bIomstre Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 ...så kjøpte jeg heller en kasse med Anthon Berg fugleæg jeg. For det er vel ikke for sent med påskemarsipan? (knask, knask)
☆☆☆ Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Kjøpte eit gullbrød her om dagen, ikkje verst det heller
bIomstre Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2013 Ja, såpass må det være når man først kommer over en favoritt! Nok til å dele, kom, kom
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Det er ALDRI for tidlig for julemarsipan!
bIomstre Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2013 Det er ALDRI for tidlig for julemarsipan! He, he, det synes ikke jeg heller!
LilleBjella Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg nekter å åpne godis med rødt papir og bjeller på før 1. desember. Det er jo det som gjør julemåneden magisk: å vente på noe godt! Finnes jo nok av andre ting å spise, dessuten syns jeg ærlig talt at mye av julesnopet ikke er noe å hoppe i taket for. Æggene til Anton er dog lækre. Jeg hadde aldri hat mot nok til å kjøpe en kasse....
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Ohh, de er gode!! Nå fikk jeg lyst på det, og det passer litt dårlig siden ikke jeg kommer meg på butikken på noen timer... Blæh Julemarsipanen er allerede kjøpt inn og fortært hos oss, dog ikke av meg... Jeg liker ikke (heldigvis)
bIomstre Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2013 Ohh, de er gode!! Nå fikk jeg lyst på det, og det passer litt dårlig siden ikke jeg kommer meg på butikken på noen timer... Blæh Julemarsipanen er allerede kjøpt inn og fortært hos oss, dog ikke av meg... Jeg liker ikke (heldigvis) Du liker ikke julemarsipan? Bare påskemarsipan??
bIomstre Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg nekter å åpne godis med rødt papir og bjeller på før 1. desember. Det er jo det som gjør julemåneden magisk: å vente på noe godt! Finnes jo nok av andre ting å spise, dessuten syns jeg ærlig talt at mye av julesnopet ikke er noe å hoppe i taket for. Æggene til Anton er dog lækre. Jeg hadde aldri hat mot nok til å kjøpe en kasse.... Helt greit for meg at du nekter, bare jeg får ha tilgangen
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 9. oktober 2013 #12 Skrevet 9. oktober 2013 Ohh, de er gode!! Nå fikk jeg lyst på det, og det passer litt dårlig siden ikke jeg kommer meg på butikken på noen timer... Blæh Julemarsipanen er allerede kjøpt inn og fortært hos oss, dog ikke av meg... Jeg liker ikke (heldigvis) Du liker ikke julemarsipan? Bare påskemarsipan?? Er det ikke de mandeleggene? Æsj, nå har jeg sikkert bæsjet på leggen Jeg liker de mandeleggene, ikke marsipan
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. oktober 2013 #13 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg nekter å åpne godis med rødt papir og bjeller på før 1. desember. Det er jo det som gjør julemåneden magisk: å vente på noe godt! Finnes jo nok av andre ting å spise, dessuten syns jeg ærlig talt at mye av julesnopet ikke er noe å hoppe i taket for. Æggene til Anton er dog lækre. Jeg hadde aldri hat mot nok til å kjøpe en kasse.... Helt greit- mer til meg!
ms.Pond Skrevet 9. oktober 2013 #14 Skrevet 9. oktober 2013 Ååååh mandelegg... Og kolibristenger (som de nå har klart å skvise inn i julesortimentet ved å kalle de snøstenger)... Yum! De aller beste var forresten de pittesmå kolibristengene, som de solgte i pose. De var fantastisk gode... I år skal jeg by the way lage marsipanen sjæl. Bare synd det ikke finnes noen sunn måte å gjøre det på. Eller gjør det?...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. oktober 2013 #15 Skrevet 9. oktober 2013 Mjah, jeg ramla faktisk inn på den her så berømte fotballfruas blogg her ifjor jul (søkte på marsipan og kom av alle steder inn der), og der var det en oppskrift på en liksom-marsipan med sukrinmelis som jo da liksom er sunnere enn vanlig. Menneh, selv om det smakte helt greit, var det nå ikke marsipan-marsipan. Så til jul vil jeg nå foretrekke ekte vare med tilhørende tonn sukker og kalorier!
ms.Pond Skrevet 9. oktober 2013 #16 Skrevet 9. oktober 2013 Tja, jeg er ikke noen stor fan av sukrin. I alle fall ikke bare sukrin. Sånn smaksmessig that is. Har lyst til å prøve og finne en GOD oppskrift på marsipan uten sukker. Så kanskje jeg klarer å holde meg unna en kilo eller to i jula
ms.Pond Skrevet 9. oktober 2013 #17 Skrevet 9. oktober 2013 Holder på med det samme prosjektet med sjokolade faktisk Har til og med funnet en oppskrift som var smaskens, men den kan bli enda bedre! Nå må jeg bare huske hva det var, for lageret er tomt for lengst..
☆☆☆ Skrevet 9. oktober 2013 #18 Skrevet 9. oktober 2013 Heller ein skikkelig marsipangris enn to "sunne" er no mi meining
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. oktober 2013 #19 Skrevet 9. oktober 2013 Heller ein skikkelig marsipangris enn to "sunne" er no mi meining Signerer stjerna! Altså, det var ikke sukrinsukkeret hun brukte, men melisen. Men det har litt av den samme kalde smaken, ja. De smakte ikke dårlig altså, trukket i mørk sjokolade var de gode nok, men det var ikke noe jeg ville servert som erstatning for julemarsipan..
ms.Pond Skrevet 9. oktober 2013 #20 Skrevet 9. oktober 2013 Heller ein skikkelig marsipangris enn to "sunne" er no mi meining Signerer stjerna! Altså, det var ikke sukrinsukkeret hun brukte, men melisen. Men det har litt av den samme kalde smaken, ja. De smakte ikke dårlig altså, trukket i mørk sjokolade var de gode nok, men det var ikke noe jeg ville servert som erstatning for julemarsipan.. Sukrin/sukrinmelis er samme greia, bare forskjellig grovhet. Skal jeg bruke det må jeg blande det ut med stevia, for de nuller hverandre ut av en eller annen grunn. Hver for seg smaker de grusomt. Skal jeg servere noen noe, så blir det skikkelig marsipan. Lagde det stort sett hvert år i oppveksten, så det kan jeg. Men jeg må ha noe til de kveldene jeg sitter og fyser på noe selv, og ofte gir etter for en vanvittig snoptrang. Og da gir jeg alt for å ha en god, og sunn, oppskrift jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet for å kose meg med
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. oktober 2013 #21 Skrevet 9. oktober 2013 Heller ein skikkelig marsipangris enn to "sunne" er no mi meining Signerer stjerna! Altså, det var ikke sukrinsukkeret hun brukte, men melisen. Men det har litt av den samme kalde smaken, ja. De smakte ikke dårlig altså, trukket i mørk sjokolade var de gode nok, men det var ikke noe jeg ville servert som erstatning for julemarsipan.. Sukrin/sukrinmelis er samme greia, bare forskjellig grovhet. Skal jeg bruke det må jeg blande det ut med stevia, for de nuller hverandre ut av en eller annen grunn. Hver for seg smaker de grusomt. Skal jeg servere noen noe, så blir det skikkelig marsipan. Lagde det stort sett hvert år i oppveksten, så det kan jeg. Men jeg må ha noe til de kveldene jeg sitter og fyser på noe selv, og ofte gir etter for en vanvittig snoptrang. Og da gir jeg alt for å ha en god, og sunn, oppskrift jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet for å kose meg med Ser den. Selv har jeg fått dilla på å lage gele av Fun Light og ha bringebær og blåbær i. Sånn rundt regna 15-20 kcal pr 100g i det. Så har jeg mager vaniljekesam eller lett-is til det. NAM!
ms.Pond Skrevet 9. oktober 2013 #22 Skrevet 9. oktober 2013 Det er knall når man finner seg noen sånne litt mer uskyldige synder i hverdagen Men til fest er det bare skikkelige ting som duger
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. oktober 2013 #23 Skrevet 9. oktober 2013 Det er knall når man finner seg noen sånne litt mer uskyldige synder i hverdagen Men til fest er det bare skikkelige ting som duger DET er helt korrekt! Ei venninne av meg prøvde å overbevise meg om at disse Nutrilettbarene kunne benyttes som lørdagsgodt, men den nekta jeg å være med på altså!
ms.Pond Skrevet 9. oktober 2013 #24 Skrevet 9. oktober 2013 Nutrilettbarer, nei huff! Et sted går grensen Jeg har gått løs på ganske mange atkinsbarer den siste tiden, særlig den med sjokoladefudge (....), men det har vært en sår erstatning for dager jeg har gått glipp av lunsj og MÅ ha noe i skrotten på vei hjem fra jobb. Jeg som ikke "kan" spise brød, som vanlige dødelige, da er det veldig greit med noe som føles som sjokolade (i en gal og utsultet kropp) i tillegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå