Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilke tråder blir gjenopprettet? Vil de komme opp på førstesiden nå, eller havne langt bak pga det ikke er skrevet noe siden fredag?

Og hva mener dere om modereringen av debatten om Ylva og etikk?

??
Burde ikke være noe problem når regelen sier: "Det er tillatt å diskutere personer som velger å eksponere seg selv gjennom media, blogger og øvrig sosiale medier, så lenge diskusjonen ikke bryter med våre øvrige regler. Det samme gjelder offentlige personer"

Det er ingen øvrige regler som sier noe om et forbud mot å diskutere etikk

Anonymous poster hash: b9150...455

Kanskje denne?. Kan jo ikke være greit at et gjeng høner sitter å diskuterer etikk på deres datters bekostning heller da. Man kan jo nesten skjønne at det vil føles som en belastning og krenkende. Dem blogger jo ikke for å åpne for hva hele verden måtte mene om deres åpenhet. Og ingen vet jo hva som ligger bak åpenheten heller. Det går jo fint an å starte en tråd å diskutere etikk uten å henvise til noen spesiell person, men på et generelt grunnlag.

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

Anonymous poster hash: 741ea...20b

Årsaken til fars deling var ganske åpenbar da. Det ble ikke spekulert i det. De oppdaterte reglene skal heller ikke ha tilbakevirkende kraft har Elin sagt flere ganger nå.
HI i den tråden åpnet på generelt grunnlag og de fleste holdt seg på et generelt grunnlag.

Videre må jeg si at når man legger ut film av din døende datter så hele verden kan se den på en åpen Facebook side så må man også påregne at et slikt "stunt" vil bli diskutert.

En film er ikke rykter eller sladder. Det å ha en debatt, igjen: på generelt grunnlag, rundt en slik film leser jeg som lovlig tema her inne. Det var heller ingen som diskuterte årsak, men debatten gikk i hvedsak på foreldrenes rett v. barnas rett til privatliv, og hva som er etisk forsvarlig rundt hva man deler av og yr på av sine barn på nett. Et HØYST aktuelt tema på side med foreldre og gravide.

Anonymous poster hash: b9150...455

Og fortsatt blir dette fullstendig oversett. Mens alle andre "tulle-problemer" som har oppstått i helgen blir besvart og gjort tiltak med som om det var det store!
Du virker sykelig opptatt av å ha rett, å kreve at du skal ha svar .Hvis dem ikke setter opp den tråden igjenn eller svarer deg så tyder det vel på at dem vurderer det annerledes en deg. Og hva tenker du gjøre med det liksom?. MÅ du ha rett? Er problemet virkelig at ting ble moderert og slettet, eller det faktum at du ble rettet på?. Begynner virkelig å lure på hvorfor du ikke kan roe ned og bare gå videre?

Prinsipp kalles det.

Hvilket prinsipp? At ikke reglene her inne er lagd for å dekkes deg?

Jeg forstår at du har fått meg i vrangstrupen, og har veldig lyst til å krangle med meg. Få "rett" over meg, som du beskylder meg for. Men når du velger å ikke forstå greia her, ser jeg heller ingen grunn til å diskutere det her med deg:)

Fortsetter under...

Jeg vil bare komme med en liten presisering her.

Reglene er ment som retningslinjer for forumet. 

For eksempel: Poster om avsporinger blir ikke alltid slettet, der må man bruke skjønn. Men ødelegger det for HI og tematikken, kan det bli slettet. 

Det samme med tulleinnlegg. Alt som er morsomt og tullete blir ikke slettet, mer det som er direkte spam.  

Og du, hvis reglane her er meint som retningslinjer, kvifor har de stengt dialekt-tråden då? Kven ødelegg den for egentlig? 

Fatter ikke at dere ikke kan svare på det bananen spør om, det burde være enkelt og greit!

Og til dere som ikke forstår hvorfor de bør svare: godtar dere alt av alle? Dette er et stort forum med mange tusen brukere og moderatorer valser over regler og gjør hva de vil. Det bare godtar dere, sitter der som en gjeng fehuer og nikker! Ser dere ikke hvor utrolig lite proffesjonellt dette er?

Anonymous poster hash: e3387...e11

Og HVA GJØR DERE MODERATORER med den stakkrs dama som rådfører seg om barnet sitt og alle hyler at det nok kan være leukemi?? Er den tråden slettet eller stengt?

Det er jo helt sykt.

Eller hun som snakker om ungen som er sår nedentil og folk hyler misbruk??

Dette forumet handler i vesentlig grad om mennesker som vil få råd og tips av andre her inne. Og dermed ender man opp med å få uriktige og ukyndige svar. Det er noe man som voksent menneske er klar over.

Det regner jeg med anorektikere eller bulemikere er også. Hvorfor stenger dere den ene men ikke den andre?

Dette er og blir så selvmotsigende som det går an og få det, ser dere virkelig ikke det selv.

Så det er altså lov å hyle leukemi til bekymrede foreldre, og misbruk er ingen redde for å skrike ut om heller, og det får bli.

Men kom med en tråd som handler om dialekter, da er det aå vanskelig for moderatorene å styre unna regelverket.

Jeg fatter og begriper det ikke, og jeg synes helt ærlig at dere gjør en forferdelig dårlig jobb for tiden.

Måten enkelte her oppfører seg på gjør meg veldig bekymret. Veldig veldig bekymret. Hvis dere har barn når dere selv er så infantile som dette så synes jeg virkelig synd på de barna! Å syte og grine i tråd etter tråd, nei, det er bare trist og tragisk at voksne mennesker oppfører seg på den måten. En skam!

Dette er et forum hvor mange mennesker er innom. Da er det viktig at alle kan forstå hverandre. Derfor er det satt visse regler som alle må forholde seg til. Slik at det blir så rettferdig og hyggelig her som over hodet mulig. Skriv på bokmål hvis dere ønsker at innlegget du skriver skal bli stående. Verre er det ikke.

Anonymous poster hash: 7ed0c...7ce

Måten enkelte her oppfører seg på gjør meg veldig bekymret. Veldig veldig bekymret. Hvis dere har barn når dere selv er så infantile som dette så synes jeg virkelig synd på de barna! Å syte og grine i tråd etter tråd, nei, det er bare trist og tragisk at voksne mennesker oppfører seg på den måten. En skam!

Dette er et forum hvor mange mennesker er innom. Da er det viktig at alle kan forstå hverandre. Derfor er det satt visse regler som alle må forholde seg til. Slik at det blir så rettferdig og hyggelig her som over hodet mulig. Skriv på bokmål hvis dere ønsker at innlegget du skriver skal bli stående. Verre er det ikke.

Halloooo! Denne tråden handler ikke om å skrive dialekt. Posta innlegg i feil tråd kanskje?

Anonymous poster hash: e3387...e11

Annonse

Fnis, klassisk tannløst Dib-innlegg - falsk bekymring og "stakkars barna deres" og en lekevoksen tone.

Anonymous poster hash: 1c1c9...004

Gjest UndrendeUllteppe

Hei!

Arbeidet med å lage nye, klarere regler og retningslinjer for forumsidene her, ble ikke bare påbegynt som en konsekvens av forrige helgs moderering. Blant annet har det vært etterlyst en regel om felles skriftspråk veldig mange ganger, fra brukerne selv her inne. Dette bunner i at forumets innhold skal være lettlest og tilgjengelig for alle. Det er mange brukere her med dysleksi (i følge brukerne selv), samt flere med andre morsmål enn norsk, og å lese innlegg på dialekt gjør det vanskeligere for disse å få med seg innholdet i trådene, og dette er noe man burde ta hensyn til, synes dere ikke?

Dialektbruk er ikke tillatt på de fleste forum, så dette er ikke noe nytt. Som flere av dere har påpekt, har det heller ikke vært en overflod av innlegg på dialekt, og vi vil nok ikke merke så mye til dette forbudet i det daglige heller.

At det vokste frem en tråd på nettopp dialekt samtidig som forumadministrasjonen satt og jobbet med de nye reglene, er faktisk en tilfeldighet. Det ene innlegget på Ris og ros er altså ikke årsaken til denne nye regelen. Elin valgte å stenge dialektstråden som en konsekvens av de nye reglene, men hun kunne også ha slettet den. Det er en forskjell på de to valgene.

Å forby dialektbruk er altså ikke et innfall fra forumledelsen, det har vært etterlyst av brukerne gjennom flere år, nettopp for å gjøre forumet til et triveligere sted for _alle_.

