Subwoofer Skrevet 8. oktober 2013 #76 Skrevet 8. oktober 2013 Wao. Dette va en dødsvitti trå. Kult om alle innleggan æ på dialækt. Æ syns gjærne det æ litt vanskeli å lese flytende når man skrivår på dialækt, mæst a alt kanskje trøndårre, sælom æ te vanli ikke har noe problem meå forstå når de pratår:) Syns au det va kult å se dialekta til folk me nick herrinne, de fikk ennå litt mer personlighet:D Åædde meddæ di padde? Har du sånn dialekt di har i oldschool Kaptein Sabeltann? Eller les æ den helt feil?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #77 Skrevet 8. oktober 2013 Vi har faktisk to skriftspråk, og begge er offisielle. Ingen er muntlig, som vil si at de aller fleste prater dialekt, bortsett ifra de som prater "bokmål-tilnærmet". Jo jo, men de færreste skjønner samisk. Jeg har laget en tråd på Ris & Ros hvor jeg ber om at de innfører en regel mot at folk skriver på dialekt. Så håper jeg det blir gjort og at denne tråden slettes. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d
Subwoofer Skrevet 8. oktober 2013 #78 Skrevet 8. oktober 2013 Vi har faktisk to skriftspråk, og begge er offisielle. Ingen er muntlig, som vil si at de aller fleste prater dialekt, bortsett ifra de som prater "bokmål-tilnærmet".Jo jo, men de færreste skjønner samisk. Jeg har laget en tråd på Ris & Ros hvor jeg ber om at de innfører en regel mot at folk skriver på dialekt. Så håper jeg det blir gjort og at denne tråden slettes. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d Bokmål og nynorsk, kjære dæ.
Edelweis Skrevet 8. oktober 2013 #79 Skrevet 8. oktober 2013 hærregud.. æ hi brukt sååå lang ti på å lesa den her tråån.. hehe.. einda æ skriv no sånn te vanli æ å på face å sms. men sjer at vi har ferskjelli måta å skriv dialækt på arti læl da shø.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #80 Skrevet 8. oktober 2013 Hvis det er nord-norsk dialekt du prøver deg på så mangler det en hel masse ord. Banneord. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d Trur du særr at alle nordlænninga banne? Djiises.. Typisk søringa Anonymous poster hash: 9f18e...095
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #81 Skrevet 8. oktober 2013 Bokmål og nynorsk, kjære dæ. Nynorsk er et konstruert skriftspråk. Det er ikke norsk. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. oktober 2013 #82 Skrevet 8. oktober 2013 Vi har faktisk to skriftspråk, og begge er offisielle. Ingen er muntlig, som vil si at de aller fleste prater dialekt, bortsett ifra de som prater "bokmål-tilnærmet". Jo jo, men de færreste skjønner samisk. Jeg har laget en tråd på Ris & Ros hvor jeg ber om at de innfører en regel mot at folk skriver på dialekt. Så håper jeg det blir gjort og at denne tråden slettes. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d Samisk er ikke ene skriftspråket som er landsdekkende da, det er bokmål og nynorsk, om du først skal kritisere noe, så bør du vite det i det minste.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #83 Skrevet 8. oktober 2013 Bokmål og nynorsk, kjære dæ. Nynorsk er et konstruert skriftspråk. Det er ikke norsk. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d Samisk er heller ikke norsk, samisk er eget språk Anonymous poster hash: 42a8e...c4a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #84 Skrevet 8. oktober 2013 Samisk er heller ikke norsk, samisk er eget språk Anonymous poster hash: 42a8e...c4a Så da sitter vi igjen med bokmål. Som alle skjønner og forstår. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #85 Skrevet 8. oktober 2013 Samisk er ikke ene skriftspråket som er landsdekkende da, det er bokmål og nynorsk, om du først skal kritisere noe, så bør du vite det i det minste. Se der! Der kom bokmålen frem. Tusen takk! Anonymous poster hash: eaf2f...b0d
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. oktober 2013 #86 Skrevet 8. oktober 2013 Samisk er ikke ene skriftspråket som er landsdekkende da, det er bokmål og nynorsk, om du først skal kritisere noe, så bør du vite det i det minste. Se der! Der kom bokmålen frem. Tusen takk! Anonymous poster hash: eaf2f...b0d Bokmål er jo skriftmålet mitt, men kan likevel skrive dialekt til tider, synes ikke det er fjortis jeg Bokmål ær jo skrftmålæ mitt, men kæn likvæl skriv dialet, synns itte dæ æ fjortis je Da får dekk i posæ å sækk :-p
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. oktober 2013 #87 Skrevet 8. oktober 2013 Samisk er heller ikke norsk, samisk er eget språk Anonymous poster hash: 42a8e...c4a Så da sitter vi igjen med bokmål. Som alle skjønner og forstår. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d Så de som bruker nynorsk som hovedmål, hva med de? Skal de stenges ute av forumet, fordi du og noen andre ikke forstår dere på nynorsk? Vi har 2(!) skriftmål i Norge, det må du snart lære deg å godta, så lenge du slipper å skrive nynorsk selv, så får du vel være fornøyd. Det er ikke SÅ vanskelig å forstå, hverken nynorsk eller dialekt, man må bare bruke litt mer tid, men da kan det jo hende folk endelig leser det HI skriver også, og ikke trekker beslutninger i hytt og pine om det.
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 8. oktober 2013 #88 Skrevet 8. oktober 2013 Ååå so mange fine dialekta me har her i lande! Heilt hærli! Forume hadde vært mykje kosligare hadde alle skreve på dialekte si!<3 De so ikkje skjønna ka me skriv, kan finna deko ein an plass å ve! Jaaa te dialektskriving! Anonymous poster hash: b9590...540 Hardanger?
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 8. oktober 2013 #89 Skrevet 8. oktober 2013 Ha ha, det hær va skikkele arti å låsså. Men e e reidd for at e itj kain skriv dialekt, for e tru itj det e nån ainner som sle me når det gjeld tungvint dialekt. Hi sikkert dein særast dialekta tå aill. E bli helt klar i øgan tå å låsså dialekta te då ainneran, å da tykkje di sikkert at dialekta mi e helt umule. Anonymous poster hash: a1b36...89f Oppdal?
lavendelblomst Skrevet 8. oktober 2013 #91 Skrevet 8. oktober 2013 Bokmål og nynorsk, kjære dæ. Nynorsk er et konstruert skriftspråk. Det er ikke norsk. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d Det er et utrolig dårlig argument da alle skirftlige språk er konstruert, skriftlig språk har alle blitt "laget" på et tidspunkt. Nynorsk er mer "norskt" enn bokmål, bokmål kommer ifra dannet dagligtale, som har rot i det danske språket, mens nynorsken laget av dialekter i Norge.
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 8. oktober 2013 #92 Skrevet 8. oktober 2013 Heisann! Ej e heilt einige me dej! Ej kjeme frå Ørsta, å e drit leide ta å skrive bokmål. Sjøl om d e fint, men litt traudi t tide. Ha ei fine natt vidare! Ps: Vassendgutane og Klypa rula Hade Anonymous poster hash: 9b480...2ec Åh, sunnmørsdialækt! Smælt. Ble kjænt med en vældi søt jænte for noen års sidn fra Sykkylven, som gjore at sunnmørsdialæktn ble en av mine favorittar. Rart det der. Tålte isje Bodødialekt tidliare, helt til eg traff en smoking hot bodøværing.
Mrs. Kaizer Skrevet 8. oktober 2013 #93 Skrevet 8. oktober 2013 D æ jysla kult å skriva dialekt!! Løye å sjå korr mangen forskjellige dialektar så finns. Men någen æ vanskelege å læsa..
*SommerFrisk* Skrevet 8. oktober 2013 #94 Skrevet 8. oktober 2013 Wao. Dette va en dødsvitti trå. Kult om alle innleggan æ på dialækt. Æ syns gjærne det æ litt vanskeli å lese flytende når man skrivår på dialækt, mæst a alt kanskje trøndårre, sælom æ te vanli ikke har noe problem meå forstå når de pratår:) Syns au det va kult å se dialekta til folk me nick herrinne, de fikk ennå litt mer personlighet:D Åædde meddæ di padde? Har du sånn dialekt di har i oldschool Kaptein Sabeltann? Eller les æ den helt feil? Du leste heilt rætt! Bare at æ ikke har blaute konsonantårr.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #95 Skrevet 8. oktober 2013 Haha, denne tråen va utroli vitti! Eg brukte evilang tid på å lese gjennom den, men. Snakkar dialekt, men eg skrivar d aldri! Dessutn syns eg at dialekten som fins her i byen høres ganske så "oppblåst" ut Ville mye hellar ha vært, f.eks Trøndar eller fra Sørlandet. Å vi herfra e kanskje di man leggar mest merke te på spesielle Tv program å sånn. Ellar kansje d bare e meg som reagerar på d Kordan går d me å finne ut kor eg kommar fra? Garantert dagens lettaste Anonymous poster hash: 55a64...665
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #96 Skrevet 8. oktober 2013 I og med at denne tråden bryter mot reglene så vil jeg her ved be om at den blir stengt og fjernes. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #97 Skrevet 8. oktober 2013 I og med at denne tråden bryter mot reglene så vil jeg her ved be om at den blir stengt og fjernes. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d Satan førr en surkuk du e. Håpa du blir fjærna hær i fra!!! Anonymous poster hash: 30c9f...a35
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #98 Skrevet 8. oktober 2013 I og med at denne tråden bryter mot reglene så vil jeg her ved be om at den blir stengt og fjernes. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d E det forbutt å skrivæ på dialekt?? Anonymous poster hash: 9cafa...fc4
Subwoofer Skrevet 8. oktober 2013 #99 Skrevet 8. oktober 2013 Wao. Dette va en dødsvitti trå. Kult om alle innleggan æ på dialækt. Æ syns gjærne det æ litt vanskeli å lese flytende når man skrivår på dialækt, mæst a alt kanskje trøndårre, sælom æ te vanli ikke har noe problem meå forstå når de pratår:) Syns au det va kult å se dialekta til folk me nick herrinne, de fikk ennå litt mer personlighet:D Åædde meddæ di padde? Har du sånn dialekt di har i oldschool Kaptein Sabeltann? Eller les æ den helt feil? Du leste heilt rætt! Bare at æ ikke har blaute konsonantårr. Åneisågøy! Eneste dialekta som e finere enn den e østfinnmarks.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #100 Skrevet 8. oktober 2013 Vi har faktisk to skriftspråk, og begge er offisielle. Ingen er muntlig, som vil si at de aller fleste prater dialekt, bortsett ifra de som prater "bokmål-tilnærmet". Jo jo, men de færreste skjønner samisk. Jeg har laget en tråd på Ris & Ros hvor jeg ber om at de innfører en regel mot at folk skriver på dialekt. Så håper jeg det blir gjort og at denne tråden slettes. Anonymous poster hash: eaf2f...b0d Kjiping du då... Anonymous poster hash: 9cafa...fc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå