Gå til innhold

BabyCall ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nurket er nå tre måneder gammel og har fortsatt godt sovehjerte. Vi merker imidlertid at han er mer følsom enn for lys og lyd en tidligere når han skal sove. Vi har nå kjøpt BabyCall (fjong sak som har blitt "best i test" ved flere anledninger) og i går la vi ham direkte i samsovingssengen i sengen vår. Nurket har sovet godt og lenge :)

Jeg synes bare det var så skummelt å ha ham i et annet rom! Vi satt i stuen med døren på gløtt og jehstakk nesen inn nå og da og sjekket at alt var på stell. Nurket sov som et murmeldyr, men det var brutalt for Nurkets mamma å ikke ha ham ved sin side i sofaen :o

Nurkets pappa forholdt seg langt roligere.

Hvordan gjør dere det? Noen som kan berolige en lett hysterisk førstegangsmor som ikke helt stoler på BabyCall'en? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, jeg vet hvordan du har det, men det går seg til- og etterhvert vil du sette veldig pris på den stunden du har i sofaen uten unger rundt deg! ;)

Vi kjøpte med kamera denne gangen, fordi jeg da kan både høre og se. Da kan jeg se om det bare er litt urolig knirking eller om han klager fordi han plages med noe, har dyna over hodet etc, og jeg kan se om han beveger på seg osv. 

Med første gikk jeg dessuten innom hundre ganger i løpet av kvelden, med dette kameraet trenger jeg ikke gjøre det fullt så ofte. ;) Men er innom og titter på begge ungene hver gang jeg går på toalettet, for eksempel. :P

Det går seg til. Men så blir det ENDA verre den dagen du skal legge ungen på eget rom. Da ligger man (om man er som meg) på ank hele natta i evigheter før man skjønner at også dette går bra. :P

Skrevet

Hehe, det går over ;) Jeg syntes det var ille at selv nr 3 lå alene på rommet i tilknytting til stua da hun ville ta natta i 20 tiden da hun var 3 mnd, måtte sjekke hele tiden ;) Nå er hun 9 mnd, sover på rommet sitt på kvelden, har babycall med kamera, og jeg nyter det :) Men når natta kommer flyttes hun inn på vårt rom, ikke klar for at hun skal sove alene om natta, så helt rolig og uhysterisk er jeg ikke :P

Skrevet

Jeg har bestandig brukt baby Call og jeg forstår skeptisen din, men de funker om det hjelper på følelsen din så kan du jo dobbeltsjekke på kvelden når nurket legger seg at den er på og at kanalene er lik og at pappa hører deg inn i stua :)

Skrevet (endret)

Takk for svar :)

Godt at det ikke bare er meg som er hysterisk. Gruer meg voldsomt til å ha ham på eget rom, men man kan jo ikke samsove til barnet er konfirmant heller :P

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...