Gå til innhold

Bilen jeg solgte starter ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Forrige tirsdag solgte jeg bilen min. Opplyste om kjente feil. Hadde fått diagonistikk fra verksted via pc som kobles til bil. Ingen ukjente feil.

Nå har ikke kjøper fått start på bilen på to dager. Det er nye glødeplugger, men ikke nytt batteri. Det har de forsøkt å lade til ingen nytte. Dette er en Touran 2006, gått 188000km.

Jeg har kjøpt meg ny bil, og har ingen mulighet (i så fall må jeg selge ny bil) til å heve kjøpet om det viser seg å ikke være bare en bagatell.

Hva er rettighetene til selger/kjøper her?

Anonymous poster hash: b6061...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du solgt den "som den er"? Da har vel ikke kjøper noen rettigheter? Har du rapporten fra verkstedet? Men uamsett, skikkelig kjipt for kjøper

Skrevet

Problemet i dag er jo at du er ansvarlig for feil i 2 år, helt høl i huet :( utenom bruksdeler.

Anonymous poster hash: 023d2...2c7

Skrevet

Solgt som den er, er ikke rett for ordlyden. Man kan bli ansvarlig likevel. Nei jeg har ikke fått utskrift av rapport. Gjort selv via bekjentskap slik at jeg følte meg trygg på at alle opplysninger var rett.

Hi

Skrevet

Valgte å selge den en del billigere enn de som lå på finn siden biltypen er kjent for mye feil, og jeg ønsker ny bil med 4x4.

Skal jeg være ansvarlig i to år så kan jeg ikke ta sjansen på ny bil da...

I tillegg har bilkjøpere en sønn som kjenner bilen da han jobber på wv.

Derfor ønsket de seg denne typen og kjente til biltypens problemer.

Og så kjenner vi kjøperene litt, da de bor i bygda.. Enda verre...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...