Gå til innhold

Hvordan var syklusen i månedene etter å ha sluttet med p-piller?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt syklus på 28,30,32 og 34 dager etter jeg sluttet på p-piller. Denne syklusen er jeg ikke ferdig med ennå, ettersom TR ikke har kommet ennå, jeg er på dag 37 nå.(jeg har bare fått negative tester, så gravid er jeg ikke..) Flere som har fått ustabil syklus etter å ha sluttet på p-piller? Hvor lang tid tok det før det stabiliserte seg for dere, om det har gjort det? Det er jo så frustrerende og ikke ha noe kontroll på den syklusen..:).. Vet jeg ikke kan sammenligne med andre, men kjekt å høre litt erfaringer:)..

Fortsetter under...

Litt tidlig for meg å si enda men ;p Sluttet på p-piller den 8 september, hadde TR som jeg bruker mellom 13 og 16 september. Hadde EL 29 sept. Så nå går jeg bare å venter på TR, så får vi se hvordan min syklus blir etter pilleslutt ;p hehe

Jeg sluttet på P piller i juli og har hatt to sykluser. Første var på 28 dager, og andre på 32 dager. Har gått på pillen i 8 år, så husker faktisk ikke hvor mange dager keg hadde før. Vet bare at jeg følte den kom regelmessig ca. hver 4 uke.. Så håper jeg ikke går over 32 dager denne måneden, men vi får se :P

Sluttet i... Tja, når var det igjen? Kom umiddelbart igang med 26 dagers syklus :) to runder har jeg vært gravid så da kom mens/sa etter ikm, en runde uten EL hvor mens kom på dag 21. Sist jeg sluttet på piller hadde jeg først syklus på 21 dager uten EL (kjenner den veldig godt) og deretter antagelig 26 dagers syklus hvor jeg ble gravid og fikk en herlig liten gutt :)

Jeg sluttet i slutten av mai og hadde to sykluser på 23 dager, 3dager med TR. Så kom TR (eller SA) dag 35, i 12 dager. Det er nå 45 dager siden... Og jeg er ikke gravid. Var hos legen for en uke siden og hun sa jeg måtte bare vente til TR dukket opp og begynne på ny. Hun mente det var vanlig at syklus var litt rar etter pilleslutt (har gått på det mer eller mindre i 14 år)... Det kunne også være forsinket EL pga SA. Dersom syklus fortsatt var ustabil til jul kunne jeg komme til utredning.

Er sånn ca utålmodig til 1.000!!! Er lenge til jul liksom :(

Hei. Når jeg sluttet på p-piller så var de første to syklusene helt etter boka, altså 28 dager. Deretter mistet jeg mens i ca 3 mnd før den var tilbake... Syklusene etter det har gradvis blitt lenger og nå sist var jeg tilbake til der jeg var før jeg startet på p-piller. Jeg snakket med gynekologen om dette, siden det varierte litt sykluslengde og at den plutselig forsvant. Hun mente dette var helt normalt, og det kan ta tid før hormonene er ute av kroppen. Og siden jeg fikk mensen tilbake og sykluslengden ikke varierte med mer enn noen dager så var visst dette helt normalt.

Annonse

Hadde ikke så veldig mye plager nei. Hadde noen småblødninger/spotting i en dag eller to nå og da. Ellers ingen ting... Og det var heller ikke noe som tilsa at mensen skulle bli borte. Det gikk en del tester den tiden der for å si det sånn, så er helt sikker på at jeg ikke var gravid. 

At den kunne forsvinne eller være uregelmessig var visstnok veldig vanlig fikk jeg beskjed om, selv om jeg personlig ble helt tussete og ble litt småbekymret for at ting ikke var normalt. Jeg kjenner mange som har pcos og dermed veldig uregelmessig syklus, noen av disse var jo raske til å foreslå at jeg sikkert hadde det og. Så jeg fikk en time hos gynekolog og fikk sjekket ut hvordan ting så ut. Hun sa alt så normalt ut, og at jeg bare måtte smøre meg med tålmodighet. Da ble også jeg mye mindre bekymret, så det kan være verdt å sjekke ut ting hos lege eller gynekolog :)

Takk for svar alle sammen:). Nå begynner jeg å ane rosa utflod, så da ser det lovende ut at TR er her i løpet av helgen. En syklus på ca 40 dager denne gangen. Håper den kan snu og bli kortere neste gang;)...

Enig at man blir tussete og småbekymret. Jeg har hatt litt spotting, og innimellom er jeg sikker på at TR kommer, verker i korsryggen og slikt. Kjenner også hormoner som løper løpsk, veldig nærtagende og ca ingen tålmodighet. Prøver å være bevist på det og advare samboeren, men det er ikke lett. Håper virkelig det stabiliserer seg snart. Kjenner at jeg kanskje ikke helt har skjønt hvor mye påvirkning P-piller har hatt på kroppen før jeg nå har sluttet på de.

Aner såvidt at noe er på gang her også 2014. Krysser fingrene for at TR dukker opp hos oss begge så vi kan starte med masse ny giv og ny PP! :)

jeg har hele mitt liv hatt syklus på 28 dager, kunne time det til klokkeslettet, også forrige gang jeg sluttet på pillen... denne gang er jeg plutselig på 35 dager... men sånn er det vel bare...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...