Gå til innhold

brun utflod, trenger noen betryggende ord...

Anbefalte innlegg

Jeg er 4+6 i dag men i går oppdaget jeg litt brunlig utflod. Det er ikke mye, men også i dag kommer det litt på papiret. Jeg håper jo selvsagt at det ikke er noen ting, men bekymerer meg veldig for MA. Jeg har legetime neste uke, men kan han egentlig finne ut noe? Vil det f.eks gi svar dersom han måler HCG-nivået? Det er vel ingen vits å bestille UL så tidlig? Har noen av dere opplevd det samme, og hvordan gikk det?

Fortsetter under...

Jeg har hatt det to ganger og dessverre har det vært begynnelsen på SA begge gangene. Men det er jo mange som har uskyldige blødninger også! Det er nok for tidlig å se noe på ul, men legen kan måle HCG med to dagers mellomrom for å sjekke om det stiger som normalt. Ved en evt SA vil ikke stigningen være like sterk. Lykke til, håper det går bra og at den lille spiren klorer seg fast!

Annonse

Jeg har hatt det to ganger og dessverre har det vært begynnelsen på SA begge gangene. Men det er jo mange som har uskyldige blødninger også! Det er nok for tidlig å se noe på ul, men legen kan måle HCG med to dagers mellomrom for å sjekke om det stiger som normalt. Ved en evt SA vil ikke stigningen være like sterk. Lykke til, håper det går bra og at den lille spiren klorer seg fast!

Takk for svar! Hadde du SA uten å at det kom friskt blod? Og hadde du smerter?

Er det ikke bra at det er brunt da? Jeg er ikke helsepersonell eller noe, men jeg leste at 1 av 4 gravide blør uten at det er farlig og brunt/mørkt er bedre enn friskt. Krysser fingrene for deg og håper og tror at det går bra:)

Sniker litt fra 2. tri.

Brunt er gammelt blod, det kan være festeblødning som har brukt litt tid på å komme ut, eller et blodkar som har sprukket ved sex eller andre grunner uten at det er farlig.

Ikke mye du kan se eller gjøre i uke 4-5, dessverre.

Jeg er uke 25 i morgen, og blør en del for tiden, masse komplikasjoner... så lenge det er brunt så er jeg ikke bekymret. Så lenge det er rosa er jeg ikke bekymret. I det det er rødt, friskt blod, tar jeg en telefon til legen.

Om det ikke kommer mer enn bitte litt brun utflod, og det ikke tar seg opp, tror jeg nok du kan slappe helt av.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 5eb3b...2cb

Eg og hadde brun utflod, i veke 6-7. Ringte først legekontoret som sa eg skulle holda meg heima fra jobb den dagen og ta kontakt igjen dersom det ikkje gav seg. Var på tidlig ul dagen etter (bestilte hos privat klinikk) og der fekk me sjå ei spira på 1.01 cm og hjerta slo. Er i veke 12 no, og har ikkje opplevd detta igjen. Du kan nok slappa godt av :)

Anonymous poster hash: 7cd68...b63

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...