Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er helt uforståelig å lese når folk skal skrive på dialekt. Kan det ikke innføres en regel mot dialekt slik at det er mulig for ALLE å lese innleggene som skrives her på BIM/DIB?

Anonymous poster hash: 09732...cd5

oida til og med en tråd som er ment positivt får folk til å klage :o

hvor skal dette ende?

Anonymous poster hash: 5ef31...209

Det er helt uforståelig å lese når folk skal skrive på dialekt. Kan det ikke innføres en regel mot dialekt slik at det er mulig for ALLE å lese innleggene som skrives her på BIM/DIB?

oida til og med en tråd som er ment positivt får folk til å klage :o

hvor skal dette ende?

Anonymous poster hash: 5ef31...209

Med at folk må lære seg å skrive forståelig?

Og et forbud mot dysleksi! JA!

Dette blir rock on!

Anonymous poster hash: e2442...49c

Og et forbud mot dysleksi! JA!

Dette blir rock on!

Anonymous poster hash: e2442...49c

Folk som er dyslesbiske kan ikke noe for det. Folk som absolutt skal skrive på særmål kan derimot noe for det.

Annonse

Innlegg som skrives på dialekt leser jeg ikke. De virker useriøse og noen er jo nesten uforståelige.

Å lese innlegg på f.eks Stavangerdialekt kan jo føre til brekninger! Stavanger er en flott by, altså, men....

Anonymous poster hash: 7a8d7...28c

Det var en tråd! Du kunne jo hoppet elegant over den? Jeg synes vi skal forby alle å spørre her om de er gravide også, for det synes jeg det er slitsomt mange tråder om til tider. "Jeg har litt vondt i leggen i dag, kan jeg være gravid?"

Jeg er forøvrig enig i at det kan være slitsomt å lese dialekt, til og med min egen, men da lar jeg det bare være.

Heisann.

Vi har nå oppdatert reglene våre, og her er det et poeng. Det må være enkelt å lese poster, også for at moderator skal forstå alt som står her.

Nå tenker jeg ikke på en gitt tråd, men generelt. Det er for eksempel ikke lov å skrive på andre språk enn norsk, svensk, dansk eller engelsk. 

Se nye regler her:

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php?app=core&module=help#column-content

Heisann.

Vi har nå oppdatert reglene våre, og her er det et poeng. Det må være enkelt å lese poster, også for at moderator skal forstå alt som står her.

Nå tenker jeg ikke på en gitt tråd, men generelt. Det er for eksempel ikke lov å skrive på andre språk enn norsk, svensk, dansk eller engelsk.

Se nye regler her:

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php?app=core&module=help#column-content

Kjempefint at dere gjør noe med reglene. Ett bra initiativ;)

Men er dette all respons vi får etter fredagens abligøyer fra moderator? At du endrer reglene for å beskytte moderator is, og for å gi moderator is rett etter runden på fredag blant annet? Også gir du kun respons på denne tråden? Når vi har etterlyst deg ang is siden fredag? Eller vil det komme mer?

Fint reglene ikke er like vage lenger, men dette blir jo bare mer og mer vagt fra deres side!

Det kan jo være Elin tatt opp ting med mod-is på kammerset. Hva er vitsen å ta all skittentøyvask offentlig? Det vi trenger å vite er jo at alle heretter modererer etter samme sett regler. Var jo sikkert derfor dem ble gjort tydeligere.

Anonymous poster hash: e41de...da5

Annonse

Noe av det morsomste som har skjedd her inne har vært når rene tulletråder har blitt opprettet bare for å skape litt liv. Det er synd at tulletråder nå er forbudt. Reagerer også på at innlegg som sporer av fra debatten kan slettes uten grunn. Det er ofte avsporinger faktisk bidrar med noe positivt og får fart på tråden igjen. For øvrig ser keg at jeg kommer til å ende opp med øyeblikkelig utestengelse, siden jeg sansynligvis aldri kommer til å klare å holde munn når en viss firma-konto her inne modererer på høyst urettferdig vis.

Jeg må legge til at det kommer an på hvordan tulletråden er. Det er spam som kjappest kommer til å slettes.

Avsporinger kan også være greit, om det er en grunn til det. Men om tråden handler om amming og ender opp i spørsmål om moderering, da er det ok å gi beskjed om at poster slettes. Det ødelegger veldig for HI.

Når det kommer til moderering er det selvfølgelig lov til å komme med tilbakemeldinger og å være uenig. Men det er ment som en oppfordring til å tenkte litt før man skriver. Eller hvordan man skriver.  ;)

Ok. Vi får håpe "firmaet hvis navn vi ikke nevner" ;) klarer å vise skjønn i fremtiden, og ikke sletter all uskyldig morro. For det sier jeg bare, enn så oppbrukt avsporinger som "honkle, sebratruse og sametruse" er, vil det ikke falle i god jord hvis det og lignende tull modereres bort. :P

Endret av Musemorbr /

Jeg kan for såvidt se poenget med at enkelte har problemer med å forstå dialekter, men å faktisk stenge en tråd som for første gang på veldig lenge engasjerte og skapte humor og positive reaksjoner hos de som deltok synes jeg bare er tåpelig. Den tråden utviklet seg til å bli noe forfriskende og ikke minst LÆRERIKT ift hva man har som pensum i norsk på skolen. Mange prøvde seg på å gjette hvor dialektene kom fra, og i alle fall jeg fikk definitivt noe mer enn humor ut av det. Litt lærdom om dialekter og geografi kan da virkelig ikke skade. Og spesielt ikke siden det for en gangs skyld var en tråd hvor tonen jevnt over var god.

Det har da alltid vært slik at ikke alle tråder er interessant for alle brukere av et forum, eller?

Jeg kan, som sagt, forstå at det blir dumt dersom alle tråder plutselig skulle bli skrevet på dialekt, men dette var en tråd der det var hele poenget. At en eller to ikke fikk noe ut av den fordi de ikke er så gode til, eller ikke kan noe med, dialekter synes jeg faktisk må være greit innimellom. Men det er nå MIN mening.

Endret av Soon to be mum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...