Gå til innhold

Kroatia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tamaris i Tucepi (Makarska). Lite sted, men kort til Makarska by som har alt man trenger. Også muligheter å dra med båt (det går maaange båter, som er en opplevelse i seg selv) til Brac og Hvar (husker ikke hvordan det skrives) 

Anbefales på det varmeste. Jeg reiser ikke til samme plassen når jeg velger ferie, men på Tamaris har jeg vært fire ganger. Ligger også et hotell noen meter lenger borte, Alga, som er mer barnevennlig - bodde der første gangen jeg var i Kroatia. 

Anonymous poster hash: 2df83...295
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144086862-kroatia/#findComment-145748147
Del på andre sider

Vi har vært i Kroatia 6 ganger og reiser ikke på charter. Umag og Omis er små koselige plasser som er turistvennlige. Kroatia er ikke akkurat utskjemt med sandstrender, så det kan være lurt å lese seg opp om det finnes sandstrang i nærheten om dere ikke vil bade på klipper, i store rullesteiner, på fjell eller langs betongkanter.

Vi har vært i Umag 6 ganger og det er en kjempekoselig plass.

Det er mange hoteller i og utfor byen, både dyre fancy hoteller for de som liker det, og hoteller for den vanlige familien. Det er et barnevennlig sted. Her finnes strand, lagune, flere restauranter, barneparker, shoppingmuligheter og man kan reise med sånne småtog til sentrum.

Omis er en plass vi har vært 2 ganger og vil tilbake til. Her er også flott strand, fint, men ikke altfor stort sentrum. Shoppingmuligheter også her, barnepark og dagsturer opp i fjeller osv.

Kroatia er et flott land og er verdt en tur :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144086862-kroatia/#findComment-145748196
Del på andre sider

Jeg bodde på Hotell Alga i tucepi, da jeg var i Kroatia i sommer!  Det var 40-45 grader i 2 uker  i mnd skiftet juli/august. Jeg bodde på Alga Hotell. Veldig fint og barnevennlig hotell. Men rommene var små, og bassengene hadde saltvann, foruten om bassenget som var inne.Men det var veldig rent og fint der. Kjekke folk som jobbet der!

Kroatia er et fantastisk flott land, og jeg elsket å være der. Skal tilbake mange ganger!

Spiste middag på Tamaris Hotell, som ligger 10 minutters gange fra Alga( altså til venstre fra Alga - Tamaris). Fint lite hotell, og rommene der var mye finere enn på Alga!

Alle snakker så fint om Dubovnik, så neste gang skal jeg ta med en tur dit!

Eller så kan du gå fra Tamaris og Alga, mot høyre, på strandpromenaden. Da kommer du til Marinaen. Der er det kjempe fint, og mange restauranter, og masse folk. Men ikke spis på Marina Restaurant. Da jeg var der så hadde jeg bord sånn vi såg kjøkkenet. Dette liker jeg vanligvis, men ikke denne gangen. En dama som bakte et eller annet, sto å røykte mens hun bakte ut deigen. Grillkrokken, mistet ene stekespaden sin i gulvet 2 ganger, tok den opp igjen og brukte den videre... Æsj! Jeg kikket på ham, og han brydde seg ikke.

Kan legge til at jeg bestilte pizza, så den var vel godt innrøyk......fysj! Fin reustaurant, men kommer aldri til å spise der igjen!

God tur når du skal reise dit! Gled deg i hel :)

Anonymous poster hash: 1cf98...747
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144086862-kroatia/#findComment-145748332
Del på andre sider

Tamaris i Tucepi (Makarska). Lite sted, men kort til Makarska by som har alt man trenger. Også muligheter å dra med båt (det går maaange båter, som er en opplevelse i seg selv) til Brac og Hvar (husker ikke hvordan det skrives)

Anbefales på det varmeste. Jeg reiser ikke til samme plassen når jeg velger ferie, men på Tamaris har jeg vært fire ganger. Ligger også et hotell noen meter lenger borte, Alga, som er mer barnevennlig - bodde der første gangen jeg var i Kroatia.

Takk for alle svar! Hvordan er strendene i Tamaris, er de barnevennlige og er de sand?

Har vært i Kroatia før i Dubronovik og likte oss veldig godt. Tenkte oss litt lengre nord denne gang.

Hi

Anonymous poster hash: e8fb2...e54

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144086862-kroatia/#findComment-145748454
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar! Hvordan er strendene i Tamaris, er de barnevennlige og er de sand?

Har vært i Kroatia før i Dubronovik og likte oss veldig godt. Tenkte oss litt lengre nord denne gang.

Hi

Anonymous poster hash: e8fb2...e54

Fra hotellet Tamaris til stranden er det drøye fem meter :P Rett over promonaden, så er det rett på stranden. Hotellene i Tucepi ligger på rekke, sånn at alle har veldig kort vei til stranden. Ligger også butikker og restauranter langs promonaden, og båthavner etc. 

Stranden er av små rullestein. Jeg vet at folk helst vil ha sandstrand, og det tenkte jeg først også, men etter å ha vært i Kroatia setter jeg veldig pris på strendene der. Ikke får vi halve stranden inn i leilighetene fra unger, klær og bagger, og de er behagelige å ligge på - ellers er det mange solsenger der man kan leie, og det har aldri vært fult når vi har vært der. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144086862-kroatia/#findComment-145750376
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg ville tatt turen litt lenger sør. Til en liten by som heter Cavtat. Utrolig fint der. Vi har vært der 2 ganger. Vi har ordnet turen selv, leid hus der nede.

Ellers vil jeg også anbefale Montenegro (nabolandet til Kroatia - sørover), som er på full fart inn på turistmarkedet. Her har du Budva som den mest kjente turistbyen. Sveti Stefan, Kotor og Herceg Novi kan også anbefales.

Jeg har vært i begge land flere ganger, og har likt meg veldig godt i disse landene. Utrolig fint kyslandskap og helt krystallklart vann. Veldig barnevennlig, spesielt i Montenegro.

Anonymous poster hash: 18504...fb3
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144086862-kroatia/#findComment-145773047
Del på andre sider

Stranda rett nedom Tamaris og Alga Hotell er rullestein sand, og ikke sand strand. Men det går helt fint. Jeg brukte ecco sandaler når jeg skulle bade, men de fleste brukte badesko som man får kjøper overalt der nede.

Gled dere masse til å reise dit! Jeg skal som sagt tilbake mange ganger til :)

Anonymous poster hash: 1cf98...747
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144086862-kroatia/#findComment-145773051
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...