Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 jeg er alene med et barn å lurer på hvordan jeg kan sikre barnet mitt om jeg faller fra? har familie men ingen jeg vil kalle direkte kompetent til å ta over ansvaret om dette skulle bli aktuelt. derimot har jeg en god venninne som er vel kvalifisert til å bli min datters verge om jeg som barnet mitt trives godt sammen med. Jeg har spurt henne å hun er positiv til dette, men hvordan går vi frem for å få dette rettsgyldig? min familie vil nok motsette seg dette så må ha det juridiske i orden for at jeg skal føle meg trygg på at min vilje blir fulgt. Nå regner jeg jo med å slippe at dette skjer, men er greit å være føre var.... Anonymous poster hash: 83bdc...882
HvittHus Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Du må skrive et barnetestamente. Juridisk får du ikke gjort mer enn det, for i tilfelle din død vil barnevernet gå inn i saken og vurdere hvem som er best egnet som omsorgsgiver. Edit: Glemte å tilføye at det er retten som avgjør saken, men at det vil bli tatt hensyn til uttalelser fra BV og viljeserklæringen. Endret 7. oktober 2013 av HvittHus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå