Gå til innhold

Noen som er støttekontakt her? Må man ha skikkelig "opplegg" for hver gang?? føler de maser sånn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren hans sender alltid melding og spør hva vi skal gjøre, virker som hun forventer kjempestore planer for hva jeg og sønnen skal finne på hver gang.. Kan vi ikke bare henge sammen uten å gjøre så mye? Mye koster jo penger og... kino, lekeland.. vi har jo maksbeløp vi får igjen i mnd, kan jo ikke gjøre sånne ting hver gang??

Hva gjør du med "din"??

Anonymous poster hash: 50b70...d54

Fortsetter under...

Skrevet

Noe som ikke koster penger men som kan være koselig kan jo være om du kan seen film med han?

Skrevet

Her går vi ofte på tur, tar med niste (kveldsmat), eller vi kan finne på å gå på teater, konsert, være hjemme hos meg å spille spill eller lage mat. er 2 timer i uka vi er sammen,

Anonymous poster hash: ec66b...e1a
Skrevet

Sykle en tur, gå i skogen. Sånne ting hadde jeg vært fornøyd med at støttekontakten gjorde.

Skrevet

Det er da ikke så unaturlig at foreldrene vil vite hva dere skal gjøre. Og det er jo veldig greit for gutten med litt forutsigbarhet.

Det finnes mange aktiviteter som er rimelige eller gratis man kan benytte seg av, kanskje inne på alle kanter av landet. Har han ledsagerbevis så bruk det flittig.

Anonymous poster hash: 9eb95...e65

Skrevet

Har han ikke ledsagerbevis så du går gratis med på aktiviteter? Hvis ikke må mor søke om det.

Hun kan ikke kreve at du skal harstore utlegg på aktiviteter, da må hun sende med penger.

Anonymous poster hash: 2a74d...0eb

Annonse

Skrevet

Hun jeg er for er 8 år. Vanlige aktiviteter:

Biblioteket-låner oss film, lydbøker eller bøker.

Spiller spill

Går turer, sykler, lekeplass.

Hun er med i vår hverdag(lager mat, handler mat, leker med barna)

En gang i måneden gjør vi en større aktivitet, som kino, svømmehall , bowling osv.

Hun jeg er for skal lære språk og integreres, så kino og usosiale aktiviteter passer dårlig.

Jeg har laget en plan fram til jul som foreldrene har.

Anonymous poster hash: 2d5e3...6a6

Skrevet

Ja, altså jeg liker å ta han med på tur, handle, tegne/male, lage ting(hobbyting...) ..... bare lurer på hvor mye deres foreldre forventer? Må jo gå an å ha "vanlige" dager og? 

Hver dag er ikke en fest liksom.. 3 timer i uken her..

Takk til dere som kommer med tips forresten, det trenger vi alltid :)

Anonymous poster hash: 68e40...7a4
Skrevet

Hva mener du med "vanlige" dager da?

Jeg har en gutt med autisme som har støttekontakt, og for oss er det veldig greit å vite på forhånd hva som skal skje, fordi han trenger å forberedes, ikke fordi vi forventer store planer.

Ettersom han sliter mest med det sosiale, så er det sosiale ting han som oftest gjør med støttekontakten. Dvs han er med ham i svømmehallen, på elevkveld og evt. andre vanlige "ungdomsting" som han ikke kan gå på alene, leir, går sammen med ham til skolen av og til osv. (Han har vanligvis skoleskyss fordi han ikke kan gå alene.)

Tur, spille spill, lage ting osv er også veldig bra, men da inviterer de gjerne med en eller to fra klassen hans, så man får med den sosiale biten der også. :)

Anonymous poster hash: d2753...e89
Skrevet

Min jente på 10 er med støttekontakt 3 timer,en ganng i uka fra 1630 til 1930

de starter med middagslaging,handler om det trengs.

Så er det litt variasjon av hva de gjør,litt etter formen på jenta mi,er hun sliten tar de og finner på noe hjemme som:film,leker,ute i hagen

el tur i skogen,stranda,kino,shopping,lekeplass.sjelden de gjør ting som koster mange penger.Støttekontakten har ett ledsagerbevis liggene hos seg,slik at jeg slipper å huske på det om de får bruk for det.

Anonymous poster hash: 80399...895
Skrevet

Når du er støttekontakt så er ikke det det samme som barnevakt, så da ER det faktisk krav om aktivitet. Hvilken aktivitet forutsetter hvilken utfordring barnet har. Som forelder ville jeg absolutt villet vite opplegget til enhver tid. Dersom ting koster for mye må du si fra om det og evt få mer kompensasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...