Gå til innhold

kanskje æ sku bynn å skriv dialekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har faktisk to skriftspråk, og begge er offisielle. Ingen er muntlig, som vil si at de aller fleste prater dialekt, bortsett ifra de som prater "bokmål-tilnærmet".

Jo jo, men de færreste skjønner samisk. Jeg har laget en tråd på Ris & Ros hvor jeg ber om at de innfører en regel mot at folk skriver på dialekt. Så håper jeg det blir gjort og at denne tråden slettes.

Anonymous poster hash: eaf2f...b0d

Kjiping du då...

Anonymous poster hash: 9cafa...fc4

Hva er kjipt med at folk må skrive så alle kan lese det de skriver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har stengt denne tråden nå, da vi har oppdatert reglene våre. Der skriver vi at innlegg ikke skal skrives på dialekt, da det kan være vanskelig for moderator å forstå.

Men jeg har, selv om dere kanskje ikke tror det, også litt humor. Så da sletter jeg ikke tråden, men lar den stå. 

Det er vanskelig å håndheve reglene med tilbakevirkende kraft, og denne var jo mest artig.

Håper dere har forståelse for det! 

:)

Skrevet

TRÅDEN ER ÅPEN IGJEN!

:D

Anonymous poster hash: 47610...7f2
Skrevet

Da håper jeg dere slutter med all kranglingen deres, og at dere heller koser dere med tråden her.

Slutt å bit av Elin hodet, alle kan gjøre feil :)

Anonymous poster hash: cbb9d...121
Skrevet

Hurra, sko bare mangla! Så lenge tråen faktisk fortelle ka den inneholde ser eg ikkje problemet, dei som ikkje forstår dialekt kan jo faktisk velga å ikkje lesa her? Eller e det synd i dokke då, si dokke sikkert går glipp av någe løye? Jaja, kan ikkje få i både påse å sekk.

Anonymous poster hash: 4cd6e...c97
Skrevet

Men hælsikke heller det va da virkelig på tide! ;) 

Skrevet

Kanskje æ ska bynn å skrv dialekt innpå hær så slipp æ kanskje å bli retta på heile tia for fy det er drygast i heile verden.

Skric æ dialekt så veit æ at æ værtfall itj bli rætta på pga æ skriv så myttji feil på bokmål :-P

Anonymous poster hash: 3214a...b24

Hmm. Kan ikke være sør-trønder du? Tipper du er fra nord-Trøndelag jeg. I såfall må du være fra utkantstrøk :P

Anonymous poster hash: 7f28d...b88

Skrevet

Så trist. :(

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jøsses, nå står itte væla til påska :-p Neia, men jaggu grett vi får fårtsætta, førr dæ ær moroheta sjøl å vie litt ti til dialekta si av å te.

Skrevet

Ja viss dialektå e fine så, eg gremmes jo kvær gong eg må åbna kjeften omtrent, for til å me eg hørre jo kor grusomt eg snakke:p Då e dekje så gøy ligavel..

Skrevet

eg gledar meg te joli ringer onn å siste familiemedlemmet let att dynni og jolestæmninga mæ mat, gåvur og fokk æ på plass :-)

Anonymous poster hash: 80d27...ea1

Skrevet

Kanskje æ ska bynn å skrv dialekt innpå hær så slipp æ kanskje å bli retta på heile tia for fy det er drygast i heile verden.

Skric æ dialekt så veit æ at æ værtfall itj bli rætta på pga æ skriv så myttji feil på bokmål :-P

Hmm. Kan ikke være sør-trønder du? Tipper du er fra nord-Trøndelag jeg. I såfall må du være fra utkantstrøk :P

Anonymous poster hash: 7f28d...b88

haha nei e æ e fra sør trøndelag ja :P

Bor uti Hemne :P

Skrevet

eg gledar meg te joli ringer onn å siste familiemedlemmet let att dynni og jolestæmninga mæ mat, gåvur og fokk æ på plass :-)

ringer inn*

Gjest meg&mini
Skrevet

Ha ha, det hær va skikkele arti å låsså. :lol: Men e e reidd for at e itj kain skriv dialekt, for e tru itj det e nån ainner som sle me når det gjeld tungvint dialekt. Hi sikkert dein særast dialekta tå aill. E bli helt klar i øgan tå å låsså dialekta te då ainneran, å da tykkje di sikkert at dialekta mi e helt umule. :(

Anonymous poster hash: a1b36...89f

Jeg forstod:)

Skrevet

Hællæææ!

Slenger mæ me i nyåpna trå igjen.

Nåde døm som påstår at vi her nerannte Østfåll enta har no dialekt asså.

Årkærn´ne preke om juuuula ennå vel?

Anonymous poster hash: 7bc38...6a4
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Æ itte lenge att nå, må bærre kåmma øss jennom oktober fyst, er den månen såm går tregest førre jula

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ja viss dialektå e fine så, eg gremmes jo kvær gong eg må åbna kjeften omtrent, for til å me eg hørre jo kor grusomt eg snakke:p Då e dekje så gøy ligavel..

Syns da dialekta di virke pen som'n æ je, ihalfall sånn je læs'n

Skrevet

Åh... Nå gremmes jeg over hvor dårlig jeg er til å gjette disse dialektene. Det er jo en Rogalandsdialekt? Og jeg tipper på Haugesund (for det var sånn jeg hørte det inni hodet mitt når jeg leste -flire-)? Men vanskeligere å skille skriftlig enn når man hører det muntlig.

Skrevet

Hællæææ!

Slenger mæ me i nyåpna trå igjen.

Nåde døm som påstår at vi her nerannte Østfåll enta har no dialekt asså.

Årkærn´ne preke om juuuula ennå vel?

Anonymous poster hash: 7bc38...6a4

Hehehe... Fikk 'Raymond' i hodet med en gang! Heldigvis liker jeg østfoldinger generelt bedre enn han. ;)

Skrevet

Æ itte lenge att nå, må bærre kåmma øss jennom oktober fyst, er den månen såm går tregest førre jula

Syns oktober månen er fin mnd æ :D

da kjæm julebrusen og julemarsipan ut vettø :P

guuuuud som æ glær mæ te jula no :D

Bli som ein lit'n unge på julaften æ :P

Skrevet

Herre va god underholdning t en syk sjel :) godt å sjå at herre trå'n vart åpna igjen, vi må ha litt humor i kværda'n :)

Skrevet

guuuuud som æ glær mæ te jula no :D

detta æ etter mi meining dæn finaste oktobertia på årevis. mykje sol og varme. :-) mæn nå kjæm jau november au då sø fær ein vel mærke kulda trængje seg inn i krøppen då. :-) tænkjer årets vinter bli mæ mykje sno og soli vi skinne gøtt :-) det bli gøtt mæ jol :-)

Skrevet

Herre va god underholdning t en syk sjel :) godt å sjå at herre trå'n vart åpna igjen, vi må ha litt humor i kværda'n :)

Jau tænk korr trist hverdan hadd blitt uten nånn sans for humor da :o

Da tru æ at æ ha gått på væggen :P

Skrevet

åsså må egfå legge te at eg æ sø fasinera ivi dialektar. det æ utruleg vakkert å både lese å høyre. eg miner eg bli skuffa om ein sunnmøring vrir seg te bokmål. nei fy fy. :-)

Skrevet

guuuuud som æ glær mæ te jula no :DJ

detta æ etter mi meining dæn finaste oktobertia på årevis. mykje sol og varme. :-) mæn nå kjæm jau november au då sø fær ein vel mærke kulda trængje seg inn i krøppen då. :-) tænkjer årets vinter bli mæ mykje sno og soli vi skinne gøtt :-) det bli gøtt mæ jol :-)

Rækne me det bli ein kald vinter ja :o

men desto bedre bli d når sommarn kjæm att igjen da :D

wohoo :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...