Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Nå har vi for andre gang opplevd en helg hvor moderering har fått temperaturen her inne til å bli høy. Min oppfatning er at det å leie inn noen til å moderere, ikke er noe særlig vellykket. De skjønner ikke hva som bør slettes, hva som bør stå, de sletter uten å forklare og de svarer ofte svært ufint når det kommer kritikk eller spørsmål. Sannsynligvis er forventningene fra brukerne høyere når det er noen utenfra, noen som får betalt for det, som står for modereringen.

Jeg mener at dere ville gjort rett i å si opp avtalen med IS. De skriver et forferdelig norsk, de lar seg forulempe og er frekke tilbake. Forrige ras av utmeldinger hadde jo med dem å gjøre og jeg frykter nye ras.

For min egen del er jeg superfornøyd med at brukermoderatorene er tilbake. Litt kritikk vil det alltid bli og man kan ikke forvente perfekt av folk som gjør dette frivillig, men jeg synes de så langt gjør jobben veldig bra. Det er vel også sånn at tabbekvoten er litt større for frivillige enn for profesjonelle som oppfører seg svært uproft...

Fortsetter under...

Litt kritikk?

Her inne er det en håndfull damer som har gjort det til sitt kall å drive heksejakt på bm'ene. Merkelig nok noen av de samme som sist........

Anonymous poster hash: bd620...641

99,9% av kritikken går på Moderator-IS

Anonymous poster hash: 46753...4e8

Hei.

Beklager, men denne har gått meg hus forbi. Har vært litt travle dager i det siste. ;)

Supert at du er fornøyd med brukermoderatorene.

Når det kommer til ModeratorIS håper vi det også bli enklere for dem å moderere etter de nye reglene kom i går. Jeg må ta på min kappe at det har vært litt vanskelig for IS å moderere når reglene ikke har vært tydelige nok.

Og vi er avhengige av både BM'er og IS da de utfyller hverandre og kan fylle ut alle timene i døgnet. Er viktig at vi har moderatorer i forumet hele tiden.

Men har du spørsmål eller klager om konkrete ting, send meg gjerne en pm. Så skal jeg prøve å forklare så godt som mulig.

Takk for konstruktiv tilbakemelding, forresten. Er helt ryddig det!

Elin :)

Takk for tilbakemelding! Går det an å ønske seg at IS også merker i tråden når det er moderert på lik linje som brukermoderatorene? Og gjerne med en henvisning til hvilken regel som er brutt? Jeg skal vise til konkret tråd neste gang jeg reagerer på tonen fra moderator, for det forventer jeg faktisk at blir fulgt opp av arbeidsgiver/oppdragsgiver.,

Annonse

Takk for tilbakemelding! Går det an å ønske seg at IS også merker i tråden når det er moderert på lik linje som brukermoderatorene? Og gjerne med en henvisning til hvilken regel som er brutt? Jeg skal vise til konkret tråd neste gang jeg reagerer på tonen fra moderator, for det forventer jeg faktisk at blir fulgt opp av arbeidsgiver/oppdragsgiver.,

Dette er jeg enig med. Jeg mener at IS på lik linje med brukermoderatorene bør skrive _hvorfor_ de modererer/sletter innlegg og tråder, altså hva som er bakgrunnen for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...