Gå til innhold

Trønderdialekt er godkjent!

Anbefalte innlegg

Gjest novembertretten
Skrevet (endret)

Bare til info så er det, ifølge Anne Victoria, plutselig greit å skrive f.eks trønderdialekt! I går ble mange tråder slettet så man har bare lov å skrive de dialektene moderatorer forstår. Regner med at det kommer en liste over de som er godkjente. Tviler på at Stavangerdialekt er godkjent for den slettet noen i går.

Dette blir bare bedre og bedre!

Endret av novembertretten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er nesten diskriminering av enkelte mennesker og si din , din og din dialekt er ok men din, din og din er ikke det!

Vet ikke om jeg liker dette, enten så burde det være lov og kun skrive bokmåk/ nynorsk eller så burde alt være lov!

Skrevet

For å være helt ærlig så har jeg sett få innlegg her inne som er skrevet på dialekt og de jeg har sett er fra Stavangefolk på et ubegripelig språk.

Anonymous poster hash: c2778...8d9
Skrevet

Men hvordan går det hvis en av de andre moderatorene ikke forstår trønderdialekt? Kansje de er bedre på "sognamaul" ;)

Anonymous poster hash: 9099b...3a1
Skrevet

Nå må dere faen meg gi dere!

Herregud, snakk om å være kverulerende.

Det kom nye regler i går, men det betyr ikke at de er skrevet i stein. Greit at dere er misfornøyde med dem, men la nå damene få lov til å svare for hvorfor dette kom i stedet for å skyte dem rett ned. Nå er dialekttråden deres åpen igjen, så da hjalp det å si fra. Men kanskje dere neste gang kan si fra på en litt annen måte, i stedet for å rope ut om hvor diskriminerende og urettferdig ting er.

Eller eventuelt kom dere ut i det virkelige livet!

Anonymous poster hash: c4e8a...552
Skrevet

Er tydeligvis brukermoderator som sliter med dialekter

Sitat Anne Victoria: "Dersom brukermoderatorene er usikre, spør de oss. Mod-IS klarer fint å lese innhold i folks poster som er skrevet med eller uten dialekt på allment norsk."

Anonymous poster hash: c2778...8d9
Skrevet

Å HERREGUD! Kan ikke alle sammen bare legge dette dødt, og bruke forumet til det det er til? Snakke,  diskutere, spørre og hjelpe. Skriver du et innlegg på dialekten din, vil det 99% IKKE bli slettet.

Hvor mange skriver egentlig med dialekt her uansett? Eneste jeg vet om er stjerna, og alle forstår jo hva hun skriver. Utenom henne og et par andre som skriver nynorsk har jeg faktisk ALDRI sett noen skrive på hverken stavangersk, totensk, eller trøndersk. Så hvorfor lage så forbanna mye oppstyr ?

Minner meg om de gangene det er "vannkrise" i Norge, der folk som vanligvis ALDRI drikker vann, blir helt paniske, og løper til butikken å kjøper 20 liter vann for å overleve. 
Eller et barn som ikke liker noe, men så blir det forbudt, da skal man plutselig ha det alikevel.

Fortsett å bruk forumet, til noe annet enn å sutre og klage over alt som er feil! 

Skrevet

Grævlig dårlig gjort, d e rett å slett diskriminering av oss. Eg forstår omtrent aldri kå folk frå foreksempel Lom skrive, men eg gjør mitt besta og greie nå å få fram meiningå i det eg lese ligavel. Skjønne ikkje problemet eg? Må vær ganske så hjernedaue for å ikkje forstå de aller vanligaste dialektane me he her i landet. At det går an.

Anonymous poster hash: 541e9...590
Skrevet

helt det samme for meg hvordan folk skriver, forstår det meste jeg, men det er bare det og presisere at for eksempel trønderdialekt er lov med for eksempel ikke sognemål blir litt feil.

Skrevet

Å HERREGUD! Kan ikke alle sammen bare legge dette dødt, og bruke forumet til det det er til? Snakke,  diskutere, spørre og hjelpe. Skriver du et innlegg på dialekten din, vil det 99% IKKE bli slettet.

Hvor mange skriver egentlig med dialekt her uansett? Eneste jeg vet om er stjerna, og alle forstår jo hva hun skriver. Utenom henne og et par andre som skriver nynorsk har jeg faktisk ALDRI sett noen skrive på hverken stavangersk, totensk, eller trøndersk. Så hvorfor lage så forbanna mye oppstyr ?

Minner meg om de gangene det er "vannkrise" i Norge, der folk som vanligvis ALDRI drikker vann, blir helt paniske, og løper til butikken å kjøper 20 liter vann for å overleve. 

Eller et barn som ikke liker noe, men så blir det forbudt, da skal man plutselig ha det alikevel.

Fortsett å bruk forumet, til noe annet enn å sutre og klage over alt som er feil! 

Godt skrevet. Jeg er helt enig med deg.

Anonymous poster hash: c4e8a...552

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...