Gå til innhold

Til dere i permisjon, hvor mange avtaler har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange avtaler har dere i løpet av en uke, altså man-fre?

Jeg har fortsatt noen mnd igjen av permisjonen, og etterhvert har jeg vært ganske aktiv, hatt avtaler og møtt folk som av en eller annen grunn også er hjemme på dagtid.

Men de siste ukene har det dabbet litt av og jeg føler meg så ensom og mislykket. Hittil denne uken har det kun vært jeg og babyen, og jeg merker det tærer litt på meg. Det virker som om alle andre i permisjon fyker rundt og alltid er så opptatte. Men er dette noe jeg innbiller meg kanskje? 

Jeg trives selvfølgelig med babyen altså, vi koser oss masse, men skulle gjerne hatt litt flere aktiviteter. Er ikke så glad i å gå ut alene, feks trilletur alene. 

Anonymous poster hash: b1c22...82d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har stort sett ingen avtaler. Det er av og til noen som kommer på besøk. Har nok med å hente og bringe storebror i bhg, samt husarbeid og litt tid for meg selv.

Jeg er hjemme med tvillinger, så trilleturer og caféturer begrenser seg veldig.

Anonymous poster hash: e14ad...607

Skrevet

Ikke noe annet enn de avtalene en har på helsestasjonen o.l. 

Hender jeg besøker mamma som er ufør, men ellers har det vært bare meg og babyen i alle mine permisjoner.

Anonymous poster hash: c6f5c...84b
Skrevet

Vi tar det som det kommer, men ikke så veldig mange. Babyen min er ikke så glad i kafe og trilleturer, så begrenser seg litt. Han er altfor glad i å rulle rundt på gulvet ;)

Anonymous poster hash: 27296...9d1
Skrevet

I mine permisjoner varierte det veldig. I den første og siste permisjonen var jeg dårlig selv, så jeg var inn og ut på sykehus hele tiden.... Minst en gang i uka. For et styr med liten baby, med 2 timer å kjøre hver vei..... Synes jeg har gått glipp av babytiden til disse to barna, for det ble veldig stressende med alle disse besøkene, i tillegg til at jeg hadde så vondt at jeg ikke hadde overskudd til noe - knapt babyen.

I den midterste permisjonen hadde jeg masse overskudd, så da koste vi oss masse. Hadde ikke mange avtaler da heller, men trillet lange turer, møtte barselgruppa hjemme hos hverandre en gang i uka, helsestasjonen, noen kafebesøk, barseltrening (styrke med sirkeltrening) 2 ganger i uka med barselgruppa osv. Kanskje 2 avtaler i uka. Andre ganger 4, og andre ganger kun barselgruppa. Synes ikke man skal ha så mye avtaler med liten baby, heller nyte tiden og virkelig kose seg sammen.

Anonymous poster hash: fb188...552
Skrevet

Har om regel fast barselteff og babysang en gang i uka, så to dager går bort. Så har jeg som regel en dag hvor jeg treffer andre venninner i perm. De resterende to dagene bruker jeg hjemme, har to små til så godt å sitte hjemme og nyte stillheten når minste sover en gang i blant :)

Anonymous poster hash: 71223...1c6
Skrevet

jeg kjenner ingen som er hjemme på dagtid, og har nesten aldri avtaler.

Synes det er godt jeg, deilig å ha god tid, ta ting etter hans tidsskjema osv :)

Skrevet

Alt for mye. Prøver å ha en fridag i uka. Hittil denne uka har jeg vært på to barseltreff, ett inne og ett på tur. Gått treningstur med en venninne. Helsestasjon. Fysioterapi.

Så det er 5 avtaler på 3 dager. Håper jeg klarer å begrense meg snart, for jeg blir sliten. Tenker at 3 dager i uka holder

Skrevet

hvor mange avtaler har dere i løpet av en uke, altså man-fre?

Jeg har fortsatt noen mnd igjen av permisjonen, og etterhvert har jeg vært ganske aktiv, hatt avtaler og møtt folk som av en eller annen grunn også er hjemme på dagtid.

Men de siste ukene har det dabbet litt av og jeg føler meg så ensom og mislykket. Hittil denne uken har det kun vært jeg og babyen, og jeg merker det tærer litt på meg. Det virker som om alle andre i permisjon fyker rundt og alltid er så opptatte. Men er dette noe jeg innbiller meg kanskje?

Jeg trives selvfølgelig med babyen altså, vi koser oss masse, men skulle gjerne hatt litt flere aktiviteter. Er ikke så glad i å gå ut alene, feks trilletur alene.

Hvor i landet bor du?

Anonymous poster hash: a5889...8b6

Skrevet

Har sjelden avtaler. Drar på trilletur annen hver dag alene. Men prøver å ha et mål med turen. Barnas turlag har jeg også vært på trilletur med. har ingen fast avtale med barselgruppa. Vi sender mail når noen vil ut på tur. Koser meg hjemme når vi velger å ha innedag:-)

Skrevet

Jeg har fast trening to kvelder i uka, og er opptatt en kveld ekstra annenhver uke. 

På dagtid varierer det hvor mye planer jeg har (utover helsestasjon og slikt da, det teller jeg ikke med)

Men som regel besøker jeg ikke venner/får besøk mer enn en gang i uka eller så.

Synes det er litt godt å ha litt tid hjemme også, med fire unger er det mye som må gjøres i huset også.

Anonymous poster hash: 84a2b...9cd
Skrevet

Jeg er en av dem som fyker rundt og stadig skal noen steder. Synes det er deilig å farte litt, men deilig å være hjemme en og annen dag også.

Anonymous poster hash: 522ed...d09

Skrevet

Er som regel på barseltreff eller hos andre med barn 1-2 ganger i uka. Syns det er et minimum, på mini sine vegne. Så er vi på ærender og handling 1-2 ganger i uka. Og gjerne en lenge tur i skogen i bæremeis med hund en dag. Så vi er ute av huset stort sett hver dag (i tillegg til to ganger "ute-ute" her hjemme hver dag).

Anonymous poster hash: 092eb...f75

Skrevet

Takk for svar dere! Da er jeg vel sånn midt på treet. Bør jo egentlig være fornøyd, men blir litt rastløs noen ganger, spesielt siden jeg er alene. Er vel litt voksen-input jeg savner. 
Jeg bor i Oslo-området til deg som lurte  :) 
HI

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg går i barsel treff også har jeg meldt meg på mamma-trening (FitMama). Kjempe kjekt å være litt aktiv og ikke bare kafe treff med venninner hehe. Jeg bor i Bergen, men mulig det finnes lignende trening i andre deler av landet også. Så er blir vel en 3-4 møter/aktiviteter i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...