Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg har kroniske smerter og bruker derfor daglig smertestillende. I en periode ville ikke magen sammarbeide og jeg ble nødt til å bruke stikkpiller. Nå er magen ok igjen, men fortsatt foretrekker jeg stikkpiller. Litt flaut egentlig, men tror dere legen vil reagere om jeg ber han fortsatt skrive ut stikkpiller? Anonymous poster hash: 61fb3...628
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Det at ingen svarer er vel kanskje et hint om at jeg ikke bør spør legen etter stikkpiller? Anonymous poster hash: 61fb3...628
Fruen i huset Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Jeg har fått beskjed av en overlege at man bør ta smertestillende via munnen og ikke baken.. Så ville nok spurt om vanlige tabletter Endret 8. oktober 2013 av Fruen i huset
Gjest novembertretten Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Stikkpiller virker jo ofte raskere da, så hvorfor ikke?
HvittHus Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg kan aldri i verden tenke meg at legen tenker noe som helst om at du ønsker stikkpiller. Siden du har hatt mageproblemer, er det jo greit å fortsette med det som fungerer og ikke gir plager. Hvorfor skulle det være flaut med stikkpiller forresten. Det er jo bare en annen måte å innta medikamenter på.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Det er da ikke flaut med stikkpiller! Stikkpiller er fantastisk! For meg virker de raskere og bedre enn tabletter, i tillegg til at jeg unngår å kaste dem opp (har endel migrene). Anonymous poster hash: 36be2...cc4
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Nå ble jeg faktisk litt glad Ikke bare jeg som foretrekker stikkpiller da. Da skal jeg ta mot til meg å spør legen etter stikkpiller. Takk. Anonymous poster hash: 61fb3...628
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg er lege og jeg hadde fått sjokk om en voksen person ba om stikkpiller Anonymous poster hash: 80913...521
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Ja, jeg er også lege. Overlege og greier. Hadde helt klart fått giga sjokk jeg og. To ganger. Nei, selvsagt er det ok å spørre om. Anonymous poster hash: 7c744...7cb
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg er lege og jeg hadde fått sjokk om en voksen person ba om stikkpiller Anonymous poster hash: 80913...521 Og jeg er konge... hvorfor foretrekker du dem da? Bare si grunnen til legen så hever hn nok ikke et øyebryn engang
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg er lege og jeg hadde fått sjokk om en voksen person ba om stikkpiller Anonymous poster hash: 80913...521 Ha, ha, ja, særlig Anonymous poster hash: 36be2...cc4
Fruen i huset Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Stikkpiller virker jo ofte raskere da, så hvorfor ikke? Det er bare en myte.. Sa i alle fall en lege til meg.. Menmen, vi er forskjellige
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #13 Skrevet 9. oktober 2013 Stikkpiller virker jo ofte raskere da, så hvorfor ikke? Det er bare en myte.. Sa i alle fall en lege til meg.. Menmen, vi er forskjellige Begge to har rett. Virketiden er forskjellig alt etter hvilken medisin det gjelder. Feks. vil en paracett stikkpille ofte trenge litt lengre tid en en paracet tablett. Mens en voltaren stikkpille vil virke forter en en voltaren tablett. Voltaren tabletter har et belegg for å beskytte magen og trenger derfor 1-2 timer før en får full virkning. Dette belegget slipper du på stikkpillene og de vil virke etter ca 30 min. Vi med kroniske smerter tar som regel smertestillende til faste tider og da betyr ikke virketiden så mye. Jeg har ikke noe god forklaring på hvorfor jeg foretrekke stikkpiller, men det er bare blitt sånt. Jeg kunne tenkt å hatt tilgang til begge deler og har derfor bestemt meg for å høre med legen om det er ok. Anonymous poster hash: 61fb3...628
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #14 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg er lege og jeg hadde fått sjokk om en voksen person ba om stikkpiller Anonymous poster hash: 80913...521 Utrolig hvordan dere "legene" dukker opp med slike svada svar i slike tråder som dette, men glimrer med deres fravær der noen faktisk TRENGER svar fra en lege :-P kanskje like greit, tvilsomt at det er aktive leger her inne. Hilsen Erna Solberg Anonymous poster hash: c8872...182
MIMEGAstudien Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) . Endret 10. oktober 2013 av Moderator-IS Datainnsamling i jobb- eller studiesammenheng
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) . Endret 10. oktober 2013 av Moderator-IS scar på slettet innlegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå