Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 starter vaskemaskin eller trommelen?? Har hørt det engang.... Anonymous poster hash: 6d62f...1f0
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 heldig du er a:P Anonymous poster hash: 6d62f...1f0
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig koster det noe hver gang man setter på vaskemaskinen! Har dere hørt om forbruk av strøm og vaskemidler???! Anonymous poster hash: 26992...7d1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig koster det noe hver gang man setter på vaskemaskinen! Har dere hørt om forbruk av strøm og vaskemidler???! Anonymous poster hash: 26992...7d1 Og slitasje på vaskemaskinen. Anonymous poster hash: 7e8fa...11b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #6 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig koster det noe hver gang man setter på vaskemaskinen! Har dere hørt om forbruk av strøm og vaskemidler???! Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har du hørt om fellesvaskeri? Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #7 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig koster det noe hver gang man setter på vaskemaskinen! Har dere hørt om forbruk av strøm og vaskemidler???! Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har du hørt om fellesvaskeri? Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca Utgiftene til fellesvaskeri fordeles vel over felleskostnadene, så eneste forskjellen er at du betaler et gjennomsnitt av alles forbruk i stedet for ditt eget direkte. Anonymous poster hash: 7e8fa...11b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #8 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig koster det noe hver gang man setter på vaskemaskinen! Har dere hørt om forbruk av strøm og vaskemidler???! Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har du hørt om fellesvaskeri? Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca Utgiftene til fellesvaskeri fordeles vel over felleskostnadene, så eneste forskjellen er at du betaler et gjennomsnitt av alles forbruk i stedet for ditt eget direkte. Anonymous poster hash: 7e8fa...11b What she said. Anonymous poster hash: 26992...7d1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #9 Skrevet 12. oktober 2013 jeg betaler ingenting:p Haha! *blondie* Anonymous poster hash: 4f8b5...993
Bustetroll Skrevet 12. oktober 2013 #10 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig koster det noe hver gang man setter på vaskemaskinen! Har dere hørt om forbruk av strøm og vaskemidler???! Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har du hørt om fellesvaskeri? Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca Eller strøm inkludert i husleia
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #11 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig koster det noe hver gang man setter på vaskemaskinen! Har dere hørt om forbruk av strøm og vaskemidler???! Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har du hørt om fellesvaskeri? Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca Eller strøm inkludert i husleia Du betaler like fullt for det. Og både de som har fellesvaskeri og de som har strøm inkludert i husleien, må likevel ha vaskepulver. Hvis dere ikke har funnet en eller annen revolusjonerende måte å få såpemiddelni maskinen på. Anonymous poster hash: 26992...7d1
Bustetroll Skrevet 12. oktober 2013 #12 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig koster det noe hver gang man setter på vaskemaskinen! Har dere hørt om forbruk av strøm og vaskemidler???! Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har du hørt om fellesvaskeri? Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca Eller strøm inkludert i husleia Du betaler like fullt for det. Og både de som har fellesvaskeri og de som har strøm inkludert i husleien, må likevel ha vaskepulver. Hvis dere ikke har funnet en eller annen revolusjonerende måte å få såpemiddelni maskinen på. Anonymous poster hash: 26992...7d1 å herregud for en kverulant du er
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #13 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig koster det noe hver gang man setter på vaskemaskinen! Har dere hørt om forbruk av strøm og vaskemidler???! Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har du hørt om fellesvaskeri? Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca Eller strøm inkludert i husleia Du betaler like fullt for det. Og både de som har fellesvaskeri og de som har strøm inkludert i husleien, må likevel ha vaskepulver. Hvis dere ikke har funnet en eller annen revolusjonerende måte å få såpemiddelni maskinen på. Anonymous poster hash: 26992...7d1 å herregud for en kverulant du er Ja, hvis det å påpeke fakta, når du åpenbart ikke har tenkt gjennom saken godt nok, er å være kverulant, så er jeg nok det. Det lever jeg godt med kjenner jeg. Anonymous poster hash: 26992...7d1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #14 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig koster det noe hver gang man setter på vaskemaskinen! Har dere hørt om forbruk av strøm og vaskemidler???! Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har du hørt om fellesvaskeri? Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca Eller strøm inkludert i husleia Du betaler like fullt for det. Og både de som har fellesvaskeri og de som har strøm inkludert i husleien, må likevel ha vaskepulver. Hvis dere ikke har funnet en eller annen revolusjonerende måte å få såpemiddelni maskinen på. Anonymous poster hash: 26992...7d1 å herregud for en kverulant du er Ja, hvis det å påpeke fakta, når du åpenbart ikke har tenkt gjennom saken godt nok, er å være kverulant, så er jeg nok det. Det lever jeg godt med kjenner jeg. Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har man vask inkludert er kostnaden ved å sette på en maskin 0! Det man betaler for er å ha vaskemaskin og vaskemidler tilgjengelig. Om man bruker det en gang eller 1000 ganger i måneden utgjør ingen kostnad. Og når spørsmålet er hva det koster og sette på en vask er det riktig å svare 0 i en slik situasjon.. Dette er helt elementær økonomi og faktisk ingenting det er mulig å kverulere på! Hjelpes... Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #15 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig koster det noe hver gang man setter på vaskemaskinen! Har dere hørt om forbruk av strøm og vaskemidler???! Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har du hørt om fellesvaskeri? Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca Eller strøm inkludert i husleia Du betaler like fullt for det. Og både de som har fellesvaskeri og de som har strøm inkludert i husleien, må likevel ha vaskepulver. Hvis dere ikke har funnet en eller annen revolusjonerende måte å få såpemiddelni maskinen på. Anonymous poster hash: 26992...7d1 å herregud for en kverulant du er Ja, hvis det å påpeke fakta, når du åpenbart ikke har tenkt gjennom saken godt nok, er å være kverulant, så er jeg nok det. Det lever jeg godt med kjenner jeg. Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har man vask inkludert er kostnaden ved å sette på en maskin 0! Det man betaler for er å ha vaskemaskin og vaskemidler tilgjengelig. Om man bruker det en gang eller 1000 ganger i måneden utgjør ingen kostnad. Og når spørsmålet er hva det koster og sette på en vask er det riktig å svare 0 i en slik situasjon.. Dette er helt elementær økonomi og faktisk ingenting det er mulig å kverulere på! Hjelpes... Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca Ja, du har faste kostnader og variable kostnader, det er sant. Men når variable kostnader er 0 har du fortsatt en kostnad forbundet med å vaske. Selvkostmetoden har du kanskje hørt om, du som skryter på deg å kunne økonomi? Og vet du hva, jeg vil faktisk våge å påstå at de faste kostnadene dine på vasking ikke er så faste som du vil ha de til. Dersom alle i borettslaget plutselig vasker dobbelt så mye og dermed dobler strømforbruk og slitasje skal du se at de hever felleskostnadene dine. Du ser ikke hva økningen i felleskostnader går til, men ikke tro at strøm og slikt ikke er inkludert der eller at borettslaget ikke krever inn nok penger til å dekke regningene sine. Anonymous poster hash: ba193...d8b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #16 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig koster det noe hver gang man setter på vaskemaskinen! Har dere hørt om forbruk av strøm og vaskemidler???! Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har du hørt om fellesvaskeri? Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca Eller strøm inkludert i husleia Du betaler like fullt for det. Og både de som har fellesvaskeri og de som har strøm inkludert i husleien, må likevel ha vaskepulver. Hvis dere ikke har funnet en eller annen revolusjonerende måte å få såpemiddelni maskinen på. Anonymous poster hash: 26992...7d1 å herregud for en kverulant du erJa, hvis det å påpeke fakta, når du åpenbart ikke har tenkt gjennom saken godt nok, er å være kverulant, så er jeg nok det. Det lever jeg godt med kjenner jeg. Anonymous poster hash: 26992...7d1 Har man vask inkludert er kostnaden ved å sette på en maskin 0! Det man betaler for er å ha vaskemaskin og vaskemidler tilgjengelig. Om man bruker det en gang eller 1000 ganger i måneden utgjør ingen kostnad. Og når spørsmålet er hva det koster og sette på en vask er det riktig å svare 0 i en slik situasjon.. Dette er helt elementær økonomi og faktisk ingenting det er mulig å kverulere på! Hjelpes... Anonymous poster hash: 3e3eb...1ca Ja, du har faste kostnader og variable kostnader, det er sant. Men når variable kostnader er 0 har du fortsatt en kostnad forbundet med å vaske. Selvkostmetoden har du kanskje hørt om, du som skryter på deg å kunne økonomi? Og vet du hva, jeg vil faktisk våge å påstå at de faste kostnadene dine på vasking ikke er så faste som du vil ha de til. Dersom alle i borettslaget plutselig vasker dobbelt så mye og dermed dobler strømforbruk og slitasje skal du se at de hever felleskostnadene dine. Du ser ikke hva økningen i felleskostnader går til, men ikke tro at strøm og slikt ikke er inkludert der eller at borettslaget ikke krever inn nok penger til å dekke regningene sine. Anonymous poster hash: ba193...d8b Takk for at du svarer for meg. Setter pris på at det faktisk finnes folk her som evner å forstå hvordan 'elementær økonomi' faktisk fungerer. Anonymous poster hash: 26992...7d1
Følelsesvims Skrevet 12. oktober 2013 #17 Skrevet 12. oktober 2013 Fellesvaskeri her, hvor man betaler per vask. 20 kr, if you please...! Tørketrommelen bruker man gratis (tipper det er slik at fuktproblemet i leilighetene skal bli mindre).
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #18 Skrevet 12. oktober 2013 Fellesvaskeri her, hvor man betaler per vask. 20 kr, if you please...! Tørketrommelen bruker man gratis (tipper det er slik at fuktproblemet i leilighetene skal bli mindre). WOW! 20 kr synes jeg var ganske dyrt egentlig. Anonymous poster hash: 26992...7d1
*Teoline* Skrevet 12. oktober 2013 #19 Skrevet 12. oktober 2013 Ja, du har faste kostnader og variable kostnader, det er sant. Men når variable kostnader er 0 har du fortsatt en kostnad forbundet med å vaske. Selvkostmetoden har du kanskje hørt om, du som skryter på deg å kunne økonomi? Og vet du hva, jeg vil faktisk våge å påstå at de faste kostnadene dine på vasking ikke er så faste som du vil ha de til. Dersom alle i borettslaget plutselig vasker dobbelt så mye og dermed dobler strømforbruk og slitasje skal du se at de hever felleskostnadene dine. Du ser ikke hva økningen i felleskostnader går til, men ikke tro at strøm og slikt ikke er inkludert der eller at borettslaget ikke krever inn nok penger til å dekke regningene sine. Anonymous poster hash: ba193...d8b Å DU STORE MI TID!!! Sååå slitsomme sånne mennesker som du er.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #20 Skrevet 12. oktober 2013 Ja, du har faste kostnader og variable kostnader, det er sant. Men når variable kostnader er 0 har du fortsatt en kostnad forbundet med å vaske. Selvkostmetoden har du kanskje hørt om, du som skryter på deg å kunne økonomi? Og vet du hva, jeg vil faktisk våge å påstå at de faste kostnadene dine på vasking ikke er så faste som du vil ha de til. Dersom alle i borettslaget plutselig vasker dobbelt så mye og dermed dobler strømforbruk og slitasje skal du se at de hever felleskostnadene dine. Du ser ikke hva økningen i felleskostnader går til, men ikke tro at strøm og slikt ikke er inkludert der eller at borettslaget ikke krever inn nok penger til å dekke regningene sine. Anonymous poster hash: ba193...d8b Å DU STORE MI TID!!! Sååå slitsomme sånne mennesker som du er. Jaha? Hahaha... Nå er ikke jeg den anonym du har kommentert her, men må bare le. Er vedkommende slitsom fordi hun kan mer om økonomi enn deg h har rett eller? Anonymous poster hash: 26992...7d1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #21 Skrevet 12. oktober 2013 Interessant at ingen faktisk har svart på spørsmålet her. Jeg vil tippe at det koster omtrent det følgende: 1 kr i strøm, 2 kr i vaskemiddel, 2 kr i slitasje på maskinen, evt 1 kr i skyllemiddel, til sammen 5-6 kr. Tørketrommel har jeg ikke, men tipper det bruker mer strøm, og det samme i slitasje. Kanskje i underkant av 10 kr for en runde i maskin og trommel? Anonymous poster hash: 7e8fa...11b
*Teoline* Skrevet 12. oktober 2013 #22 Skrevet 12. oktober 2013 Ja, du har faste kostnader og variable kostnader, det er sant. Men når variable kostnader er 0 har du fortsatt en kostnad forbundet med å vaske. Selvkostmetoden har du kanskje hørt om, du som skryter på deg å kunne økonomi? Og vet du hva, jeg vil faktisk våge å påstå at de faste kostnadene dine på vasking ikke er så faste som du vil ha de til. Dersom alle i borettslaget plutselig vasker dobbelt så mye og dermed dobler strømforbruk og slitasje skal du se at de hever felleskostnadene dine. Du ser ikke hva økningen i felleskostnader går til, men ikke tro at strøm og slikt ikke er inkludert der eller at borettslaget ikke krever inn nok penger til å dekke regningene sine. Anonymous poster hash: ba193...d8b Å DU STORE MI TID!!! Sååå slitsomme sånne mennesker som du er. Jaha? Hahaha... Nå er ikke jeg den anonym du har kommentert her, men må bare le. Er vedkommende slitsom fordi hun kan mer om økonomi enn deg h har rett eller? Anonymous poster hash: 26992...7d1 Ja, det var nok akkurat det jeg mente
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #23 Skrevet 12. oktober 2013 Ja, du har faste kostnader og variable kostnader, det er sant. Men når variable kostnader er 0 har du fortsatt en kostnad forbundet med å vaske. Selvkostmetoden har du kanskje hørt om, du som skryter på deg å kunne økonomi? Og vet du hva, jeg vil faktisk våge å påstå at de faste kostnadene dine på vasking ikke er så faste som du vil ha de til. Dersom alle i borettslaget plutselig vasker dobbelt så mye og dermed dobler strømforbruk og slitasje skal du se at de hever felleskostnadene dine. Du ser ikke hva økningen i felleskostnader går til, men ikke tro at strøm og slikt ikke er inkludert der eller at borettslaget ikke krever inn nok penger til å dekke regningene sine. Anonymous poster hash: ba193...d8b Å DU STORE MI TID!!! Sååå slitsomme sånne mennesker som du er. Jaha? Hahaha... Nå er ikke jeg den anonym du har kommentert her, men må bare le. Er vedkommende slitsom fordi hun kan mer om økonomi enn deg h har rett eller? Anonymous poster hash: 26992...7d1 Ja, det var nok akkurat det jeg mente Jepp. Det er i alle fall det stempelet du fikk i panna nå av meg. Jeg har jo allerede fått kverulant-stempelet her inne og er kjempefornøyd med det. Anonymous poster hash: 26992...7d1
Soon to be mum Skrevet 12. oktober 2013 #24 Skrevet 12. oktober 2013 Interessant at ingen faktisk har svart på spørsmålet her. Jeg vil tippe at det koster omtrent det følgende: 1 kr i strøm, 2 kr i vaskemiddel, 2 kr i slitasje på maskinen, evt 1 kr i skyllemiddel, til sammen 5-6 kr. Tørketrommel har jeg ikke, men tipper det bruker mer strøm, og det samme i slitasje. Kanskje i underkant av 10 kr for en runde i maskin og trommel? Anonymous poster hash: 7e8fa...11b Det var litt mindre enn det jeg kom frem til når jeg tok en 'educated guess' i hodet (landet på mellom 10 og 15 kr i hodet), men kjenner jeg er med på å støtte opp om ditt estimat her.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #25 Skrevet 12. oktober 2013 Interessant at ingen faktisk har svart på spørsmålet her. Jeg vil tippe at det koster omtrent det følgende: 1 kr i strøm, 2 kr i vaskemiddel, 2 kr i slitasje på maskinen, evt 1 kr i skyllemiddel, til sammen 5-6 kr. Tørketrommel har jeg ikke, men tipper det bruker mer strøm, og det samme i slitasje. Kanskje i underkant av 10 kr for en runde i maskin og trommel? Anonymous poster hash: 7e8fa...11b Det var litt mindre enn det jeg kom frem til når jeg tok en 'educated guess' i hodet (landet på mellom 10 og 15 kr i hodet), men kjenner jeg er med på å støtte opp om ditt estimat her. :-) Anonymous poster hash: 7e8fa...11b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå