Gå til innhold

Begynner å bli redd... :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet og er normalt ikke særlig skvetten av meg. Og ja, jeg skal til lege i løpet av denne uken...

Men, jeg begynner å bli seriøst redd for at jeg har fått kreft. Fikk for ca 3 måneder siden en kul bak øret. Fikk den sjekket hos lege for halvannen måned siden, han ville se det an. Jeg sa at det som bekymret meg var at jeg kunne kjenne at det var endring i beinet under kulen. Men det kjente ikke legen, så han ville avvente til neste legebesøk som egentlig skulle være innen et par uker, men så fikk jeg ikke time før nå.

Nå har endringen i beinet under kulen blitt veldig tydelig, som en grop, ikke regelmessig. Kulen i seg selv er glatt og jeg kan bevege huden over den så den har stort sett tegn på å være godartet. Men det virker nå som om den "sitter fast" ned mot gropen som er kommet i beinet.

Det skremmer meg at den synes å ha endret seg "innover" i løpet av siste dagene, gropen blir tydeligere, og siste par dagene har jeg også fått litt spreng i området.

Vil egentlig ikke så mye med innlegget mitt. Har ikke noen å snakke med dette om, og måtte bare få det ut, for akkurat nå ble jeg litt akutt redd.

Anonymous poster hash: ffb19...39f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender deg en stoooor trøste klem å masse lykke til :-)

Skrevet

Uff! :(

Jeg har egentlig ikke noe å si som trøster eller hjelper, jeg vil bare gi deg en klem og håper du får svar så fort som mulig og at det viser seg at det er helt normalt og bare angsten som har spilt deg et puss! Men synes nå synd på deg uansett hva svaret blir for den angsten er ikke god å gå med :(

Klem

Anonymous poster hash: f22bd...435
Skrevet

Det finnes flere kjertler bak øret som blir lett "betente" og vokser når kroppen er litt i ulage. Feks om man har en infeksjon i kroppen.

Kreftsvulster dukker svæææært sjeldent opp der du beskriver, ikke på den måten og kjennes heller ikke slik ut som du beskriver.

Ikke bekymre deg, prøv å vær rolig, men få sjekket det. Det er aldri bra å gå å bekymre seg på den måten.

Men jeg kan nesten garantere at det er en hoven kjertel.

Søk opp klump bak øret på nettet så ser du at det er ganske så vanlig. Har det regelmessig selv. Noen har vart i et par dager, noen flere uker ..

Anonymous poster hash: 516a7...255

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en fettkul /talgsyste. Da kan legen ta hull på den og tømme den for fett/ talg hvis den ikke går hull på seg selv.Ikke bekymre deg unødvendig. Jeg har fått slike bak ørene mange ganger.

Anonymous poster hash: edccb...887

Skrevet

Takk for svar og gode tanker, damer. Vanskelig å sitte med sånne tanker alene.

Det er ikke en vanlig lymfekul. Har hatt fettkuler andre steder, så ikke redd for de heller. Men det skremmer meg at beinvevet endrer seg, og at det ser ut til at spesielt dette har endret seg så mye siste dagene.

Jeg har ikke hatt noen infeksjoner.

Har hatt hovne lymfeknuter før, men det er ikke det. Sist jeg var hos legen avkreftet han at det var en lymfeknute.

Bare håpe det er godartet.

hi

Anonymous poster hash: ffb19...39f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...