Gå til innhold

Har dere buffer? Og evt hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ca. 800 00 fordelt på sparekontoer (vår og barnas), fond og mannens BSU (han kan spare noen år til før vi bruker den på huslånet).

Betaler (selvsagt -ihvertfall i vår situasjon) ekstra på huslånet, og satser på å få det betalt ned på totalt 6 år.

Vi har i tillegg investert i en (gjeldfri) utleieleilighet og en tomt, som begge planlegges solgt i løpet av de neste fem årene.

Vi har begge opplevd faktisk fattigdom, og gjør alt i vår makt for at barna skal få slippe det.

Anonymous poster hash: 9b7c3...5e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

75.000 i fond

Nærmere 450.000 på høyrentekonto

Også har jeg arvet aksjer til en verdi av nærmere 5 mill. i en kjede etter faren min. Desverre kan jeg fint lite om dette, og aner ikke hva jeg skal gjøre med dem. 

Skal sies at vi er to voksne, med nedbetalte lån.

Anonymous poster hash: d58a6...da0
Skrevet

750.000 har vi på sparekonto.

Anonymous poster hash: 998dc...e04

Skrevet

har flexilån på et par mill som vi kan benytte oss av, samt investeringer som vi har tjent noen store tusenlapper på (dvs pengene er ikke tilgjengelig men har overskudd som vi kan ta ut når som helst..), samt høy verdi på boliger ift lån.   

så ingen krise om vaskemaskinen ryker.

Anonymous poster hash: 54dbd...a40
Skrevet

Ca kr 200.000,-, det vil si litt under 4 månedslønner

Anonymous poster hash: caac6...793
Skrevet

Nei, ikke akkurat nå..  :(

Den gikk inn i huskjøpet, må begynne på nytt! Eller holder på å spare opp ny. Hadde buffer tilsvarende ca to mnd lønn.

Skrevet

Ikke noe :(

Som en annen nevner, tull fra nav, gikk uten penger i et år til sammen.

Nå trenger jeg undersøkelser som vanlig helsevesen ikke gir, men har ingen penger til det.

Drømmen er å være i samme situasjon som flere her, som beskriver gode buffere og god økonomi :)

Anonymous poster hash: c597c...945
Skrevet

Vi hadde det før vi begynte med assistert befruktning, fra og med neste mnd så er vi -10.000 (så sant jeg ikke er gravid nå og det tror jeg ikke)

Hadde rundt 90.000 før :(

Anonymous poster hash: 0a74d...165
Skrevet

Fikk så lyst til å skryte, 600 000 i buffer  :lol:

Anonymous poster hash: 757f9...fe8
Skrevet

Ikke en dritt, alt forsvant på vannskade på huset for 2 år siden. Har ikke klart å spare det opp igjen. Men vi har det helt fint, får bare håpe det ikke skjer noe mer ;)

Anonymous poster hash: 1b450...e2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...