Angående spiseforstyrrelser, er det fremdeles lov å diskutere, ettersom vi har et eget underforum for dette.

De nye reglene er ikke revolusjonære, og vi vil neppe merke så mye til dem etter hvert som hverdagen kommer i gang igjen her inne. De er blant annet laget for å sikre mer rettferdig moderering, for oss brukere. Vi brukermoderatorer er fremdeles først og fremst aktive medlemmer her inne, som liker å være her nettopp på grunn av kulturen og menneskene her, og slik vil vi gjerne forsette å ha det! Vi er slett ikke interessert i å sensurere forumet, bare sikre at vi gjennom friske diskusjoner likevel respekterer hverandre som medmennesker.

Gi det litt tid, dette blir bra! :)

UndrendeUllteppe

Brukermoderator

Hei!

Arbeidet med å lage nye, klarere regler og retningslinjer for forumsidene her, ble ikke bare påbegynt som en konsekvens av forrige helgs moderering. Blant annet har det vært etterlyst en regel om felles skriftspråk veldig mange ganger, fra brukerne selv her inne. Dette bunner i at forumets innhold skal være lettlest og tilgjengelig for alle. Det er mange brukere her med dysleksi (i følge brukerne selv), samt flere med andre morsmål enn norsk, og å lese innlegg på dialekt gjør det vanskeligere for disse å få med seg innholdet i trådene, og dette er noe man burde ta hensyn til, synes dere ikke?

Dialektbruk er ikke tillatt på de fleste forum, så dette er ikke noe nytt. Som flere av dere har påpekt, har det heller ikke vært en overflod av innlegg på dialekt, og vi vil nok ikke merke så mye til dette forbudet i det daglige heller.

At det vokste frem en tråd på nettopp dialekt samtidig som forumadministrasjonen satt og jobbet med de nye reglene, er faktisk en tilfeldighet. Det ene innlegget på Ris og ros er altså ikke årsaken til denne nye regelen. Elin valgte å stenge dialektstråden som en konsekvens av de nye reglene, men hun kunne også ha slettet den. Det er en forskjell på de to valgene.

Å forby dialektbruk er altså ikke et innfall fra forumledelsen, det har vært etterlyst av brukerne gjennom flere år, nettopp for å gjøre forumet til et triveligere sted for _alle_.

Angående spiseforstyrrelser, er det fremdeles lov å diskutere, ettersom vi har et eget underforum for dette.

De nye reglene er ikke revolusjonære, og vi vil neppe merke så mye til dem etter hvert som hverdagen kommer i gang igjen her inne. De er blant annet laget for å sikre mer rettferdig moderering, for oss brukere. Vi brukermoderatorer er fremdeles først og fremst aktive medlemmer her inne, som liker å være her nettopp på grunn av kulturen og menneskene her, og slik vil vi gjerne forsette å ha det! Vi er slett ikke interessert i å sensurere forumet, bare sikre at vi gjennom friske diskusjoner likevel respekterer hverandre som medmennesker.

UndrendeUllteppe

Brukermoderator

Undrende Ullteppe,

jeg har vært her i snart elleve år, og det er altså ikke sant at det har vært etterlyst forbud mot dialekt med noen særlig styrke, det er i høyden snakk om spredte reaksjoner fra enkeltbrukere. Dialektbrukere har derimot tatt et valg de selv må ta konsekvensen av, nemlig at det er en del som ikke gidder lese innleggene deres. Hva er problemet? Igjen, det lages og håndheves plutselig regler som gjelder småplukk og piss, mens ingen tar tak i de virkelige problemene, nemlig de "profesjonelle" moderatorenes mangel på substans og leseferdigheter.

Hei!

UndrendeUllteppe

Brukermoderator

Undrende Ullteppe,

jeg har vært her i snart elleve år, og det er altså ikke sant at det har vært etterlyst forbud mot dialekt med noen særlig styrke, det er i høyden snakk om spredte reaksjoner fra enkeltbrukere. Dialektbrukere har derimot tatt et valg de selv må ta konsekvensen av, nemlig at det er en del som ikke gidder lese innleggene deres. Hva er problemet? Igjen, det lages og håndheves plutselig regler som gjelder småplukk og piss, mens ingen tar tak i de virkelige problemene, nemlig de "profesjonelle" moderatorenes mangel på substans og leseferdigheter.

Helt enig. Tråden om Ylvas far på fredag var jo roten til alt sim har skjedd i helgen. Det var det vi brukere reagerte på, og har etterlyst svar siden.

Dette blir fullstendig oversett, det er ikke svart på ett sted. Men de måtte jo reagere, og valgte å reagere på dette med dialekt, som aldri har vært noe problem de 5 årene jeg har vært her hvertfall. Håpløst.

Hvorfor overser dere det virkelige problemet? Dere nekter å svare og overser det fullstendig. Hvor fikk dere fra at dialekt var problemet etter helgen? Pga en tråd? Hva med de 10 andre trådene fulle av etterlysninger ang is og ylva-saken blant annet?

Gjest UndrendeUllteppe

Hva forumledelsen har diskutert med Moderator-IS er det ingen av oss som vet, eller har noe med å gjøre. Elin har også presisert at hun aldri kommer til å diskutere deres forhold til Moderator-IS her på forumet, og det må vi alle sammen helt enkelt respektere. Det er helt vanlig i forhold til ansettelsesforhold.

Du tar feil når du tror at regelen om dialekt kom som en konsekvens av det som foregikk i helga, eller av dialektstråden. Det har jeg nettopp forklart i det forrige svaret mitt.

UndrendeUllteppe

Brukermoderator

Å kommentere ansettelsesforhold er det ingen som har etterlyst. Det er selve modereringen vi har etterlyst en kommentar på.

Selvfølgelig forstår jeg at det ikke er derfor dialektregelen kom, men utifra helgens hendelser og reaksjonene fra Elin og co virker det som det var eneste reaksjon, når alt annet blir fullstendig oversett.

Å kommentere ansettelsesforhold er det ingen som har etterlyst. Det er selve modereringen vi har etterlyst en kommentar på.

Selvfølgelig forstår jeg at det ikke er derfor dialektregelen kom, men utifra helgens hendelser og reaksjonene fra Elin og co virker det som det var eneste reaksjon, når alt annet blir fullstendig oversett.

Men hva er det egentlig du vil de skal si? At de skal kvitte seg med Mod IS fordi de har gjort en ræva jobb sånn at dere kan herje fritt?

Både Anne Victoria og Elin har prøvd å forklare og oppklare, men det er tydelig at intet svar er godt nok...

Det blir klaget på og rapportert mye, og kun admin vet hva hver og en av oss har klaget på/ønsket å forandre/etterlyser. Og det har vært MYE klaging på uklare regler ift modereringen. Nå lagde admin klare regler, også tatt med det VI BRUKERE har klaget på, men det skulle jaggu meg være feil det også?

Anonymous poster hash: eed4e...734

Annonse

Det hadde vært fint og få en tilbakemelding på frdagens moderering fra is. Det var flere som etterlyste Elin ang det på fredagen.

At hun konsekvent overser det sier jo sitt. Og forrige runde det var slik hadde hun ikke noe problem å uttale seg ang is.

De har ikke forklart noe som helst rundt det. Alt har handlet om dialekt.

Og jeg har ikke klagd på nye regler hvis du tror det, heller sagt at det var bra å få uttfyllt de, da de var ganske vage og lett å tolke som man ville.

Det hadde vært fint og få en tilbakemelding på frdagens moderering fra is. Det var flere som etterlyste Elin ang det på fredagen.

At hun konsekvent overser det sier jo sitt. Og forrige runde det var slik hadde hun ikke noe problem å uttale seg ang is.

Og jeg har ikke klagd på nye regler hvis du tror det, heller sagt at det var bra å få uttfyllt de, da de var ganske vage og lett å tolke som man ville.

Vi har i dag presentert de nye reglene for Mod-IS. Angående moderering har vi også tatt dette opp med dem, og håper at de nye reglene vil gjøre jobben mye lettere for alle. 

Vi har i dag presentert de nye reglene for Mod-IS. Angående moderering har vi også tatt dette opp med dem, og håper at de nye reglene vil gjøre jobben mye lettere for alle. 

Men hvorfor svarer det ikke på det som blir spurt om?

Anonymous poster hash: 09fd3...bfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...