Gå til innhold

Takkekort dåp. Hva synes dere- holder dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget takkekort til dåpen hos japanfoto. Det står "takk for gaven hilsen Leah. " Må jeg skrive noe mer bakpå? Eks Kjære tante Nina,takk for det fine gullsmykket jeg fikk til dåpen. Eller holder det å legge de i konvolutt med navn og adresse. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 131c7...9d0

Fortsetter under...

Skrevet

Det holder!

Anonymous poster hash: ea913...5e8
Skrevet

De fleste legger det bare i konvolutten og sender, men jeg synes det er veldig upersonlig og ville skrevet en hilsen i tillegg.

Anonymous poster hash: 681c0...471
Skrevet

Jeg håndskrev takkekortet, men samme teksten omtrent! Følte det var upersonlig og småkjipt av meg, men må innrømme at jeg har så mye med mine 3 barn og travel hverdag at jeg ikke følte jeg hadde kapasitet til mer..

Skrevet

Så poenget var: Klart det holder!! :-) Send i vei!

Skrevet

Det holder, men jeg ville kanskje skrevet "Takk for den fine gaven jeg fikk til dåpen" eller noe lignende, så ble det ikke så veldig kort.

Anonymous poster hash: b188e...0b3

Annonse

Skrevet

De fleste kikker ikke så hardt på hva som egentlig står, de er mer opptatt av at det faktisk kom og bildet som er på

Anonymous poster hash: b283c...615
Skrevet

Jeg skrev: Tusen takk for gaven jeg fikk i dåpen min. Hilsen navnet på dåpsbarnet.

Skrev utenpå konvolutten oldemor og oldefar feks. Sender ikke jeg da men leverer det når jeg treffer de.

Anonymous poster hash: 8a05f...7cd

Skrevet

Jeg synes det er veldig upersonlig og har skrevet "takk for det fine serviset/gullsmykket" osv. Om man presiserer hva barnet fikk kommer det bedre frem at man er takknemlig og setter pris på gaven.

Skrevet

Jeg hadde forventet en takk for den gaven man fikk av akkurat de personene man skal sende kortet til. F eks "Takk for det nydelige sølvsmykket jeg fikk til dåpen min". Dette synes jeg gjelder både ved dåp, konfirmasjon og bryllup. Da viser man at man har sett gaven fra vedkommende, og at man faktisk vet at det er fra vedkommende man har fått den spesielle tingen ;) Jeg mener det blir altfor upersonlig med en trykt hilsen, og spesielt hvis man heller ikke skriver under med navnene sine, men at disse også er trykt....

Anonymous poster hash: 6bbda...abd
Skrevet

Det burde holde, men generelt syns jeg man burde koste på seg en håndskrevet hilsen der det spesifiseres hva man takker for. Blir litt mer personlig. Vi slo sammen takkekort for barsel- og dåpsgave, og laget et med flere bilder av babyen (både med og uten dåpskjole) der navn og fødsels- og dåpsdato sto oppført på fremsiden. På baksiden skrev jeg en liten (!) hilsen og takk.

Anonymous poster hash: 1a4ba...f88
Skrevet

Skriv for hånd, og nevn eksplisitt hva dere fikk!

Det er iallefall min mening! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...