Gå til innhold

Jeg bli gal snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble skikkelig forkjøla for to uker siden. Og over en uke har jeg hatt så forferdelig trykk øverst i nesa. Det kjennes ut som om det skal eksplodere. Orker det ikkee mer. Innimellom gjør det vondt under øynene også. Det trykker i hele hodet.

Hva kan det være? Og er det noe jeg kan/bør gå til lege med? Eller går det over av seg selv?

Anonymous poster hash: 67325...599
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bihulebetennelse

Anonymous poster hash: 913e8...4be
Skrevet

Høres ut som bihulebetennelse, ta en tur til legen.

Ellers kan du prøve å ta tilskudd med Fenumax (helsekost) og drikke te med ferskpresset sitron i, begge deler er slimløsende.

Unngå sukker og melk, gjerne også hvetemel et par uker - slimdannende.

Anonymous poster hash: 8cd95...3df
Skrevet

Bihulebetennelse ja. Får man behandling for det selv om man ikke er syk eller? Det er jo helt forferdelig. 

Anonymous poster hash: 67325...599
Skrevet

Leger har blitt mye mer restriktive med å bruke antibiotika ved bihulebetennelse. Dette fordi virkningen ofte ikke er optimal da betennelsen sitter i hulrommet i neseområdet og der er det lite blodårene som fører medisinen dit den skal. Det er også et moment at man har blitt mer restriktive da kunnskapen om resistente bakterier har blitt bedre. Sist gang jeg hadde bihulebetennelse fikk jeg ikke antibiotika før det eventuelt hadde gått ti dager uten bedring. Første uka var det veldig vondt, men fra dag åtte lettet det og jeg slapp å gå på kur. Det er vondt og plagsomt og jeg ville ventet en ukes tid før jeg gikk til lege, men hvis det ikke bedrer seg så må du få en sjekk.

Anonymous poster hash: 37e78...302

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...