Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Ringte og snakket med helseseklretær,erytrocytter var utenfor referanse litt høy den var 5.74 og lymfocytter var litt lav lå på 1.3. Hun skulle be lege ringe meg. Hva vil dette si tro?jegn lå på 4.2. Anonymous poster hash: 264d4...868
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Kjære deg, jeg forstår veldig godt at du er bekymret og utålmodig på svar, men jeg tror virkelig ikke dette er stedet for å tilegne seg informasjon! Her kan du bli vettskremt av anonyme synsere og antakelser,og folk som påstår de er helsepersonell trenger slettes ikke være det... Prøv heller å tenke på noe annet mens du venter på å få pratet med legen, event ring tilbake til legekontoret om det drøyer for lenge. Ikke vær redd for å mase på dem, de er jobben deres å ta seg av syke og bekymrede pasienter og pårørende! :-) Lykke til! Anonymous poster hash: a9f15...128
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Erytrocytter er røde blodlegemer. Verdien er lett forhøyet. Kan indikere lett dehydrering, ev ingen klinisk betydning. Lymfocytter er en undergruppe av hvite blodceller, nedre referanseområde er 2,0 for barn i hennes alder. Ingen alarmerende verdier i mine øyne, men blodprøver alene kan ikke stille diagnoser. Anonymous poster hash: ad119...7b2
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Lave lymfocytter kan tyde på en virusinfeksjon, men det kan jo være noe så vanlig som en lufveisinfeksjon. Jeg vil nok vente til legen hadde kontaktet deg. Anonymous poster hash: 1dfbf...2f7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Ok takk for svar,ble bare veldig bekymra når helsesektetæren nevnte at dette ikke var helt normale funn. Håper legen ringer raskt. Anonymous poster hash: 264d4...868
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Ble tenkende på leukemi siden flere skrev dette i forrige tråd og fordi hun har mange tegn. Anonymous poster hash: 264d4...868
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Enig med de andre, snakk med legen. Når du gjør det så spør også om hun er sjekket for kobber. Kobbermangel kan gi anemi og lave verdier av hvite blodlegemer. Anonymous poster hash: 9ac62...fb3
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Ble tenkende på leukemi siden flere skrev dette i forrige tråd og fordi hun har mange tegn. Anonymous poster hash: 264d4...868 Det er ikke så lurt å komme med slike tentative diagnoser. Sørlig ikke hvis du tilhører gruppen av legfolk og er uten helsefaglig bakgrunn. Ved leukemi er leukocyttene forhøyet, og den prøven er trolig tatt hos legen siden lymfocyttene, som er en undergruppe av leukocytter og en del av diff.telling, er lett redusert i verdi. Ved leukemi ville verdiene av hvite blodceller ha vært tydelig forhøyet, og helsesekretæren ville nok ha nevnt noe om det siden hun har uttalt seg om de andre prøvene. Jeg synes heller ikke helsesekretærer skal kunne uttale seg om blodprøver. De skal alltid vurderes av lege, og sees i lys av sykehustorie og kliniske funn. Det eneste dette fører til er å skremme vettet av HI. Det beste du gjør er å fortsette å la legen vurdere dette. Det er ikke uvanlig at barn kan ha lave jernlagre, men skal selvsagt alltid vurderes av lege. Dersom man ikke mistenkerbalvorlig patologi er det vanlig å startenmed jernsubstitusjonm og deretter ny kontroll om 4-6 uker. Anonymous poster hash: ad119...7b2
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg reagerte også på alle de som ropte leukemi, når det kan være 100 andre ting som er galt. Snakk om å skape bekymringer. Anonymous poster hash: 476b2...67f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg reagerte også på alle de som ropte leukemi, når det kan være 100 andre ting som er galt. Snakk om å skape bekymringer. Anonymous poster hash: 476b2...67f Det er da like lite relevant med alle forslag til hva dette skyldes. Det er ikke noe å hente med å opprette innlegg som åpenbart kommer til å føre til spekulasjoner om diagnoser her. Ingen vet svaret her. Anonymous poster hash: 0a139...21d
*SommerFrisk* Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg reagerte også på alle de som ropte leukemi, når det kan være 100 andre ting som er galt. Snakk om å skape bekymringer. Anonymous poster hash: 476b2...67f Det er da like lite relevant med alle forslag til hva dette skyldes. Det er ikke noe å hente med å opprette innlegg som åpenbart kommer til å føre til spekulasjoner om diagnoser her. Ingen vet svaret her. Anonymous poster hash: 0a139...21d Jada, det kan være like relevant. Men du må forstå at det blir panisk for mor, når alle roper Leukemi? Selv om det kanskje kan være mulig, så er det også mulig at hun har en virusinfeksjon i kroppen, noe som kan være langt mindre alvorlig. Derfor er det vel greit å la det bli opp til legene å vurdere. Jeg vet at mor/HI spurte... men jeg hadde aldri turt å skremme et menneske på denne måten. Og hadde det vært meg, så hadde jeg blitt gal av sånne svar. Hun frykter det verste, det skjønner vi alle mann. Vi trenger ikke gjøre det verre
lillepixie Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Mener man ofte ser forhøyet erytrocytter og trombocytter, mens lymfocytt er lavere enn forventet. Så hvis man kun skal legge blodprøven til grunn, høres det ikke ut som leukemi. Har du sjekket om datteren din kan ha glutenallergi?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 Legen ringte og hadde ikke så mye å si egentlig. Hun sa det ikke var leukemi iallefall,skulle ringe meg mot slutten av uka når slle svarene var kommet som B12. Skulle da vurdere å sende henvisning til sykehus om hun fortsatt var slapp. Hun sa at hun ikke hadde mye jernmangel og holdt med å gi floradix. Anonymous poster hash: 264d4...868
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #14 Skrevet 8. oktober 2013 Syntes det var litt rart at hun mente vi bare skulle gi floradix men må jo stole på legen. Anonymous poster hash: 264d4...868
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #15 Skrevet 8. oktober 2013 Syntes det var litt rart at hun mente vi bare skulle gi floradix men må jo stole på legen. Anonymous poster hash: 264d4...868 Floradix er IKKE tilstrekkelig med de jernverdiene! Fra på apoteket og kjøp noe som heter Neo-Fec. Sønnen min ble et nytt menneske. Lykke til! Anonymous poster hash: eab4b...346
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #16 Skrevet 8. oktober 2013 Syntes det var litt rart at hun mente vi bare skulle gi floradix men må jo stole på legen. Anonymous poster hash: 264d4...868 Floradix er IKKE tilstrekkelig med de jernverdiene! Fra på apoteket og kjøp noe som heter Neo-Fec. Sønnen min ble et nytt menneske. Lykke til! Anonymous poster hash: eab4b...346 Mente Neo-Fer, konsentrert jern på flaske på apoteket. Anonymous poster hash: eab4b...346
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #17 Skrevet 8. oktober 2013 Syntes det var litt rart at hun mente vi bare skulle gi floradix men må jo stole på legen. Anonymous poster hash: 264d4...868 Floradix er IKKE tilstrekkelig med de jernverdiene!Fra på apoteket og kjøp noe som heter Neo-Fec. Sønnen min ble et nytt menneske. Lykke til! Anonymous poster hash: eab4b...346 Mente Neo-Fer, konsentrert jern på flaske på apoteket. Anonymous poster hash: eab4b...346 Som ødelegger tennene totalt. Flytende jern er fanden på flaske. Anonymous poster hash: 77d5a...fb5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #18 Skrevet 8. oktober 2013 Syntes det var litt rart at hun mente vi bare skulle gi floradix men må jo stole på legen. Anonymous poster hash: 264d4...868 Floradix er IKKE tilstrekkelig med de jernverdiene!Fra på apoteket og kjøp noe som heter Neo-Fec. Sønnen min ble et nytt menneske. Lykke til! Anonymous poster hash: eab4b...346 Mente Neo-Fer, konsentrert jern på flaske på apoteket. Anonymous poster hash: eab4b...346 Som ødelegger tennene totalt. Flytende jern er fanden på flaske. Anonymous poster hash: 77d5a...fb5 De tenna skal falle ut, skal de ikke det?? Ved jernmangel gis det jerntilskudd! Anonymous poster hash: eab4b...346
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #19 Skrevet 8. oktober 2013 Syntes det var litt rart at hun mente vi bare skulle gi floradix men må jo stole på legen. Anonymous poster hash: 264d4...868 Floradix er IKKE tilstrekkelig med de jernverdiene!Fra på apoteket og kjøp noe som heter Neo-Fec. Sønnen min ble et nytt menneske. Lykke til! Anonymous poster hash: eab4b...346 Mente Neo-Fer, konsentrert jern på flaske på apoteket. Anonymous poster hash: eab4b...346 Som ødelegger tennene totalt. Flytende jern er fanden på flaske. Anonymous poster hash: 77d5a...fb5 De tenna skal falle ut, skal de ikke det??Ved jernmangel gis det jerntilskudd! Anonymous poster hash: eab4b...346 Tennene under blir også ødelagt. Jerntabletter er greit, flytende jern er ikke greit. Anonymous poster hash: 77d5a...fb5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #20 Skrevet 8. oktober 2013 Husker min eldste gikk på Neo fer en gang og hun ble så hard i magen av den. Anonymous poster hash: 264d4...868
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå