Gå til innhold

Noen som skal ta influensavaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får kan få den gratis gjennom jobben. Jeg er ikke i noe risikogruppe, men vurderer om jeg skal ta den bare for å slippe influensaen. Flere som tar influensavaksine?

Anonymous poster hash: ef393...354
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!

Jeg er vel egentlig i risikogruppe også, men legen min mener at det ikke en gang er tema at jeg skal ta den.

Men, jeg tar hensyn ift kost og ernæring, unngår sukker, bruker riktige tilskudd osv.

Anonymous poster hash: adb1d...861
Skrevet

Ja, tar den kvart år. Er i risikogruppene. .

Skrevet

Jeg takket ja, skal ta den i morgen :)

Skrevet

Nei, jeg er 46 år og har aldri hatt influensa. Med så liten sjanse for å bli syk, og god helse forøvrig regner jeg med å klare meg;)

Skrevet

Nei, jeg er et vanlig frisk menneske og tar ikke unødige vaksiner

Anonymous poster hash: e08ab...00b
Skrevet

Jeg tok den på jobben for 4 år siden (det var anbefalt pga arbeidssituasjonen min på den tiden), og jeg har aldri vært så mye syk som etter det. Hadde ikke hatt influensa på kanskje 15 år, har hatt det to ganger etterpå. Kan hende det er tilfeldigheter, men neste gang sier jeg uansett 'takk men nei takk'.

Anonymous poster hash: c1826...d93
Skrevet

Er litt i tvil, har BMI over 40, så er jo anbefalt å ta den. Men jeg har aldri blitt sykere enn andre av influensa, så jeg ser ikke helt at det skal være nødvendig likevel?

Anonymous poster hash: 2b7d6...b8d
Skrevet

Ja. Jeg og det ene barnet tar hvert år grunnet kronisk sykdom. Aldri opplevd bivirkninger.

Anonymous poster hash: bace7...e0c
Skrevet

Merkelig hvordan det er blitt med influensavaksinen. Alle tror de tåler influensaen godt, men alikevell har vi ca 1400 dødsfall hvert år pga. influensa. Forskning viser at om alle i risikogruppen hadde takket ja, ville vi spart ca 700 liv vært år. Vaksinen er like trygg som vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet, men det er visst inn å litt kult å klare seg uten vaksine. Kan dette settes i samenheng med pandemivaksinen?

Skrevet

Vi tar hvert år. Har en sønn i risikogruppen, men må si det er deilig å slippe den runden med influensa, det er nok smitte i løpet av høsten og vinteren uansett. 

Skrevet

Merkelig hvordan det er blitt med influensavaksinen. Alle tror de tåler influensaen godt, men alikevell har vi ca 1400 dødsfall hvert år pga. influensa. Forskning viser at om alle i risikogruppen hadde takket ja, ville vi spart ca 700 liv vært år. Vaksinen er like trygg som vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet, men det er visst inn å litt kult å klare seg uten vaksine. Kan dette settes i samenheng med pandemivaksinen?

Men når jeg har hatt influensa mange ganger og alltid tålt det fint, kan man ikke si at jeg tåler den godt da? Kommer jeg plutselig til å dø av den i år selv om jeg ikke har hatt noen komplikasjoner tidligere?

Anonymous poster hash: 2b7d6...b8d

Skrevet

Vi tar hvert år. Har en sønn i risikogruppen, men må si det er deilig å slippe den runden med influensa, det er nok smitte i løpet av høsten og vinteren uansett. 

Når du sier "vi", mener du da at hele familien tar den? Kanskje jeg skal få resten av familien min til å ta den? For som du skriver, det hadde vært greit å slippe den runden med influensa.

Skrevet

Når du sier "vi", mener du da at hele familien tar den? Kanskje jeg skal få resten av familien min til å ta den? For som du skriver, det hadde vært greit å slippe den runden med influensa.

Ja, noen ganger hele gjengen, jeg tar alltid og sønnen min også. Når neste sønn kommer til verden tror jeg nok jeg vil gi ham det også. I følge legene er det fint lite immunitet å bygge opp fra sesong til sesong, så det er visst ikke noe nyttig i å "la systemet ta det". Mange er skeptiske til vaksine, og dem om det. Jeg har veldig tro på det. 

Anonymous poster hash: b578a...a5d

Skrevet

Ja, noen ganger hele gjengen, jeg tar alltid og sønnen min også. Når neste sønn kommer til verden tror jeg nok jeg vil gi ham det også. I følge legene er det fint lite immunitet å bygge opp fra sesong til sesong, så det er visst ikke noe nyttig i å "la systemet ta det". Mange er skeptiske til vaksine, og dem om det. Jeg har veldig tro på det. 

Anonymous poster hash: b578a...a5d

Vi tok hele familien, vi også :)

Skrevet

Av de som dør av vanlig influensa. Hvor mange er friske og raske? Jeg mener om 85 åringer dør av influensa er det ikke kun pga influensaen...... Litt hysteri blitt de siste åra kanskje?

Anonymous poster hash: 2d94d...b76

Skrevet

Av de som dør av vanlig influensa. Hvor mange er friske og raske? Jeg mener om 85 åringer dør av influensa er det ikke kun pga influensaen...... Litt hysteri blitt de siste åra kanskje?

Anonymous poster hash: 2d94d...b76

Jeg synes det er en liten pris å betale om det så bare er for å slippe å være syk. Nå har det seg slik at vi har et barn i familien som er i risikogruppen og da tok like godt hele familien vaksinen. Om noen er hysteriske må det vel være vaksineskeptikkere.

Skrevet

Nei, har nettopp hatt influensa så gidder ikke å "ettervaksinere" meg. I tillegg tåler jeg den bra ;)

Skrevet

JA skal ta den og har tatt den i flere år, siden jeg er i risikogruppen. Ikke hatt en enda bivirkning hittil. Bank i bordet :D

Skrevet

Nei, har nettopp hatt influensa så gidder ikke å "ettervaksinere" meg. I tillegg tåler jeg den bra ;)

Hvordan har du hatt influensa, når det ikke har vært influensasesong enda?

Anonymous poster hash: 8e7b9...393

Skrevet

Nei!

Jeg er vel egentlig i risikogruppe også, men legen min mener at det ikke en gang er tema at jeg skal ta den.

Men, jeg tar hensyn ift kost og ernæring, unngår sukker, bruker riktige tilskudd osv.

Anonymous poster hash: adb1d...861

Det er en myte at sukker skader immunforsvaret. Om du leser forskningen så var den dårlig utført, og ingen andre har klart å gjøre det samme.

For mye av noe er aldri sunt, men litt sukker er faktisk ikke skadelig for annet enn blodsukker og midjemål.

Skrevet

Når starter influensasesongen? Jeg har igjen 3 uker til termin, og lurer på om jeg rekker å føde før den setter igang??

Anonymous poster hash: e8072...a1d

Skrevet

Det er mange som tror de har influensa. Sannheten er at det kun er ca 10% av befolkningen som får den i løpet av en sesong. Legene sier som regel om du er det minste i tvil om det var influensa så var det ikke influensa. Influensa er ikke som en vanlig forkjølelse med vond hals og litt feber. Når en får influensa føler en seg som regel så syk at en ikke vet om kommer over det. Det er vel kanskje derfor så mange ikke frykter influensa for de tror at de har hatt det flere ganger og de tror et går veldig greit. De aller fleste tåler en influensa, men det er helt jævlig når det står på og et lite stikk blir en liten pris å betale om en kan ungå noe slik.

Skrevet

Det er mange som tror de har influensa. Sannheten er at det kun er ca 10% av befolkningen som får den i løpet av en sesong. Legene sier som regel om du er det minste i tvil om det var influensa så var det ikke influensa. Influensa er ikke som en vanlig forkjølelse med vond hals og litt feber. Når en får influensa føler en seg som regel så syk at en ikke vet om kommer over det. Det er vel kanskje derfor så mange ikke frykter influensa for de tror at de har hatt det flere ganger og de tror et går veldig greit. De aller fleste tåler en influensa, men det er helt jævlig når det står på og et lite stikk blir en liten pris å betale om en kan ungå noe slik.

Kaller ikke at jeg er syk men oppegående at jeg har influensa, derimot sengeliggende og ikke i stand til å ta meg av jentungen er vel influensa? Jeg blir alltid syk før/etter "sesongen" for influensa starter, og er frisk når de andre ligger strak ut i en eller annen form for influensa. (Har fått bekreftet av legen at jeg hadde influensa...)

Jeg har nå lært at hoste og vondt i halsen kan ofte være forkjølelse og/eller en form for halsbetennelse og ikke influensa. Har også hatt slike symptomer da en lege gav beskjed om at det er influensa. (måtte ha sykemelding pga skulle reise på kurs.)

Skrevet

Når starter influensasesongen? Jeg har igjen 3 uker til termin, og lurer på om jeg rekker å føde før den setter igang??

Anonymous poster hash: e8072...a1d

Da jeg hadde termin i desember, måle jeg likevel anbefalt å ta vaksinen mens jeg var gravid fordi babyen da ville være beskyttet som nyfødt.

Anonymous poster hash: 6b93d...382

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...