Gå til innhold

Trenger jr vinterdress?

Vera prøver

Anbefalte innlegg

Lillegullet er 9 måneder og hverken går eller krabber ennå. Jeg har to sett med hjemmestrikket sett. Trenger gullet da en boblejakke og/eller vinterdress?

Han ligger/sitter kun i vogna og inn og ut av bilen.

De andre tre hadde vel dresser, men da brukte jeg ikke så mye ull som nå.

Og hvis vi skulle finne frem akebrett når det kommer snø, så selger de vel eventuelt dresser etter nyttår også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han er 9 mnder nå, så kommer han vel til å krabbe/gå før vinteren er over, så ville absolutt kjøpt en vinterdress ja. Evt en vår/høstdress så kan dere kle på flere lag under etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en høstdress (altså uten for, eller med uttagbart for) i str 86 hvis de kommer på salg. Kjøp den rommelig, så kan den brukes med ull utover vinteren og som vårdress. I vogna og på akebrett kan den brettes opp, og til våren, når han er mer mobil så passer den bedre. Eventuelt så kan du kjøpe bukse + jakke, for jakke kommer han nok til å trenge når han skal sitte i vogna. Kvalitet er ikke kjempeviktig, men greit om det er mykt, da er det mer behagelig og lettere å bevege seg. Vannavstøtende eller vanntett er også smart.

I barnehage er det viktig med en god dress, fordi ungene ofte sitter mer og lenger i ro der og også er i mer "ukontrollert" aktivitet (plutselig sitter de i en søledam), men om han er hjemme i hele vinter så er det du/far som bestemmer aktivitetsnivå, og om dere ikke ser for dere lange skiturer og heftige aketurer så kommer det nok ikke til å bli det heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på 9 måneder og kjøpte todelt til henne:)

Tenkte lengre på hel dress, men synes det er mer praktisk å bare bruke selve jakka og heller supplere med buksa ved behov.

Hun her krabber, da, men hun sitter mest stille og leker i sandkasse om hun ikke sitter i vogna eller sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen grunn til å kjøpe noe før du eventuelt trenger det da.. 

men, vi fikk behov for utedress og ordentlige uteklær (ikke bare 'sitte i vogna klær') tidligere til nummer to enn nummer en.. for han var jo med ut når vi skulle ut og leke i snøen med storesøster! Så han fikk dress tidlig, og har storkost seg med å sitte i en snøhaug.. graver litt i snøen, spiser litt (mye..) snø, ser på og ler av storesøster..

Anonymous poster hash: c8abb...8b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke dress på min, hadde tykk og god pose i vognen, og kledde han i ull. I bilen hadde jeg også strikkedress, og la ett teppe over han... ikke nødvendig å kle dem som eskimoer før en må...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kjøpt en vinterdress. Vinteren er lang! :) I starten på nyåret er han jo rundt et år og har kanskje lært seg å både krype og gå. Mine har bl.a elsket babyakebrett. Og så er det gøy og bare sitte i snøen og føle og smake litt på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt ventet til jeg hadde behovet. Jeg hadde en som ble ett i november, og han begynte ikke å bruke dress før han begynte i barnehagen i januar. Når vi var ute så satt han i vogna og da var ikke dress nødvendig. Følte aldri for å ta ham ut når vi var ute. Det var først når våren kom og snøen smeltet at det var lettere for ham å bevege seg rundt. 

I barnehagen blir det jo annerledes. Dessuten kommer det an på vinteren og hvor du bor. Men vent. I vinter er de sannsynligvis på salg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...