Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #51 Skrevet 9. oktober 2013 Den gamle potetferien e rvel strengt tatt ikke nødvendig mer , er den virkelig det?Her i Trondheim er høstferien en hel uke, ikke valgfri,så jeg fatter virkelig ikke hvorfor i all verden elevene trenger ferie allerede,de startet jo skolen kun noen uker siden!! Ta bort høstferien sier jeg bare! 175 dager fri i året er alt for mye!!! Hva mener dere lærere egentlig om høstferie?Hvorfor har vi det? Anonymous poster hash: 53fdb...64d Jeg synes det er greit å fordele avspaseringen litt utover året - siden vi har en arbeidsuke på 43,5 timer trenger man en avspaseringsuke mellom sommeren og julen. I tillegg er høstferien en glimrende anledning til å få tatt igjen alt vurderingsarbeidet slik at man kan starte etter høstferien uten "rettebunker". Barna trenger nok også denne uken, i hvert fall etterhvert som de blir ungdommer og har mer lekser og prøver. Godt å få et avbrekk, det er rimelig hektisk å være skoleelev. Særlig på vgs, der de gjerne har 2-3 prøver og innleveringer hver uke i tillegg til "vanlige" lekser. Jeg tillater meg å bruke anledningen til å minne om at lærere har et like langt arbeidsår som alle andre. Vi har IKKE mer ferie enn dere, de lange friperiodene våre har vi fordi vi jobber mer enn dere til vanlig. (Og jada, det finnes andre yrker som har lange uker og noen har ubetalt overtid, men det er faktisk unntakene) Og alle dere som kjenner en lærer som jobber mye mindre enn det - ja, da har dere enten feil inntrykk eller så gjør ikke den læreren jobben sin. Og at andre lærere ikke gjør jobben sin bør faktisk ikke føre til at de av oss som gjør den skal få dårligere arbeidsvilkår. Ikke bare fordi det vil være urettferdig, men også fordi det vil føre til at vi ikke kan gjøre jobben vår like bra lenger. Døgnet har nemlig ikke flere timer! Anonymous poster hash: b4637...d0c Lærerene har ikke like mange arbeidstimer pr år som folk med vanlig 37,5 timers uke. Deres årsverk er på ca 1750 timer mens et lærerårsverk er 62,5 timer, drøyt halvannen uke, kortere. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #52 Skrevet 9. oktober 2013 Ja, det trengs. Snakker både som mor og lærer. Det er ganske intensivt for begge parter, spes. Etter sommerferien. Men dere som klager over at dere har "bare" 5 ukers ferie. Dere kan velge det selv, da det trengs for dere-og de fleste får vel overtidsvetalt om dere jobber overtid? Eller kan velge selv da dere ønsker ånta avspaseringen?hadde vært digg hvisnjeg og kunne tatt meg en billig sydenferie. Jeg får ikke overtidsbetalt, månfølge skoleruta-og tar avspaseringen min i høst-vinter og sommerferien. Men jeg trives som få!! Lærerentil datteren vår "avspaserer stadig vekk. Nå tar hun seg for eksempel en ekstra uke i Spania i fobindelse med høstferien. Det samme gjorde hun i forbindelse med påskeferien og en annen uke i våres. Det er tydligvis ikke vansklig for lærere heller å få avspasering utenom feriene.Søsteren min som også er lærer avspaserer også stadig enkelttimer og noen dager innimellom. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb Vel, jeg er lærer og har ikke den muligheten. Om læreren til datteren deres tar flere ekstra uker ferie i løpet av året kan jeg ikke forstå noe annet enn at det må være uten lønn. Jeg har aldri mulighet til å avspasere enkeltdager innimellom. Jeg har mulighet til å ta vikartimer og ta de ut i avspasering istedetfor betaling, kanskje det er det søsteren din gjør... Men slik er det vel i andre yrker og???Anonymous poster hash: b10bf...12b Søsteren min er helt åpen på at hun nå ikke trenger å bruke så mye tid som beregnet på planlegging og etterarbeid og at mye kan gjøres samtidig som hun ser barneTV med ungene ol. Da hun var nyutdannet jobbet hun heller fler timer enn beregnet men kunne ikke avspasere. Der hun jobber nå er hun med på en del overnattingsturer. Det gir masse avspasering. I tillegg er de ganske ofte satt opp to personer på en klasse. Da tar ofte den ene seg fri for å ordne ting. Det er det tradisjon for å godkjenne der hun jobber. Når det gjelder min datters lærer aner jeg ikke hvorfor hun får så ofte fri eller hva hun får betalt for. Det er ikke noe jeg har noe med. Mulig hun jobber bare drøyt halv stilling eller noe sånt, men det er ganske uheldig for klassen å stadig ha nye vikarer uken etter ferier. Det jeg har noe med er at en så ustabil lærer går ut over undervisningen til ungene. De kommer jo ofte ikke skikklig i gang med undervisningen før den faste læreren er tilbake.Det er også litt rrt at skolen invilger læreren fri mange ganger i året, men ikke elevene. Merklig logikk. Kansje det er så vansklig å få tak i lærere at skolen må ta til takke med det de kan få. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb Dette blir jo enkeltsaker, så vanskelig å si noe om det. Men reagerer litt på at dersom det er satt opp to lærere i en klasse, så tar ene seg fri for å ordne ting. Dette hadde aldri blitt akseptert på vår skole, da gjør man jo strengt tatt ikke jobben vår. En skal undervise et visst antall timer per uke, merkelig da å "frigjøre" seg fordi det er satt inn to lærere. Er som oftest en grunn til det... Forberedelser foran barne-tv sammen med ungene kan umulig bli bra... Siden du ikke vet noe om grunnen til at din datters lærer avspaserer, er det jo litt feil å si at det tydeligvis ikke er vanskelig for lærere å avspasere. Da er det nok en grunn for det. Det at det er frustrerende for klassen er jo en helt annen sak, de trenger stabilitet. På den skolen jeg jobber må du jobbe 80 prosent eller mer for å få være kontaktlærer. Det blir litt feil å si at det er rart at skolen innvilger fri til lærerne, men ikke elevene. Mest sannynlig har jo denne læreren rett på fri, har jo tross alt en del rettigheter som arbeidstaker på lik linje med alle andre yrker. Anonymous poster hash: b10bf...12b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #53 Skrevet 9. oktober 2013 Ja, det trengs. Snakker både som mor og lærer. Det er ganske intensivt for begge parter, spes. Etter sommerferien. Men dere som klager over at dere har "bare" 5 ukers ferie. Dere kan velge det selv, da det trengs for dere-og de fleste får vel overtidsvetalt om dere jobber overtid? Eller kan velge selv da dere ønsker ånta avspaseringen?hadde vært digg hvisnjeg og kunne tatt meg en billig sydenferie. Jeg får ikke overtidsbetalt, månfølge skoleruta-og tar avspaseringen min i høst-vinter og sommerferien. Men jeg trives som få!! Lærerentil datteren vår "avspaserer stadig vekk. Nå tar hun seg for eksempel en ekstra uke i Spania i fobindelse med høstferien. Det samme gjorde hun i forbindelse med påskeferien og en annen uke i våres. Det er tydligvis ikke vansklig for lærere heller å få avspasering utenom feriene.Søsteren min som også er lærer avspaserer også stadig enkelttimer og noen dager innimellom. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb Vel, jeg er lærer og har ikke den muligheten. Om læreren til datteren deres tar flere ekstra uker ferie i løpet av året kan jeg ikke forstå noe annet enn at det må være uten lønn. Jeg har aldri mulighet til å avspasere enkeltdager innimellom. Jeg har mulighet til å ta vikartimer og ta de ut i avspasering istedetfor betaling, kanskje det er det søsteren din gjør... Men slik er det vel i andre yrker og???Anonymous poster hash: b10bf...12b Søsteren min er helt åpen på at hun nå ikke trenger å bruke så mye tid som beregnet på planlegging og etterarbeid og at mye kan gjøres samtidig som hun ser barneTV med ungene ol. Da hun var nyutdannet jobbet hun heller fler timer enn beregnet men kunne ikke avspasere. Der hun jobber nå er hun med på en del overnattingsturer. Det gir masse avspasering. I tillegg er de ganske ofte satt opp to personer på en klasse. Da tar ofte den ene seg fri for å ordne ting. Det er det tradisjon for å godkjenne der hun jobber. Når det gjelder min datters lærer aner jeg ikke hvorfor hun får så ofte fri eller hva hun får betalt for. Det er ikke noe jeg har noe med. Mulig hun jobber bare drøyt halv stilling eller noe sånt, men det er ganske uheldig for klassen å stadig ha nye vikarer uken etter ferier. Det jeg har noe med er at en så ustabil lærer går ut over undervisningen til ungene. De kommer jo ofte ikke skikklig i gang med undervisningen før den faste læreren er tilbake.Det er også litt rrt at skolen invilger læreren fri mange ganger i året, men ikke elevene. Merklig logikk. Kansje det er så vansklig å få tak i lærere at skolen må ta til takke med det de kan få. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb Dette blir jo enkeltsaker, så vanskelig å si noe om det. Men reagerer litt på at dersom det er satt opp to lærere i en klasse, så tar ene seg fri for å ordne ting. Dette hadde aldri blitt akseptert på vår skole, da gjør man jo strengt tatt ikke jobben vår. En skal undervise et visst antall timer per uke, merkelig da å "frigjøre" seg fordi det er satt inn to lærere. Er som oftest en grunn til det... Forberedelser foran barne-tv sammen med ungene kan umulig bli bra... Siden du ikke vet noe om grunnen til at din datters lærer avspaserer, er det jo litt feil å si at det tydeligvis ikke er vanskelig for lærere å avspasere. Da er det nok en grunn for det. Det at det er frustrerende for klassen er jo en helt annen sak, de trenger stabilitet. På den skolen jeg jobber må du jobbe 80 prosent eller mer for å få være kontaktlærer. Det blir litt feil å si at det er rart at skolen innvilger fri til lærerne, men ikke elevene. Mest sannynlig har jo denne læreren rett på fri, har jo tross alt en del rettigheter som arbeidstaker på lik linje med alle andre yrker. Anonymous poster hash: b10bf...12b Svaret mitt var jo til hun som påsto at det var umulig for lærere å få tatt en billig sydenferie siden de bare hadde fri i skoleferiene og ikke man velge slik som andre. Jeg ga da eksempler på lærere som tydligvis kan ta avspasering eller ferie utenom skoleferiene. Det er ikke så umulig for lærere som en del later til å tro. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #54 Skrevet 9. oktober 2013 Den gamle potetferien e rvel strengt tatt ikke nødvendig mer , er den virkelig det?Her i Trondheim er høstferien en hel uke, ikke valgfri,så jeg fatter virkelig ikke hvorfor i all verden elevene trenger ferie allerede,de startet jo skolen kun noen uker siden!! Ta bort høstferien sier jeg bare! 175 dager fri i året er alt for mye!!! Hva mener dere lærere egentlig om høstferie?Hvorfor har vi det? Anonymous poster hash: 53fdb...64d Høstferie er jo kjempe deilig... Hvorfor ikke? Skal du bare sitte hjemme og se i veggen?? Anonymous poster hash: a1363...77c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #55 Skrevet 9. oktober 2013 Ja, det trengs. Snakker både som mor og lærer. Det er ganske intensivt for begge parter, spes. Etter sommerferien. Men dere som klager over at dere har "bare" 5 ukers ferie. Dere kan velge det selv, da det trengs for dere-og de fleste får vel overtidsvetalt om dere jobber overtid? Eller kan velge selv da dere ønsker ånta avspaseringen?hadde vært digg hvisnjeg og kunne tatt meg en billig sydenferie. Jeg får ikke overtidsbetalt, månfølge skoleruta-og tar avspaseringen min i høst-vinter og sommerferien. Men jeg trives som få!! Lærerentil datteren vår "avspaserer stadig vekk. Nå tar hun seg for eksempel en ekstra uke i Spania i fobindelse med høstferien. Det samme gjorde hun i forbindelse med påskeferien og en annen uke i våres. Det er tydligvis ikke vansklig for lærere heller å få avspasering utenom feriene.Søsteren min som også er lærer avspaserer også stadig enkelttimer og noen dager innimellom. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb Vel, jeg er lærer og har ikke den muligheten. Om læreren til datteren deres tar flere ekstra uker ferie i løpet av året kan jeg ikke forstå noe annet enn at det må være uten lønn. Jeg har aldri mulighet til å avspasere enkeltdager innimellom. Jeg har mulighet til å ta vikartimer og ta de ut i avspasering istedetfor betaling, kanskje det er det søsteren din gjør... Men slik er det vel i andre yrker og???Anonymous poster hash: b10bf...12b Søsteren min er helt åpen på at hun nå ikke trenger å bruke så mye tid som beregnet på planlegging og etterarbeid og at mye kan gjøres samtidig som hun ser barneTV med ungene ol. Da hun var nyutdannet jobbet hun heller fler timer enn beregnet men kunne ikke avspasere. Der hun jobber nå er hun med på en del overnattingsturer. Det gir masse avspasering. I tillegg er de ganske ofte satt opp to personer på en klasse. Da tar ofte den ene seg fri for å ordne ting. Det er det tradisjon for å godkjenne der hun jobber. Når det gjelder min datters lærer aner jeg ikke hvorfor hun får så ofte fri eller hva hun får betalt for. Det er ikke noe jeg har noe med. Mulig hun jobber bare drøyt halv stilling eller noe sånt, men det er ganske uheldig for klassen å stadig ha nye vikarer uken etter ferier. Det jeg har noe med er at en så ustabil lærer går ut over undervisningen til ungene. De kommer jo ofte ikke skikklig i gang med undervisningen før den faste læreren er tilbake.Det er også litt rrt at skolen invilger læreren fri mange ganger i året, men ikke elevene. Merklig logikk. Kansje det er så vansklig å få tak i lærere at skolen må ta til takke med det de kan få. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb Dette blir jo enkeltsaker, så vanskelig å si noe om det. Men reagerer litt på at dersom det er satt opp to lærere i en klasse, så tar ene seg fri for å ordne ting. Dette hadde aldri blitt akseptert på vår skole, da gjør man jo strengt tatt ikke jobben vår. En skal undervise et visst antall timer per uke, merkelig da å "frigjøre" seg fordi det er satt inn to lærere. Er som oftest en grunn til det... Forberedelser foran barne-tv sammen med ungene kan umulig bli bra...Siden du ikke vet noe om grunnen til at din datters lærer avspaserer, er det jo litt feil å si at det tydeligvis ikke er vanskelig for lærere å avspasere. Da er det nok en grunn for det. Det at det er frustrerende for klassen er jo en helt annen sak, de trenger stabilitet. På den skolen jeg jobber må du jobbe 80 prosent eller mer for å få være kontaktlærer. Det blir litt feil å si at det er rart at skolen innvilger fri til lærerne, men ikke elevene. Mest sannynlig har jo denne læreren rett på fri, har jo tross alt en del rettigheter som arbeidstaker på lik linje med alle andre yrker.Anonymous poster hash: b10bf...12b Svaret mitt var jo til hun som påsto at det var umulig for lærere å få tatt en billig sydenferie siden de bare hadde fri i skoleferiene og ikke man velge slik som andre. Jeg ga da eksempler på lærere som tydligvis kan ta avspasering eller ferie utenom skoleferiene. Det er ikke så umulig for lærere som en del later til å tro. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb Ok, den er grei! Har bare ikke skjønt helt greia med lærere som kan reise til syden midt i året. Skulle jeg gjort det hadde det blitt fri uten lønn, jobber 100 prosent og vanskelig å jobbe opp avspasering da. Have a nice day Anonymous poster hash: b10bf...12b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #56 Skrevet 9. oktober 2013 Ja, det trengs. Snakker både som mor og lærer. Det er ganske intensivt for begge parter, spes. Etter sommerferien. Men dere som klager over at dere har "bare" 5 ukers ferie. Dere kan velge det selv, da det trengs for dere-og de fleste får vel overtidsvetalt om dere jobber overtid? Eller kan velge selv da dere ønsker ånta avspaseringen?hadde vært digg hvisnjeg og kunne tatt meg en billig sydenferie. Jeg får ikke overtidsbetalt, månfølge skoleruta-og tar avspaseringen min i høst-vinter og sommerferien. Men jeg trives som få!! Lærerentil datteren vår "avspaserer stadig vekk. Nå tar hun seg for eksempel en ekstra uke i Spania i fobindelse med høstferien. Det samme gjorde hun i forbindelse med påskeferien og en annen uke i våres. Det er tydligvis ikke vansklig for lærere heller å få avspasering utenom feriene.Søsteren min som også er lærer avspaserer også stadig enkelttimer og noen dager innimellom. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb Vel, jeg er lærer og har ikke den muligheten. Om læreren til datteren deres tar flere ekstra uker ferie i løpet av året kan jeg ikke forstå noe annet enn at det må være uten lønn. Jeg har aldri mulighet til å avspasere enkeltdager innimellom. Jeg har mulighet til å ta vikartimer og ta de ut i avspasering istedetfor betaling, kanskje det er det søsteren din gjør... Men slik er det vel i andre yrker og???Anonymous poster hash: b10bf...12b Søsteren min er helt åpen på at hun nå ikke trenger å bruke så mye tid som beregnet på planlegging og etterarbeid og at mye kan gjøres samtidig som hun ser barneTV med ungene ol. Da hun var nyutdannet jobbet hun heller fler timer enn beregnet men kunne ikke avspasere. Der hun jobber nå er hun med på en del overnattingsturer. Det gir masse avspasering. I tillegg er de ganske ofte satt opp to personer på en klasse. Da tar ofte den ene seg fri for å ordne ting. Det er det tradisjon for å godkjenne der hun jobber. Når det gjelder min datters lærer aner jeg ikke hvorfor hun får så ofte fri eller hva hun får betalt for. Det er ikke noe jeg har noe med. Mulig hun jobber bare drøyt halv stilling eller noe sånt, men det er ganske uheldig for klassen å stadig ha nye vikarer uken etter ferier. Det jeg har noe med er at en så ustabil lærer går ut over undervisningen til ungene. De kommer jo ofte ikke skikklig i gang med undervisningen før den faste læreren er tilbake.Det er også litt rrt at skolen invilger læreren fri mange ganger i året, men ikke elevene. Merklig logikk. Kansje det er så vansklig å få tak i lærere at skolen må ta til takke med det de kan få. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb Dette blir jo enkeltsaker, så vanskelig å si noe om det. Men reagerer litt på at dersom det er satt opp to lærere i en klasse, så tar ene seg fri for å ordne ting. Dette hadde aldri blitt akseptert på vår skole, da gjør man jo strengt tatt ikke jobben vår. En skal undervise et visst antall timer per uke, merkelig da å "frigjøre" seg fordi det er satt inn to lærere. Er som oftest en grunn til det... Forberedelser foran barne-tv sammen med ungene kan umulig bli bra...Siden du ikke vet noe om grunnen til at din datters lærer avspaserer, er det jo litt feil å si at det tydeligvis ikke er vanskelig for lærere å avspasere. Da er det nok en grunn for det. Det at det er frustrerende for klassen er jo en helt annen sak, de trenger stabilitet. På den skolen jeg jobber må du jobbe 80 prosent eller mer for å få være kontaktlærer. Det blir litt feil å si at det er rart at skolen innvilger fri til lærerne, men ikke elevene. Mest sannynlig har jo denne læreren rett på fri, har jo tross alt en del rettigheter som arbeidstaker på lik linje med alle andre yrker.Anonymous poster hash: b10bf...12b Svaret mitt var jo til hun som påsto at det var umulig for lærere å få tatt en billig sydenferie siden de bare hadde fri i skoleferiene og ikke man velge slik som andre. Jeg ga da eksempler på lærere som tydligvis kan ta avspasering eller ferie utenom skoleferiene. Det er ikke så umulig for lærere som en del later til å tro. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb Ok, den er grei! Har bare ikke skjønt helt greia med lærere som kan reise til syden midt i året. Skulle jeg gjort det hadde det blitt fri uten lønn, jobber 100 prosent og vanskelig å jobbe opp avspasering da. Have a nice day Anonymous poster hash: b10bf...12b Fri uten lønn er det nok for alle. Det er svært få som får dra på sydenferie med lønn. Man må enten ta ferie, avspasering eller ulønnet permisjon. Det er jo ikke noe spessielt for lærere. Anonymous poster hash: 0a24b...fcb
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #57 Skrevet 9. oktober 2013 Mente ikke at det var noe spesielt for lærere. Poenget er at vi kan ikke ta en ferieuke når vi vil på året, da blir det fri uten lønn. I andre yrker kan de jo spare en ferieuke. Tror det var det som var ment i innlegget lengre oppe også. Anonymous poster hash: b10bf...12b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #58 Skrevet 9. oktober 2013 Du må jo gange med 7,5 ikke 8. Det er det alle andre gjør.. (og jeg har ikke alltid tid til pause jeg heller.. Men hvis svaret er at dere hver uke regner med 2,5 time ekstra så kan jeg jo forstå det:) quote name="Tyra79" post="145751043" timestamp="1381262754"] Synes det er så morsomt at så mange lærere klager så innmari.. De lærerne jeg kjenner går hjem senest 15.30 hver dag, også må de kanskje sitte et par timer en kveld eller to. Hvordan dette blir 43 timer forstår ikke jeg.. Jeg har selv en krevende jobb uten overtidsbetalt og kun 5 uker ferie. Så hvis spørsmålet er om lærerne trenger ferie: nei Barna: ja, synes det kan være fint for dem å få et avbrekk i hverdagen:) Anonymous poster hash: 57247...e75 Stort sett så gidder jeg ikke å svare på "lærere har for mye fri" tråder, rett og slett fordi ikke-lærere har ikke peiling! Jeg går stort sett hjem fra jobb 15:30 jeg også, da begynner jeg på jobb klokken 7:30. Dvs at jeg noen fredager går 14:30, dersom alt er klart til mandagen. Det vil si at jeg er tilstede på skolen (5x8t-1t fredag) 39 timer i uka. Da er det "en kveld eller to" så er jeg faktisk oppe i 43t i uka! Ikke spesielt vanskelig å forstå;0)! Når det er sagt, blir det ofte en kveld, samt ettermiddag hver søndag. I tentamensperioder er det HELE helger i tillegg (To ganger i året). Under utviklingssamtaler (også to ganger i året) er det cirka 10t i tillegg+ forberedelser. I tillegg til dette kommer foreldremøter, to ganger i året. Så ja, trenger ikke være rakettforsker, hjernekirurg eller mattelærer for å se at regnestykke går opp;0)! MEN, jeg elsker jobben min!! Jeg er ikke blitt lærer hverken grunnet ferie eller fordi jeg blir økonomisk rik av det!! Anonymous poster hash: 57247...e75
Gjest meg mamma? Skrevet 9. oktober 2013 #59 Skrevet 9. oktober 2013 En liten kommentar ang læreres matpause. Vi må spise i storefri. Storefri er ca 30 min. Men, da har mange av oss inspeksjon. 2ganger i uka er storefri/matpause kun 15 min. Ofte går mange minutter av storefri til samtale med elever. Vi må være tilgjengelige når vi har pause. Vi kan aldri regne med 30 min avbrutt pause. Derfor så har vi betalt spisepause, fordi vi i realiteten så og si aldri får en ordentlig spisepause. Kan ikke huske sist gang jeg satt meg ned i fred og ro og spiste i 30 min... I tillegg, de førskolelærerne jeg kjenner som jobber i barnehage, jobber ikke på laaaaangt nær så mye som en vanlig lærer. Kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Kjenner flere som har jobbet i barnehage, og så jobbet i skolen etterpå. En helt annen hverdag, med mye mer å gjøre... Anonymous poster hash: b0adf...02c Jeg har motsatt erfaring. Jeg jobber i barnehage og hatt flere førskolelære som har begynt hos oss etter mange år i skolen. Ingen av de har blitt mer enn ett år før de får jobb i skolen igjen. Det er fordi de ikke orker tempoet og stresset med å jobbe i barnehage. For lite planleggingstid og for lite tid til barna. Vi har og betalt pause fordi vi må være tilgjengelige.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #60 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg er lærer og liker høstferien. Det er hyggelig for ungene og godt for oss som jobber på skolen og. Her hvor jeg bor er det mange jegere som bruker høstferien til jakt og det er mye læring i det. Anonymous poster hash: d1d0d...6f2
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 9. oktober 2013 #61 Skrevet 9. oktober 2013 Mente ikke at det var noe spesielt for lærere. Poenget er at vi kan ikke ta en ferieuke når vi vil på året, da blir det fri uten lønn. I andre yrker kan de jo spare en ferieuke. Tror det var det som var ment i innlegget lengre oppe også.Anonymous poster hash: b10bf...12b Jepp, detvar det jeg mente:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå