Vi4+1!?:-) Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg grubler fram og tilbake og får ikke dette til å stemme...Har vært i permisjon siden Oktober ifjor fram til 1 September i år.Fikk feriepenger i Juni, altså feriepenger tjent inn fra 2012 fra min arbeidsgiver. Når permisjonen min var over så ba jeg om ferie i September, fra 1 september og fram til 1 Oktober. Altså, jeg var formelt tilbake i jobb, men tok ut ferien min.Jeg regnet da med at disse feriedagene ville være betalte. Og min begrunnelse for det er:Hvis jeg IKKE hadde vært i permisjon men jobbet vanlig, så hadde jeg fått feriepenger i juni OG 4 uker betalt ferie i løpet av året. Arbeidsgiveren min trekker jo ikke feriedager fra lønna så lenge man har opparbeidet seg ferierett fra foregående år. Men jeg får bare til svar at jeg ikke får betalt ferie, fordi jeg har fått feriepenger i Juni.Hva er rett?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 feriepenger er fra i FJOR så du skal da ha 25 dager ferie i år "Betalt" siden det er oppsparte penger fra i fjor.... Anonymous poster hash: 6834e...01f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg grubler fram og tilbake og får ikke dette til å stemme... Har vært i permisjon siden Oktober ifjor fram til 1 September i år. Fikk feriepenger i Juni, altså feriepenger tjent inn fra 2012 fra min arbeidsgiver. Når permisjonen min var over så ba jeg om ferie i September, fra 1 september og fram til 1 Oktober. Altså, jeg var formelt tilbake i jobb, men tok ut ferien min. Jeg regnet da med at disse feriedagene ville være betalte. Og min begrunnelse for det er: Hvis jeg IKKE hadde vært i permisjon men jobbet vanlig, så hadde jeg fått feriepenger i juni OG 4 uker betalt ferie i løpet av året. Arbeidsgiveren min trekker jo ikke feriedager fra lønna så lenge man har opparbeidet seg ferierett fra foregående år. Men jeg får bare til svar at jeg ikke får betalt ferie, fordi jeg har fått feriepenger i Juni. Hva er rett? Du får ikke både feriepenger OG betalt ferie. Feriepengene er lønnen din i ferien. Dersom du ikke er trukket for ferien i juni (evt juli), skal du trekkes når ferien tas ut. Anonymous poster hash: c48dd...3e4
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg grubler fram og tilbake og får ikke dette til å stemme... Har vært i permisjon siden Oktober ifjor fram til 1 September i år. Fikk feriepenger i Juni, altså feriepenger tjent inn fra 2012 fra min arbeidsgiver. Når permisjonen min var over så ba jeg om ferie i September, fra 1 september og fram til 1 Oktober. Altså, jeg var formelt tilbake i jobb, men tok ut ferien min. Jeg regnet da med at disse feriedagene ville være betalte. Og min begrunnelse for det er: Hvis jeg IKKE hadde vært i permisjon men jobbet vanlig, så hadde jeg fått feriepenger i juni OG 4 uker betalt ferie i løpet av året. Arbeidsgiveren min trekker jo ikke feriedager fra lønna så lenge man har opparbeidet seg ferierett fra foregående år. Men jeg får bare til svar at jeg ikke får betalt ferie, fordi jeg har fått feriepenger i Juni. Hva er rett? Du får ikke både feriepenger OG betalt ferie. Feriepengene er lønnen din i ferien. Dersom du ikke er trukket for ferien i juni (evt juli), skal du trekkes når ferien tas ut. Anonymous poster hash: c48dd...3e4 Med andre ord har arbeidsgiver rett... Anonymous poster hash: c48dd...3e4
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Arbeidsgiveren din har rett Anonymous poster hash: 10313...43a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Æsj :-(Da blir det trangt noen måneder, men vi hadde ikke store valget siden vi ikke har barnehageplass. Men hadde regnet med de pengene. Hadde det lønnet seg å tatt ut ferie midt i permisjonen da? Og fått pengene fra jobben i den måneden og trekt permisjonen slik at jeg fikk fra nav ut september? Arbeidsgiveren din har rett Anonymous poster hash: 10313...43a Anonymous poster hash: ffe49...2cb
Vi4+1!?:-) Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2013 skulle ikke være anonym i svaret mitt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Æsj :-( Da blir det trangt noen måneder, men vi hadde ikke store valget siden vi ikke har barnehageplass. Men hadde regnet med de pengene. Hadde det lønnet seg å tatt ut ferie midt i permisjonen da? Og fått pengene fra jobben i den måneden og trekt permisjonen slik at jeg fikk fra nav ut september? Arbeidsgiveren din har rett Anonymous poster hash: 10313...43a Anonymous poster hash: ffe49...2cb Du hadde fortsatt allerede fått feriepengene i juni så du ville ikke fått noe mer. Anonymous poster hash: 10313...43a
Gjest @---;- Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Sjekk lønnslippen din for juni om arbeidsgiver har trukket deg for 25 feriedager. Hvis det har skjedd så har du krav på betalt ferie nå. Har de detimot ikke trukket for feriedagene, altså du har fått i overkant dobbel lønn av arbeidsgiver så har nok arbeidsgiver desverre rett. Dette gjelder det samme hvis du har fått permisjonspengene utbetalt månedlig fra NAV og i tillegg i juni fått feriepenger (i overkant av en månedslønn) fra arbeidsgiver. Da har nok og arbeidsgiver desverre heilt rett. Så sjekk lønnslippen for juni og sjekk om de har trukket for feriedagene. Det er den enkleste måten å få et korrekt svar på
Vi4+1!?:-) Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2013 Sjekk lønnslippen din for juni om arbeidsgiver har trukket deg for 25 feriedager. Hvis det har skjedd så har du krav på betalt ferie nå. Har de detimot ikke trukket for feriedagene, altså du har fått i overkant dobbel lønn av arbeidsgiver så har nok arbeidsgiver desverre rett. Dette gjelder det samme hvis du har fått permisjonspengene utbetalt månedlig fra NAV og i tillegg i juni fått feriepenger (i overkant av en månedslønn) fra arbeidsgiver. Da har nok og arbeidsgiver desverre heilt rett. Så sjekk lønnslippen for juni og sjekk om de har trukket for feriedagene. Det er den enkleste måten å få et korrekt svar på Takk. Da skal jeg gjøre det:)
Eliane Skrevet 9. oktober 2013 #11 Skrevet 9. oktober 2013 Fikk du permisjonspenger i utbetalt i juni da? Eller fikk du dobbelt opp? Jeg fikk feriepenger i juni,men ikke lønn, jeg er nå ute i betalt ferie. Ca samme permisjonstidspunkt som du har.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #12 Skrevet 9. oktober 2013 Ja hvis du ikke fikk både lønn og feriepenger i sommer så har du krav på lønn i september. Anonymous poster hash: 8fa92...dfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå