Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg gikk på tetracyclin i ca 10 mndr før jeg fikk beskjed om at det ikke var anbefalt å gå på disse mer enn 3 mndr. (Det var tydeligvis kommet nye regler) Ca et par uker etter at jeg sluttet på disse ble jeg syk, influensa/forkjølelse, ganske kraftig i ca 10 dager. En uke etter blir jeg syk, igjen, og et par dager etter jeg var kommet meg, starter altså 3 runde med influensa. Etter det går jeg konstant å er halvdårlig, litt vondt i halsen, dårlig form osv. I tillegg til dette, har jeg den siste uke fått en rekke rare "synptomer" eller hva jeg skal kalle det. Huden blir plutselig "solbrent" ( har ikke tatt sol) , vondt i alle ledd og muskler i kroppen, som om jeg har gangsperre(uten å ha trent) Er det noen som har vært borti lignende? Jeg nevner medisinen ifall noen kanskje har hatt samme symptomer/bivirkninger av den? Det skal sies at jeg skal til legen denne uken for å snakke om hva dette kan være. Men av nyskjerrighet spør jeg her. Anonymous poster hash: 69bfe...665
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Hei! Er grunnen til at du går på dette at du sliter med akne? Jeg gikk på to sånne kurer og ble litt snufsete og lett forkjølet. En av bivirkningene til dise tablettene er rød og flassete hud, så dette er normalt uansett lurt å ta en prat med fastlegen hvis man er usikker. Anonymous poster hash: 66cec...ccf
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Høres ut som meg for en god del år siden. Jeg gikk på tetracykliner mot uren hud (ikke at det hjalp noe nevneverdig!!). Jeg tok opp med legen stadig vekk at jeg ikke hadde effekt, men legen sa at jeg ikke hadde gått på dem lenge nok. Etter over et år på dem så doblet han dagsdosen, for da var visst årsaken at jeg trengte større dose for å få god nok effekt. Etter vel et år på dobbel dose dro jeg til en hudspesialist, sa jeg ikke så vitsen med å gå på slike medisiner når de ikke hadde effekt. Fikk da et overbevisende foredrag fra ham om at feilen alle fastlegene gjorde var at det startet på altfor små doser, at det var bedre med større doser og så heller trappe ned. Dermed gikk jeg enda et år.... på dobbel dose av dobbel dagsdose. Da ville han øke den dosen en halv gang. Men da hadde jeg fått nok - altfor sent, dessverre. Nesten fire år unødvendig gamling med helsen min! All antibiotika forstyrrer kroppens bakterieflora. Antibiotikaen stopper ikke og spør bakteriene om de er gode eller dårlige for oss.... de tar det meste. 70-80 % av immunforsvaret vårt utgjøres av tarmbakteriefloraen vår. Og antibiotika setter tarmbakteriefloraen i en veldig ubalanse. Dvs, 70-80 % av immunforsvaret vårt blir sterkt hemmet. Hadde jeg visst det jeg i dag vet hadde jeg aldri gått på tetracyklinene for hudproblemet mitt! Jeg fikk heller ikke noen informasjon den gang om at jeg i etterkant måtte bygge opp igjen tarmbakteriefloraen min. Hadde jeg gjort det så hadde jeg i etterkant sluppet mye plager! Som deg slet jeg mye med gjentagende infeksjoner, forkjølelse, influensa, forkjølelse, bihulebetennelse. Når jeg var "frisk" var jeg likevel dårlig form, trøtt, sliten, begynte å få problem med magen, oppblåst, forstoppet, irritert hud, kløe i huden og tidvis svie, smerter i muskulatur m.m. Ta det opp med legen din når du skal til han senere i uken. Men vær også forberedt på at han ikke tar det helt alvorlig. Mulig du bare får råd om å begynne å drikke litt biola. Men dette er ikke nok! Langvarig bruk av antibiotika gir ofte også en oppvekst av candidasopp i kroppen. Derfor bør du unngå sukker helt i en lang periode fremover. Også fordi sukker i utgangspunktet hemmer immunforsvaret! Og så bør du definitivt i en lengre periode ta gode tarmbakterier!!! Dette for å bygge opp igjen den tarmbakteriefloraen som tetracyklinene har satt helt ut. Anbefaler deg å først ta en kur som er laget til å bruke rett etter antibiotikakur, de er sterkere enn de "vanlige". BioCare Intensive er veldig bra! Ellers har du også Udo's Choice Super 8 som også er ment etter antibiotikakur. Etter at du har brukt et glass med disse ville jeg har fortsatt i noen måneder til på et generelt tarmbakterietilskudd. Jeg ville nok ha gjort dette i hvert fall et halvt år fremover. Du kan med fordel også bruke Immiflex som vil styrke immunforsvaret ditt ytterligere! Samme gjelder D-vitaminer! Ellers ville jeg ha bedt legen ta utvidede blodprøver av deg, inkl. de fleste vitaminer og mineraler! Antibiotika er fantastisk når man virkelig trenger det. Men dessverre brukes det også altfor ofte veldig ukritisk - og legene (eller produsentene) blir ikke stilt til ansvar for de skadene de faktisk kan påføre folk, følgene for folks helse i årevis etterpå. Anonymous poster hash: 13e80...24c
høstbaby2011 Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Tuusen takk for svar! Ja jeg gikk på tetracyklin pga problemhud. Disse virket faktisk på meg (så langt hvertfall), har gått uten ca 1-2 mndr. Jeg føler meg konstant trett, kjempesliten etter jobb, influensasymptomer osv, slik som du over også beskriver for deg... Håper legen tar det på alvor, siden dette begynner å bli veldig slitsomt, ikke minst i forhold til jobben. Har eg ekstremt høyt fravær på de to siste månedene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå