Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #26 Skrevet 8. oktober 2013 det var helt UMULIG å forstå situasjonen ut ifra det du skrev i hovedinnlegget.. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor du plutselig nekter han/henne å gå litt før for å rekke barnehagen?? Jeg er selv sjef, og legger til rette for småbarnsforeldrene så langt jeg overhodet kan.. i min erfaring er småbarnsforeldre en veldig god arbeidskraft: de er gode på prioritering, de er fleksible og de har ofte kjent på kroppen litt hva 'hardt arbeid' betyr.. Jeg erfarer også at hvis jeg strekker meg litt ekstra og legger til rette for at de skal kunne levere og hente barn, være hjemme med syke barn, gå på påskefrokost, juleavslutning osv, så strekker de seg ekstra og gir tilbake til meg og bedriften i form av god arbeidsinnsats osv.. Så hvorfor nekter du plutselig denne ansatte å gå litt tidligere? Anonymous poster hash: 8a655...6c3 Skulle ønske du var sjefen min, eller at sjefen min tenkte som deg! Anonymous poster hash: b6740...7a8 Og jeg er glad for at jeg har en sånn sjef, som ser verdien av gode ansatte!! Anonymous poster hash: 5bf38...538
Virginia. Skrevet 9. oktober 2013 #27 Skrevet 9. oktober 2013 Jobber på butikk. Vanligvis når hun har gått er vi 2-3 personer. Kommer ann på dagene.. Går som regel greit. Har 2 kasser.. Hun fikk også en kveldsvakt annen hver uke. Kun jobbet dagtid. Kan hun gp videre med dette også? Anonymous poster hash: 34f39...788 Det slår meg at du virker ganske lite løsningsorientert og lite interessert i å sette deg inn i regelverket her.... At andre har bedt om det samme er ikke et argument her. Du må be hver ansatt søke separat, og behandle søknaden deres individuelt. Sterke velferdsgrunner er omsorg for små barn og logistikk, og status som aleneforsørger vil kunne gi henne et sterkere behov for redusert arbeidstid enn de andre ansatte. Har du behov for at hun er der de dagene det er møte, som du nevner, så hør om det kan være mulig for henne å jobbe redusert alle dager bortsett fra disse- og nedtegn dette i skriftlig avtale? Hvorvidt du kan pålegge henne kveldsvakt, når hun tidligere kun har hatt dagvakter, kommer helt an på hva det står om arbeidstid i kontrakten hennes. Står det der at arbeidstiden hennes er på dagtid, så må du mest sannsynlig ha hennes samtykke til å endre på dette. Står det i kontrakten at arbeidstiden kan komme til å endre seg i løpet av arbeidsforholdet, kan du derimot greit pålegge henne kveldsvakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå