Gå til innhold

Hvilken glipp har jeg gått av?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr år pil og bue? Burde jeg visst det? Er det sånn sms språk som er forbudt? Blir jeg slettet nå?

Anonymous poster hash: e07bd...69a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du blir sletta for du er ikke så morsom.......

Anonymous poster hash: a769a...66c

Skrevet

Heter vel strengt tatt år atten pil og bue. ... Betyr bare at det er lenge siden.

Anonymous poster hash: 14d97...77a

Skrevet

Nei si det HI, fulle mennesker har det ikke SÅ godt, for man må være full med den overskriften din ;)

Blir man bannlyst for å skrive HI? Er det regnet som "vanlig sms språk" eller er det egne retningslinjer for "sms språk" som er basert på forumets ord og uttrykk? (Nei, prøver ikke være moro her, spør ganske så ærlig, siden slike forkortelser er regnet som "sms språk"!)

Tror Elin bør gå klart ut med HVILKE "sms språk" som er lovlig eller ikke... For "IKM", "EL", "TS", "HI", "UL" osv. er jo ikke forkortelser som er "godkjent" innen norsk ordbok, det er jo "pga", "osv", "ol" osv.

Anonymous poster hash: 20830...343
Skrevet

Heter vel strengt tatt år atten pil og bue. ... Betyr bare at det er lenge siden.

Oi, takk for at det var ett menneske som faktisk svarte på spørsmålet mitt! Det virker som det er vanskelig for enkelte...

Skrevet

Jeg skjønte ikke uttrykket. Har aldri hørt det. Hvorfor betyr 'år atten pil og bue' at det er lenge siden? Fordi man var liten da man lekte med pil og bue og det er lenge siden nå?

Anonymous poster hash: 26778...687

Skrevet

Fra da man jaktet med pil og bue, tenker jeg.

Jeg, for eksempel, sier at laptopen min (som er noen år gammel) er fra krittiden siden den er treig.

En overdrivelse rett og slett.

Anonymous poster hash: 0a660...559
Skrevet

Jeg, for eksempel, sier at laptopen min (som er noen år gammel) er fra krittiden siden den er treig.

Takk :-). År 18 etter vår tidsregning. Skjønner :-).

Skrevet

Takk :-). År 18 etter vår tidsregning. Skjønner :-).

Hæ?

Skrevet

Oi, takk for at det var ett menneske som faktisk svarte på spørsmålet mitt! Det virker som det er vanskelig for enkelte...

Det er også et uttrykk som heter 'i nittenhundre-og-brødmangel'. Det betyr det samme. Altså for så lenge, lenge siden.

Anonymous poster hash: 4efc1...a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...