Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Kan man bli gravid ved samleie 2 døgn før EL? Er sjansen mye mindre enn ved samleie samme dag som egget slipper? Vi fikk ikke timet det bedre pga jobbreise.. Litt deppa i dag :-( Anonymous poster hash: fdf01...0e1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Sædcellene kan leve inni deg i opptil en uke, ligge på lur i en god og varm hudfold og vente på egget Som regel dør de innen et par-tre dager siden vårt miljø ikke er helt optimalt for en sædcelle, men er det full klaff i ph-verdier, mengde fuktighet osv så kan den lille svømmeren faktisk leve en hel uke inni der. Anonymous poster hash: 02895...b52
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 To dager før el er vel ganske perfekt, det? Vi hadde sex hver dag fra to-tre dager før el da vi var prøvere, siden sædcellene kan leve noen dager :-) Med mellomste klaffa det i hvert fall med to dager før. Jeg skulle bort med jobben da jeg hadde regna ut at jeg hadde el, og var litt lei meg fordi vi gikk glipp av sjansen den måneden.. Men jammen var det da jeg ble gravid, gitt :-D Anonymous poster hash: 869b6...e3a
PrinsesseHengepupp Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Å ha sex på EL-dagen kan være for seint, for egget lever kort, mens sædcella kan leve opptil en uke. Så gjennom alle våre år som prøvere har vi kjørt på som kaniner frem til EL, og aldri stressa med å ha sex på selve EL-dagen, etter råd fra legene våre. Og den taktikken klaffa 5 ganger =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå