før? Hvor lang tid gikk det før det var over? Var det veldig vondt?

Anonymous poster hash: bf576...032
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en baby som ble født med det og hadde det i 4 mnd. Virker ikke som hun har hatt vondt, men kan fort samle seg væske i øyet som kan utvikle seg til øyeinfeksjon. Forsøk å massere tårekanalen med knokene dine og skyll med saltvann

Skrevet

Mitt barn var også født med det. Hadde det i noen mnd før kanalen åpnet seg av seg selv. Det samlet seg MASSE puss i tårekanalen, så vi måtte tømme den flere ganger pr. dag.

Skrevet

mitt barn måtte stikke opp begge tårekanalene da han var 2 år. heldigvis var det vellykket, sønnen til en kollega måtte gjøre det om igjen. 

Det var ikke vondt å ha det, men han var jo stadig full av puss i øynene, siden ikke tårevæsken ikke rant ned dit det skulle.

Skrevet

Har også et barn som er født med det, åpnet seg ikke før han var 8 mnd, men da ble det plutselig vekk. Virket ikke som han hadde smerter, men litt irriterende er det jo med et øye som stadig renner og renner og samler puss. 

Vi slapp å operere vår sånn, men et vennepar som fikk en sønn med det samme problemet måtte operere 3 ganger. Ble lagt inn dren, men det kom ut igjen osv. Han var nesten skolegutt før øyet sluttet renne...

Svigermor fikk det i voksen alder, så vidt jeg forsto ikke vondt men plagsomt med et øye som hele tiden rant over. Hun ble "staket opp" på sykehuset og da ble det mye bedre, men hun har ikke blitt 100% bra, det øyet renner fremdeles lett og da særlig i vind, skarpt lys o.l. når øyet produserer ekstra tårevæske.

Anonymous poster hash: ba44a...14e
Skrevet

gikk over etter to år hos guttungen. Hadde det fra fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...