GeeGee Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Jeg har vasket alt ulltøyet i samme maskin, hadde da både en kongeblå body og en hvit med trykk (lurt, jeg vet... ) Nå er del noen lyse blå flekker på den hvite bodyen, tips til å få det bort? Har vasket den en gang til, men ikke noe forskjell. Kan jeg bruke "vanlig" vaskepulver? Har gallesåpe også, men det er vel best til biologiske flekker? (Les: bæsj ) Endret 9. oktober 2013 av GeeGee
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Høres rart ut at det er smittet over, siden det er så lav temp på ullvask. Men har du prøvd vanish? Gni litt på flekkene kanskje. (skrives det sånn? ) Anonymous poster hash: 998a5...0fd
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Har skjedd her også.... Kast boden i maskinen igjen og vaske på så høy temp som du tør, helst 60 grader. Er det vanlig tynn ullbody (behandlet ull) går det stort sett greit med 50-60 grader 1 gang. Er det ubehandlet ull a'la nøstebarn går det ikke. Evt. kan du jo farge bodyen, men det blir kanskje rart hvis det er trykk på den? Anonymous poster hash: de70a...d19
GeeGee Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2013 Det er en ullbody fra Name It tror jeg, så det er vel behandlet ull. Vasket den på 40 grader ullvask i maskin. Da prøver jeg en gang med høyere varme. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå