Gå til innhold

Mulig dumt spørsmål men...Ringer man for å gi beskjed når skolebarnet er sykt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til skolen altså?

GGutten går i førsteklasse og må nok være hjemme i morgen, er det vanlig  å ringe skolen da?

I mine dager sendte mamma med meg melding om hvorfor jeg hadde vært borte den dagen jeg var tilbake på skolen. Dette var på åtti tallet så reglene er kanskje annerledes i disse dager:)

Anonymous poster hash: 0e506...272
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sender vi sms til klassetelefonen ved slike tilfeller. De vil gjerne ha beskjed.

Skrevet

Vi har fått beskjed om å sende melding til kontaktlæreren. Hvis ikke det blir gjort, ringer de på ettermiddagen for å høre hvorfor de ikke har vært på skolen.

Anonymous poster hash: 59695...0ca
Skrevet

Det er forskjellig fra skole til skole. Her har vi en ordning om at vi ringer å gir beskjed hvis barnet er sykt.

Anonymous poster hash: 9afd0...728

Skrevet

Ok, takk:) Da sender jeg en mail!

Anonymous poster hash: 0e506...272
Skrevet

V sender med melding i meldigsboka. Men dersom barnet er hjemme mer enn tre dager pleier jeg å sende mail til læreren. Hva de andre gjør er jeg usikker på.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vi sender melding via mobilskole når barnet ikke kommer på skolen.

Skrevet

Vi skriver i meldeboka i etterkant om hvorfor barnet ikke har vært på skolen. Nå har ikke mine 2 skolebarn vært borte mer enn 1 dag på grunn av sykdom, så er litt usikker på hvordan reglene er ved lengre fravær.... Hvis ungen skal til lege, øyelege, andre ting som krever fravær, så skriver vi i meldeboka dagen før, om at barnet blir borte.

Anonymous poster hash: 504c7...756
Skrevet

Jeg sender mail til læreren. Vet egentlig ikke hva de andre foreldrene gjør.

Anonymous poster hash: e121d...f75
Skrevet

Vi skal gi beskjed før skolen starter. Om barnet ikke dukker opp og foreldrene ikke har meldt ifra, tar skolen kontakt med foreldrene for å høre om barnet er hjemme eller om det kan være andre grunner til at barnet ikke har kommet til skolen.

Vi har nr. til lærerne så jeg sender bare en sms og gir beskjed om morgenen.

Skrevet

Det varierer nok fra skole til skole. Her skal vi ikke gi beskjed før dag 4 om fraværet er langvarig, ellers så skal vi bare skrive det i meldingsboka når de er friske igjen. Men SFO skal ha beskjed på morgenen hvis barnet går på det.

Anonymous poster hash: 08d28...a0b
Skrevet

Her ringer de hvis ikke barnet kommer eller vi ikke har gitt beskjed!

Gjest Morn du
Skrevet

Her er det slik at vi skal ringe første fraværsdag i 1 trinn. Men jeg sier ifra enda jeg hvis de er syke. Synes det er greit at de veit hvorfor de ikke kommer.

Skrevet

Her skal de ha beskjed om sykdom til og med 3. klasse. 

Skrevet

Her er det en egen fraværstelefon man skal ringe tidlig om morgenen før skolestart. Dersom det er noen som ikke dukker opp til første time og ikke har gitt beskjed, ringer skolen foreldrene. Betryggende ettersom flere nå har begynt å gå til skolen selv.

Anonymous poster hash: af227...ef1

Skrevet

Her brukes meldingsboka slik som i "gamledager". Er barnet sykt utover 3 dager må vi ringe.

Anonymous poster hash: 32eb3...6b1
Skrevet

Vi bruier meldingsboka i etterkant av sykdom.

Anonymous poster hash: ef71e...aca

Skrevet

Her er det smsskole, sender melding for alle beskjeder:-) synes det er kjekt:-)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg sender SMS til skolen (De bruker Transponder). Det fungerer utmerket!

Skrevet

Vi ringer alltid første dag.

Skrevet

Dette har vært oppe til diskusjon hos oss, og det landet på at vi ringer fra første dag. Dette fordi flere barn har begynt å gå til skolen selv, og det er jo greit for  lærerne å vite hvorfor barnet ikke kommer. Noe kan jo ha skjedd på skoleveien. 

Anonymous poster hash: 556a5...fe6
Skrevet

På vår skole vil de ha melding i meldeboka første dag tilbake på skolen. Jeg synes det er et litt utrygt system, liker ikke tenke på at det kan skje noe på skoleveien uten at noen finner det ut før hentetid.

Anonymous poster hash: c43c0...fcf

Skrevet

Her er det en egen fraværstelefon man skal ringe tidlig om morgenen før skolestart. Dersom det er noen som ikke dukker opp til første time og ikke har gitt beskjed, ringer skolen foreldrene. Betryggende ettersom flere nå har begynt å gå til skolen selv.

Anonymous poster hash: af227...ef1

Samme på skolen mine barn går, Oslo!

Anonymous poster hash: b563d...4bc

Skrevet

Gir beskjed til lærer før skolen begynner. Er en trygghet at skolen ringer vis barnet ikke dukker opp. Tilfelle det kan ha skjedd noe på skoleveien f eks

Anonymous poster hash: eac3e...a36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...