Gå til innhold

De blåblå kutter i de uføres alderspensjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frp-Høyre-regjeringen vil ikke lenger skjerme uføre mot pensjonsreformens viktigste grep.

- Det er en innstramming, bekrefter arbeidspolitisk talsmann Torbjørn Røe Isaksen i Høyre overfor Dagens Næringsliv.

De rødgrønne innførte i 2011 en ordning der uføre som blir pensjonister mellom 2011 og 2018 delvis ble skjermet for levealdersjustering.

De sørger for at de rikeste skal få skattelette, men de sørger ikke for at de fattige og de som har minst ikke får bedre levevilkår.

"For folk flest"?

Anonymous poster hash: fb025...7db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jammen, dette visste vi jo! HAr ikke folk satt seg inn i disse partienes politiske program før de stemte på dem?

Anonymous poster hash: 95e77...9a1
Skrevet

Jammen, dette visste vi jo! HAr ikke folk satt seg inn i disse partienes politiske program før de stemte på dem?

Jo, stemte ikke på dem, og er fristet til å si til dem som absolutt ville ha blått styre og regjeringsskifte: TOLD YOU SO!! 

Anonymous poster hash: fb025...7db

Skrevet

Jo, stemte ikke på dem, og er fristet til å si til dem som absolutt ville ha blått styre og regjeringsskifte: TOLD YOU SO!!

Anonymous poster hash: fb025...7db [/quote

Har det slått deg at vi som stemte blått har skjønt dette hele tiden og allikevel mener blått er det beste alternativet?!? Så eksepsjonelt nedlatende holdning!!

Anonymous poster hash: 41ffc...36b

Skrevet

Dette er det jeg har sittet og ventet på. Ta fra de fattige og gi til de rike...

Jeg vet dette er fra USA og ikke Norge, men denne fyren demonstrerer så godt hvorfor det er så viktig å ta fra de fattige for å gi til de rike:

Anonymous poster hash: 8c98b...6ad
Skrevet

Det er faktisk mange, så mange at de vant valget, som synes det er en pris det er verdt å betale for resten av politikken til de blå.

Jeg kunne aldri stemt blått selv, men kjenner flere som gjorde det. De er på ingen måte dumme, men de ser litt annerledes på det enn meg...

Så nå som de blå får bestemme en stund får vi som stemte rødt bare passe på oss selv og sørge for gode forsikringer og pensjonsparing, og håpe at vi får et annet resultat ved neste valg.

Anonymous poster hash: 054b2...677
Skrevet

Morsomt at du bruker ordet KUTTE, HI  :lol:

Her er hva Torbjørn Røe Isaksen sier om dette på facebook:

"Media er litt omtrentlige, derfor kan det være greit å understreke at dagens sak om uføre og alderspensjon: 

IKKE betyr et kutt i uføretrygden. 
IKKE betyr at uføres pensjonsopptjening blir endret. 

Men det betyr at alle som går over på alderpensjon når de blir 67 år, og som ikke står i jobb lenger enn det, nå vil bli behandlet likt. Jeg mener det er rimelig. Mange er for slitne til å stå i jobb etter 67 år, men ikke uføre av den grunn. Derfor bør reglene for sliterne og for de som er uføre være like. "

Anonymous poster hash: 4cd1c...85c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...