Gå til innhold

NAV - nødpenger/nødhjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om en søker om nødpenger/nødhjelp eller hva det heter.. 

Blir en meldt til barnevernet da?

(nav har beregnet feil sykepengegrunnlag for meg, så de har kuttet 1/3 av lønna mi og jeg går dermed kraftig i underskudd pr mnd..)

Anonymous poster hash: 15f2e...3c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei på ingen måte. Men du må dokumentere at du har 0,- på allle konti, også sparekonto. Satsen varier fra sted til sted, ca 100 kr dagen er vanlig med barn. 60 kr uten barn

Anonymous poster hash: ca00e...3c8
Skrevet

Om en søker om nødpenger/nødhjelp eller hva det heter..

Blir en meldt til barnevernet da?

(nav har beregnet feil sykepengegrunnlag for meg, så de har kuttet 1/3 av lønna mi og jeg går dermed kraftig i underskudd pr mnd..)

Skjønner ikke helt hva du mener.

Anonymous poster hash: 39ace...da0

Skrevet

Nei på ingen måte. Men du må dokumentere at du har 0,- på allle konti, også sparekonto. Satsen varier fra sted til sted, ca 100 kr dagen er vanlig med barn. 60 kr uten barn

Inkl barnets sparekonto??

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nei, det blir man ikke. Har måtte søke nødhjelp 2 ganger selv med små unger i hus, har enda til gode å høre noe fra barnevernet.

Skrevet

Om man gjentatte ganger søker om sosialhjelp så kan NAV sende en melding til barnevernet

Anonymous poster hash: e4774...885
Skrevet

Du må ta med kontoutskrifter og regninger til nav. De må se selv at ha dokumentasjon på at du faktisk er helt totalt blakk og ikke har penger. Du får dekket kun de nødvendigste utgiftene. Vi fikk hjelp i august etter tull fra min jobb. Tok med kontoutskrifter, fylte ut skjemaet, lønnsslipper og regninger

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ja, dessverre regnes alle penger.

Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 39ace...da0

Skrevet

inkl barnas sparekontoer ja. Du kan motta sosialhjelp fra NAV i så mange år du vil uten at barnevernet blir kontaktet. Barneverenet blir kontaktet hvis det er bekymring for barnas omsorgsituasjon. 

Skrevet

hmm.. 

skjønner det jo.. 

Men er virkelig surt å måtte låne fra barnet.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...