Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg har lest litt her og der, men jeg finner ikke noe sted det står de vil senke krav til egenkapital fra 15 til 10%. Vet dere noe nytt om det? Anonymous poster hash: 19a7f...798
mamma_til_gutt Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 De har ikke varslet dette noe sted, ennå.
*SommerFrisk* Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Vet i alle fall at Høyre, FrP, KrF og Venstre vil gjøre noe med den. FrP vil fjerne den helt, imens de tre andre vil senke den til 10% ja. Så noe skjer vel Endret 8. oktober 2013 av *SommerFrisk*
*SommerFrisk* Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 http://www.abcnyheter.no/penger/oekonomi/2013/08/28/lavere-egenkapitalkrav-med-borgerlig-valgseier
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 HI Og så fant jeg denne rett etter at jeg hadde skrevet innlegget http://www.aftenposten.no/okonomi/Hoyre-har-gatt-fra-skrasikker-til-tvil-om-kravet-til-boligkjopere-7333075.html#.UlQGiRbXMzU Anonymous poster hash: 19a7f...798
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Tror ikke det kommer til å komme noen endringer der, regjeringen kan ikke bestemme det helt selv, de har sterke finansfolk å ta hensyn til også. Noen mener at det er galskap å senke det til 10% nå, og hvis det blir boligkrakk kommer Erna-regjeringen til å få skylden hvis de senker kravet. SÅ jeg tror ikke det skjer. For oss har ikke de 5 % så mye å si uansett, for vi er milevis unna å få lån uansett, men de syyyke prisene som er nå. Så venter på boligkrakket Anonymous poster hash: 24725...647
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 De skulle liksom senke den til 10%, men vil mest antakelig ikke overprøve finanstilsynet. Og de hadde ikke tenkt å sette ned kravet. En av tingene som gjorde at jeg stemte som jeg stemte var akkurat pga senking av egenkapitalkravet. Blir skikkelig skuffa om det ikke går igjennom! De stod jo på stortingstrappa og smilte så blidt om dette tidligere! Anonymous poster hash: 51fcf...a9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå