Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Eller går det som oftest i "enkle løsninger" som frossen pizza, varme/stekte pølser o.l?? Blir maten laget fra bunn av, eller kjøper dere "ferdigmat"? Bare lurer på om alle lager/spiser middag hverdag i forbindelse med henting av barn i barnehage, skole, jobb.. Noen barn skal på aktiviteter etter middag osv.. Anonymous poster hash: 452ad...9dc
Modesty Blaise. Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Ja, det gjør vi. Eller, mannen gjør det hver dag. Han elsker å lage mat, mens jeg bare liker det, så han ønsker å gjøre det, så jeg lager kanskje maten en gang i uken. Det er ingen av oss som er spesielt glad i halvfabrikata, så det er ordentlig middag hver dag. Jeg syns heller ikke det å lage ordentlig mat tar lengre tid enn å lage noe fra pose osv.
Gjest Anybody Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Har i blant både fjordland til middag vi og lapskaus på boks. Men som regel er det middag laget fra bunnen
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Stort sett middag fra bunnen av hver dag. Lettvindte løsninger er å planlegge rester de dagene man vet det blir travelt. Det er alltid kjekt å ha f eks en boks lapskaus som kan varmes i frysen, evt noe man kan lage dagen i forveien og bare varme Planlegging er nøkkelen Anonymous poster hash: a5f97...b11
Fruen i huset Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Lager stort sett alltid fra bunnen av, men hender vi tar lettvinte løsninger ja I dag blir det torsk! :-D
Bananen Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Litt rart innlegg, for middag er vel middag, enten om det er en lett løsning eller en komplisert rett? Men ja, vi spiser felles middag så og si hver dag. Noen dager blir det lettvint, andre dager har vi tid til å kokkelere litt mer. I det siste har det blitt mye enkelt da vi pusser opp. Men for meg er det viktigste at vi setter oss ned og spiser middag sammen hver dag
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Vi har selvsagt middag hver dag.. Begynte med ukemeny før sommeren og etter det ble hverdagene mye enklere Handler en gang pr uke. Supplerer evt med melk og grønnsaker/frukt om det er behov. Så slipper å bruke masse unødvendig tid på handling. Setter opp meny hver søndag. Henger på kjøleskapet. Stekt laks med ris og grønnsaker tar like lang tid som å steke en grandiosa forresten Anonymous poster hash: 34d32...3f8
3 er nok! Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Middag hver dag, 90 prosent laget fra bunnen av. På dager jeg vet det er vandkelig å få til laget jeg middag dagen før som varmes opp eller stekes f. Eks lasagne som står ustekt i kjøleskapet.
MammantilNurket Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Som regel lager jeg middagen hver dag - det meste fra bunnen. Tirsdag er det alltid sushi/sashimi (take-away) Kjæresten lager middag noen ganger også, men her i huset er det jeg som regjerer på kjøkkenet.
Musemorbr / Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 vanligvis fra bunnen, men må innrømme at vi ofte tyr til halvfablikatsauser, og ikke så rent skjeldent frossne grønnsaker. Mannen min lager vanligvis middag, og han er god på variasjon og næringsinnhold, i tillegg til at maten er god.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Vi lager middag hver dag. Noen ganger lager vi dobbelt, så er det enkelt neste dag. Føler meg nesten "vill og gal" når vi har frossen pizza, så det sier vel litt om hvor ofte vi har det.. Anonymous poster hash: ce3d0...25f
Mandala Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Prøver å ha middag hver dag og som regel fra bunnen av. Det er sjelden/ aldri vi har frossenpizza eller pølser, mest fordi vi ikke liker det så godt (gjelder både barn og voksne). Jeg bruker pulverposer når jeg skal lage kyllinggryte, og iblant frosne grønnsaker. Jeg har som mål å bli flinkere til å lage store porsjoner å fryse ned så jeg har til de dagene jeg er ekstra sliten samt til kveldsvakter. Enn så lenge har jeg bare lasagne i frysa.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 Stort sett middag, men det hender vi kjøper en pizza eller tar med noe annen takeaway (spes i helgen) Noen ganger blir det bare enkelt også type egg og bacon, men som sagt så lage vi stort sett ordentlige og sunne middager. Anonymous poster hash: 5647b...f7d
Jallow B Skrevet 8. oktober 2013 #14 Skrevet 8. oktober 2013 Hurtigmaten, som pizza o.l., er det mer av på kvelden til mor og far, mens den ordentlige middagen spiser vi med barnet Her er det mest mannen som lager, og vi lager begge alt fra bunnen av. Lager konsekvent så mye at vi spiser det samme to dager på rad. Rett og slett billigere.
MissMagica Skrevet 8. oktober 2013 #15 Skrevet 8. oktober 2013 Omtrent hver dag ja, men aldri fra bunnen av. Kjøttkaker har jeg ved noen få annledninger laget fra bunn, men har da selvfølgelig brukt posesaus ved siden av. Jeg er veldig glad i TORO sine produkter, kunne ikke klart meg uten Er ikke særlig glad i og lage mat, dette kombinert med en relativt liten kjøkkenbenk og heller ikke oppvaskmaskin gjør ikke saken bedre. Sier stadig til meg selv at jeg skal bli litt flinkere på dette området, men det blir liksom aldri noe av.
☆☆☆ Skrevet 8. oktober 2013 #16 Skrevet 8. oktober 2013 Til vanlig, ja (ikkje alltid eg personlig, men..). No som eg er høggravid og relativt elendig, samt har ein sjuk unge som berre grin og trassar, nei. Ho får middagsglas (i går og i dag) og eg et det eg kjem over av snop og junk. Mannen varmar seg noko ferdiggreier.
petite fleur Skrevet 8. oktober 2013 #17 Skrevet 8. oktober 2013 Ja, vi lager middag hver dag, men den dagen poden har fotballtrening blir det som regel pølser (vi har 25 minutter på oss fra vi kommer inn døra til vi må ut igjen). Det vil si, de andre spiser pølser og jeg spiser noe annet, litt lei av pølser kan du si Lager aldri saus selv, men alle sier at det er superlett så jeg skal prøve det en vakker dag. Bruker mye frosne grønnsaker, men også mye ferske - grønnsaksskuffen er rett og slett ikke stor nok for en familie på fire, derfor er frsone grønnsaker en super greie. Klart jeg bruker halvfabrikata noen ganger, men foretrekker hjemmelaget. I dag er jeg tidlig hjemme fra jobb, så da blir det hjemmelagde fiskepinner. Nam nam
Ængel Skrevet 8. oktober 2013 #18 Skrevet 8. oktober 2013 Prøver, men skjer at det blir noe junk iblant ja
frk.Lykkeliten<3 Skrevet 8. oktober 2013 #19 Skrevet 8. oktober 2013 Liten fryser, og lange dager gjør at det blir en del enkle løsninger spesielt siden det bare er oss to. Men jeg prøver jo å bli flinkere til å lage mat fra bunnen av, nå som man er blitt gravid, og spesielt når barnet kommer. Må nok kjøpe større kjøleskap og fryser etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #20 Skrevet 8. oktober 2013 Så sant jeg ik har kveldsvakt, eller vi er bedt bort/går ut, så har vi middag ja. Vi har ikke barn (enda), men synes det er veldig koselig å ha den stunden sammen uten tv, mobil osv. Mannen hater virkelig å lage mat, men han gjør det en gang i uka minimum. Han er storfornøyd med frossen fiskegrateng el mexicansk gryte. Jeg er ikke.det, men prøver å ikke blande meg for mye. Lapskaus på boks og fiskepinner har jeg lagt ned veto mot. Jeg liker å lage mat fra bunn. Ikke alltid d mest kompliserte dog. Fjordland er absolutt nødløsning. Det skal jeg fortsette med, også når det kommer barn. Anonymous poster hash: 250a7...4cb
Tauriel Skrevet 8. oktober 2013 #21 Skrevet 8. oktober 2013 I helgene er det vanlig med junk fra Burgerking Men til vanlig så lager jeg det meste fra grunnen av, sauser bruker jeg toro (får bare ikke til sauser) og jeg bruker noe av disse poseløsningene som viltgryte ol.
Mrs. Kaizer Skrevet 8. oktober 2013 #22 Skrevet 8. oktober 2013 Har et varmt måltid hver dag, utenom søndag. Men det varierer hvilken vanskelighetsgrad det er på å tilberede dette måltidet.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. oktober 2013 #23 Skrevet 8. oktober 2013 Her er det også som me and my monkey skriver. Varmt måltid hver dag, men hva det er varierer. Vi spiser veldig sjelden fast food og ferdig retter kjøpt i butikk, men siden jeg er syk hender det jeg tar til enten det eller enkel middag. Det er som regel bare barna og jeg så det trenger ikke være så avansert for at de skal være glade. Er glad i å lage mat fra bunn og benytter sjansen når mannen er hjemme eller vi får besøk til de helt spesielle rettene. Eller lager noe skikkelig godt som vi kan ha 2 dager.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #24 Skrevet 8. oktober 2013 Ja, det gjør vi. Eller, mannen gjør det hver dag. Han elsker å lage mat, mens jeg bare liker det, så han ønsker å gjøre det, så jeg lager kanskje maten en gang i uken. Det er ingen av oss som er spesielt glad i halvfabrikata, så det er ordentlig middag hver dag. Jeg syns heller ikke det å lage ordentlig mat tar lengre tid enn å lage noe fra pose osv. Jeg klarer ikke få det til å stemme at det ikke tar lenger tid å lage alt fra bunnen av. Jeg bruker da sannerligen lenger tid når jeg lager kjøttkaker og kjøttboller fra bunnen av, enn når jeg varmer ferdige fra butikken. Og så lurer jeg på om frossene grønnsaker er halvfabrikat? Er enig i at a lage saus fra bunnen av er like raskt som posesaus noen ganger. Kommer an på hvordan saus man lager. Her lager vi en del mat fra bunnen av og noe er halvfabrikat. Kjøper ofte pastasaus på glass og hender vi har pølser til middag Men aldri lapskaus på boks eller Fjordland. Anonymous poster hash: 878f8...838
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå