Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Og nei, det er IKKE en tråd om navn ;-) Jeg har så lyst til å lære meg å lage vårruller... Det er jo kjempegodt! Når jeg googler vrimler det av oppskrifter, enkle og mer avanserte... Har DU en kjempegod oppskrift å dele med meg? Og må de frityrstekes, eller kan man f.eks steke dem i langpanna? Hilsen vårrulljomfru.............. :-) Anonymous poster hash: aa628...d46
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig stekes. Kutter opp hodekål og løk, rasper gulrot og woker dette raskt. Blander grønnsaker og kjøttdeig. Krydrer med kryddermix fra innvandrersjappa. Jeg pensler de med litt olje og steker de i stekovnen. Liker ikke frityrstekte da de er alt for fettete. Inneholder jo vanvittig mye kalorier når det er frityrstekt! Anonymous poster hash: db3d4...091
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg bruker kjøttdeig og hodekål. Steker kjøttdeigen først. Kan putte i andre grønnsaker også om du vil, feks løk, hvitløk, bønnespirer, gulrot mm. Kan steikes i litt olje i stekepanne eller i steikeovnen. Du kan evt pensel de med olje før de puttes i steikeovnen om du vil ha de litt mer fritar-aktig. Aller best er de frityrstekt da men det er ikke verdt kaloriene og frityrlukta. Anonymous poster hash: 3ee9d...4af
Amelita^ Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg bruker karbonadedeig, kål og glassnudler. Og smaker til med soyasaus og oystersaus (noen ganger thai fiskesaus) steker kålen leenge i panna først. Og bruker medium vårrullpapir. Se på youtube hvordan du kan brette. Jeg bruker vann og mel som lim. Kan fint steke i panna:)
Amelita^ Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Ville ikke tatt de i stekovnen, enten frityrgryte eller stekepanne
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg bruker kyllinkjøttdeig, men en krydderblanding jeg kjøper i asiabutikker. Gulerot og vårløk som jeg jutter så smått jeg kan. blader grønnsakene med kjøttet og krydder. så bretter jeg friterer. Anonymous poster hash: c2aa0...cf6
Gjest mphs Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 VÅRRULLER VårrullomslagKarbonadedeig, svinekjøttdeit eller kyllingkjøttdeig Revet gulrotHvitløk (kinesiske)Gul løk Bunt vårløkFersk IngefærHabanera chilliSelleri i små terningerFersk KorianderSesamfrøGlassnudlerSweet chillisausSoyasausBrunt sukkerRapsolje Steker kjøttet og gr.sakene og blander sammen. Lar det avkjøle en del før jeg lager vårrullene. Binder de sammen med kun vann i øverste kant. Pensler de med smeltet smør og steker de i ovnen.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Hi her Takk for oppskrifter :-) Bra at man ikke må fritere, det blir jo mye fett........ Skal definitivt prøve en av disse oppskriftene snart! Anonymous poster hash: aa628...d46
petite fleur Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 DEnne oppskrifta er knallgod, fikk den på innvandrersjappa her i byen: 1 finrevet gulrot 1-2 ts finrevet galanga (eller ingefær) 30 gram glassnudler (leddes i varmt vann og kuttes etterpå) 1 bunt korianderrøtter 3-4 stenger vårløk 2 ss østerssaus 1 ss sweet chili saus Mama sitas vårrullkrydder 200 g kjøttdeig av valgfri type eller scampi Filodeig Dette holder til ca 16-20 stykker. Jeg steker de i stekeovnen for å slippe alt fettet fra fritystekingen.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #11 Skrevet 9. oktober 2013 Ville ikke tatt de i stekovnen, enten frityrgryte eller stekepanne Har du prøvd? Eller er dette noe du bare tror? Jeg steker de alltid i stekovnen. Blir knallgode! Anonymous poster hash: db3d4...091
<3 2G <3 Skrevet 9. oktober 2013 #12 Skrevet 9. oktober 2013 Ville ikke tatt de i stekovnen, enten frityrgryte eller stekepanneHar du prøvd? Eller er dette noe du bare tror? Jeg steker de alltid i stekovnen. Blir knallgode! Anonymous poster hash: db3d4...091 Hvor tett legger du de, hvor lenge steker du på hvilken temperatur? Vil helst slippe frityr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå