Pessimas Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Noen her med barn på 3-4 år som er mandeloperert? Hvordan var dagene etter? Matinntak, nattsvette, smerter? Hvilke smertestillende fikk de?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Min treåring ble operert tidligere i år. Jeg var veldig nervøs på forhånd, men det gikk veldig fint. Han var litt skeptisk til masken han skulle få over ansiktet, og det var litt ekkelt akkurat når narkosen begynte å virke, men de var veldig flinke der, og beroliget både ham og oss. Da han våknet var han litt småsusete og virket litt full, men gråt ikke på sykehuset i det hele tatt. Vi fikk beskjed om å gi smertestillende hver 6. time uten unntak, fikk to typer smertestillende vi skulle gi. De var sterke, og han var godt smertelindret med unntak av de to første nettene. Da gråt han en del. På dagtid var han i storform, ikke slapp, veldig aktiv og synes det var kjedelig å ikke gå i barnehagen. Han ble fort litt lei is og yoghurt, så den dagen han kunne få et knekkebrød igjen, var han i himmelen. Alt gikk altså veldig fint, og vi har merket en enorm forskjell etterpå. Han var veldig, veldig mye syk, men har ikke vært syk nå på 4 mnd. Han hører bedre, snakker renere, har mye større matlyst, snorker ikke, puster bedre og har det alt i alt mye bedre. Anonymous poster hash: 92f40...db8
Pessimas Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2013 Takk for utfyllende svar. Svetta han mye på natta dagene etter? Hvor lenge kan de gå uten noe særlig å spise, før det er bekymringsverdig?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Så godt å høre at det gikk så fint! Vi har to små som antagelig bør ta mandlene, men jeg klarer ikke å se de for meg i narkose - altså å ta den lille risikoen - det kan gå så galt. Jeg tok de selv og det har vært fantastisk hvor mye bedre jeg ble. Anonymous poster hash: 7bc4a...c72
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Får de sterke smertestillende som stikkpiller? Kan ikke se for meg hvordan han min skal klare å svelge noe, han som bruker stikkpiller til vanlig. Anonymous poster hash: 83709...b8d
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Min var 2 år og 5 mnd når han fjernet mandlene og polypper. Hadde veldig vondt i ca 10 dager etterpå. Fikk smertestillende i form av stikkkpiller, voltaren hver 12 time og paracett 250 mg hver 6 time. Var litt styr å stå opp om natta for å gi smertestillende, men det var helt nødvendig. Merket godt når virkningen begynte p gå ut. Mat var ikke noe problem. Drakk mye isvann som virket lindrende, og mye is. Moste middagsmat med stavmikseren, og han spiste det samme som oss, bare at maten ikke skulle være varm. Pannekaker og loff med smøreost gikk det mye av. Han var veldig på og av i formene. Dessverre ble han forkjølet etter operasjonen, og hostet og hakket endel, som ikke var bra for halsen. På sykehuset gikk det ikke så veldig bra. Selve operasjonen var ok, men timene etterpå var ille. Gråt veldig, og hadde store problemer med å roe seg på kvelden da vi skulle overnatte på et rom med 8 andre mennesker, deriblant 4 barn under 5 som naturlig nok ikke klarte å ta hensyn. Var helt forferdelig! Nå, 6 mnd etter operasjonen har vi fått et nytt liv. Lite sykdom, og en mye gladere gutt! Anonymous poster hash: 40ea4...8b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå